Ledning til dykkerlygte
Fra : Markussen

Dato : 15-11-05 21:14

Hejsa..
Jeg har købt en brugt Alphalight. En af dem med sort firkantet kanister og
et blåt lygtehoved.
Jeg står og skal købe en ny ledning til sættet. Har fundet et sted hvor jeg
kan købe ledningen i den rigtige diameter, men det er ikke en
lavvoltspændingsledning. ( tror den hedder det). Den jeg har fundet er en
til 230 volt. Har fået at vide at jeg godt kan bruge den ledning når den kun
er ca 1 m lang, + at den bliver kølet ned under vand!!
Hvad siger i forskellige herinde?
Kan jeg godt bruge den ledning? Eller ved i hvor jeg kan købe den rigtige
ledning?

På forhånd tak
Markussen

Fra : Tommy Larsen [Scubag~

Dato : 15-11-05 21:38

Jeg har en enkelt af de orignale tilbage i rodekassen ....den "snoede" model
den er din for en hund hvis du er interesseret.

Mvh
Tommy
www.scubagear.dk

Fra : Henrik Manley

Dato : 15-11-05 23:39

> [...]
> til 230 volt. Har fået at vide at jeg godt kan bruge den ledning når den
> kun er ca 1 m lang, + at den bliver kølet ned under vand!!

En almindelig 230 volt ledning kan trække 10 amp uden problemer og ved 12
volt giver det 120 watt. Du kan roligt bruge den ledning.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Frank Andersen

Dato : 16-11-05 17:53

Kan købes hos RS Electronic til små 50,- kr + moms + forsendelse

Fra : Markussen

Dato : 16-11-05 21:46

Mange tak for de hurtigt svar.
"En almindelig 230 volt ledning kan trække 10 amp uden problemer og ved 12
volt giver det 120 watt. Du kan roligt bruge den ledning."

Så tror at jeg lige vil afprøve den billige ledning først.
Hvordan ser det ud med at skaffe de ledninger ellers tommy? Er det muligt at
skaffe hjem hvis man skulle få brug for en?

"Kan købes hos RS Electronic til små 50,- kr + moms + forsendelse"
Har du et link til en hjemmeside?

Fra : Tommy Larsen [Scubag~

Dato : 17-11-05 00:02

desværre droppet salget af Alphalight lygterne.
De er rigtigt fine , men blev desværre for dyre.
Jeg har en lille smule stumper tilbage , deriblandt en enkelt ledning....så
deet.
Men jeg ved, at en alm 220v ledning fungerer fint på den, vi har brugt dem
flere gange uden problemer.
Dog skal du sørge for at få fat på en som er rigtig "rund" så den pakker
ordentligt ved gennemføringerne, vi har brugt en 3-leder med gummikappe med
stor succes.
god fornøjelse.

Tommy
www.scubagear.dk
- Support Your Local Dive Shop ! -

Fra : Markussen

Dato : 21-11-05 17:28

Hej igen...
Nu er det lykkedes mig af få fat på en neopren 9mm 3-leder ledning, men den
er dælme svær at får i. Eller rettere sagt, jeg kan ikke få den i.. hehe.

> [...]
> Dog skal du sørge for at få fat på en som er rigtig "rund" så den pakker
> ordentligt ved gennemføringerne, vi har brugt en 3-leder med gummikappe

Hvilken tykkelse ledning er det i bruger? Og hvor har i købt den som i
bruger?

Hilsen Markussen

"Tommy Larsen [Scubagear ApS] scubagear.dk>" <info@<sletmig> wrote in
message news:LSOef.460$Cl2.4235@news000.worldonline.dk...

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 21-11-05 18:30

Markussen wrote:
> [...]
>

> Hvilken tykkelse ledning er det i bruger? Og hvor har i købt den som i

Jeg bruger noget 6.8mm (give and take et par tiendedele mm da min
skydelære er noget skrammel) 2 leders neopren (silflex står der på den)
kabel købt hos Århus Radiolager. Det passer til en PG7 forskruning.
Lederne er 0.75kvadrat.

Hvilken forskruning forsøger du at proppe den igennem? Hvis det er
PG7'er så får du vist aldrig det kabel jokket den igennem.

Thomas

Fra : Markussen

Dato : 21-11-05 18:53

>Hvilken forskruning forsøger du at proppe den igennem? Hvis det er
PG7'er så får du vist aldrig det kabel jokket den igennem.

Jeg ved ikke hvad den hedder. Men det er sådan en Alphalight jeg har skrevet
tidligere i tråden. Sort kanister og m blåt lygtehoved. Målte på en kollegas
ledning, og hans målte ca 8 mm.
Men nej, jeg kan heller ikke få den i.. hehe

Er det sådan en PG7 forskrugning der er i sådan en lygte?