USB2 i G4/733'er?
Fra : Peter

Dato : 16-11-05 09:15

Hejsa

Mit nye digitalkamera + min Nano kræver USB2, men min Mac, G4 733, har
jo kun USB1.
Hvad gør jeg? Kan jeg bare købe et no-name USB2 kort hos PC-smeden og
smække det i Mac'en?

Mvh. Peter

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-11-05 12:43

Hej Peter

Du kan fx. anskaffe dig et USB PCI kort. Her kan anbefales MacAlly, de
kører 'native' under både OS 9.x og X.x - altså ingen drivere. Jeg
bruger selv et sådant ekstra PCI kort til mit Olympus kamera.
mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-11-05 19:35

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:
> [...]

> kører 'native' under både OS 9.x og X.x - altså ingen drivere. Jeg
> bruger selv et sådant ekstra PCI kort til mit Olympus kamera.

Såhudt jeg visker kommer det ikke til at køre USB2 (kun almindelig
USB) af den grund, mener at René måtte sande det engang i foråret.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-11-05 09:21

> Såhudt jeg visker kommer det ikke til at køre USB2 (kun almindelig
> USB) af den grund, mener at René måtte sande det engang i foråret.

Jo, det virkede med USB 2.0 hastighedhed, men det spillede ikke sammen
med en iPod mini, hvilket var grunden til at jeg købte kortet.
Overførslen mellem iTunes og iPod gik altid i stå, og den eneste måde
jeg kunne komme af med iTunes, var ved at genstarte hele computeren.

Jeg ved ikke om det skyldes at iPod'en trækker meget strøm over
portene, men jeg måtte ihvertfald opgive. Til alm. brug virker det dog
fint med fuld hastighed.

Mit kort er et IOGEAR 2 ports USB 2.0 kort.

--
Mvh.
René Frej Nielsen