Biolight lysstofrør. Er det noget at rende~
Fra : _paul

Dato : 15-11-05 21:31

De er mere end dobbel så dyre som almindelige.
Er det lys de giver dobbel så god????

Fra : Ninja Rider

Dato : 15-11-05 21:47

Hejsa

> De er mere end dobbel så dyre som almindelige.
> Er det lys de giver dobbel så god????

Uden at vide det 100% lyder det som om det er en fidus til at tjene
penge med. Jeg tror ikke du skal regne med at lyset er bedre med dem.

Det skal lige være med undtagelse af, hvis de rør er beregnet til
"Planter"/"dyr" og der af navnet bio light, så er de noget helt andet
end alm lys rør.

Plante rør, har oftest et specielt farve pulver, der tillader mere uv
lys at passere, og en mere grønlig farve. Men jeg ved ikke om det var
den slaks du mente.
F..eks er lys rør i et solarie, jo også specielle, selv om det egentligt
kun er farve pulveret der er anderledes i dem!

Mvh emil
--
Kawasaki ZXR750 Ninja
http://dfmc.dk/?id=26

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 16-11-05 10:53

On Tue, 15 Nov 2005 21:30:46 +0100, "_paul" <ingen@fup.dk> wrote:

>De er mere end dobbel så dyre som almindelige.
>Er det lys de giver dobbel så god????

De simulerer dagslys - og det regnes for at være godt for produktionen
af melatonin, som produceres i hjernen, når der trænger dagslys ind
gennem øjnene.
Melatonin forebygger sygdomme, der angiber kroppens immunsystem.

I perioder med begrænset dagslys (vinter) eller for personer, der har
svært ved at komme ud kan en sådan lampe være en hjælp.

Der findes flere fabrikater, Biolight er blot et af mange.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-11-05 22:30

"_paul" <ingen@fup.dk> skrev i en meddelelse
> De er mere end dobbel så dyre som almindelige.
> Er det lys de giver dobbel så god????

Dobbelt så godt til hvad?
--
M.V.H.