|
| NFS: Most Wanted - Ringe fysik? Fra : Troels P. Olsen |
Dato : 15-11-05 18:44 |
|
Hej,
Jeg har nu siddet og hygget mig lidt med demoen af Need for Speed: Most
Wanted.
Udover en ikke specielt innovativ grafik, er der 1 ting der irriterer mig:
Fysikken ved en get-a-way-challenge; i ved hvor man kører en Chrysler
(Dodge) Viper, og skal undslippe politiet.
Er du så gal, jeg har aldrig set noget bilspil med så ringe simulering af
vejgreb, når vi taler første gear! Når man lægger afsted på asfalten og i
første, altså uden en masse omdrejninger i frigear, spinder hjulene som
gale, og den smider røven ud. Hold kæft, hvor er det generende! Store brede
dæk i tørvejr, der står meget ringere fast end min 160 hk's 825 kg japaner,
der pt. står på 155/80-13 dæk, i regnvejr!!
Er det bare mig der piver, eller hvad synes I andre?
// Troels
| |
FedeDorit (15-11-2005)
| Kommentar Fra : FedeDorit |
Dato : 15-11-05 19:26 |
|
"Troels P. Olsen" <whybother@skingme.dk> skrev i en meddelelse
news:g7pef.77$lj.67@news.get2net.dk...
> Hej,
>
> Jeg har nu siddet og hygget mig lidt med demoen af Need for Speed: Most
> Wanted.
>
> Udover en ikke specielt innovativ grafik, er der 1 ting der irriterer mig:
> Fysikken ved en get-a-way-challenge; i ved hvor man kører en Chrysler
> (Dodge) Viper, og skal undslippe politiet.
>
> Er du så gal, jeg har aldrig set noget bilspil med så ringe simulering af
> vejgreb, når vi taler første gear! Når man lægger afsted på asfalten og i
> første, altså uden en masse omdrejninger i frigear, spinder hjulene som
> gale, og den smider røven ud. Hold kæft, hvor er det generende! Store
> brede dæk i tørvejr, der står meget ringere fast end min 160 hk's 825 kg
> japaner, der pt. står på 155/80-13 dæk, i regnvejr!!
>
> Er det bare mig der piver, eller hvad synes I andre?
>
> // Troels
>
Hmmm såd´n en Viper har jo en MASSE heste..så i IRL tror jeg sgu osse den
vil danse sidelæns..synes det er fedt,for så skal man osse liiige have det i
baghovedet når den skal have noget GAS !!
| |
Troels P. Olsen (15-11-2005)
| Kommentar Fra : Troels P. Olsen |
Dato : 15-11-05 20:04 |
|
> Hmmm såd´n en Viper har jo en MASSE heste..så i IRL tror jeg sgu osse den
> vil danse sidelæns..synes det er fedt,for så skal man osse liiige have det
> i baghovedet når den skal have noget GAS !!
Der er en grund til at man kan opgive 0-100 tider. F.eks 5.3 sek for en BMW
M5 E39, mon det kunne gøres så hurtigt hvis den bare smed hjulene rundt?
Næppe.
Fysikken er mystisk i spillet, for en Viper kan sagtens sætte hårdt igang.
Bare se The Stig i et afsnit af Top Gear fra sæson 6 - der går det da helt
perfekt med at komme fra land.
// Troels
| |
Bruno (15-11-2005)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 15-11-05 22:34 |
|
Troels P. Olsen wrote:
> Der er en grund til at man kan opgive 0-100 tider. F.eks 5.3 sek for en BMW
> M5 E39, mon det kunne gøres så hurtigt hvis den bare smed hjulene rundt?
> Næppe.
>
De 5.3 er altså ikke bare noget man lige gør, medmindre man benytter
dens launch controll finesse. Prøver man uden anti-spind og starter med
at banke pedalen helt i bund, så får man en masse hjulspind.
> Fysikken er mystisk i spillet, for en Viper kan sagtens sætte hårdt igang.
> Bare se The Stig i et afsnit af Top Gear fra sæson 6 - der går det da helt
> perfekt med at komme fra land.
>
Igen, det er op til chaufføren. Især i en bil der ikke har en masse
elektroniske hjælpemidler. Viperen skal formodentlig ikke havde mere end
halv gas når man lægger fra land, og ved skift til andet gear skal man
sikkert heller ikke bare banke sømmet ned.
mvh
Bruno
| |
Troels P. Olsen (17-11-2005)
| Kommentar Fra : Troels P. Olsen |
Dato : 17-11-05 17:30 |
|
> De 5.3 er altså ikke bare noget man lige gør, medmindre man benytter dens
> launch controll finesse. Prøver man uden anti-spind og starter med at
> banke pedalen helt i bund, så får man en masse hjulspind.
Dæk i 285/40-18 kan godt holde en M5 nede ved de 5.3 sek fra 0-100. Been
there, done that ;) Tyske plader er værd at elske. Det gør det muligt at
lege med ordentlige biler ;)
// Troels
| |
Bruno (17-11-2005)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 17-11-05 23:15 |
|
Troels P. Olsen wrote:
>>De 5.3 er altså ikke bare noget man lige gør, medmindre man benytter dens
>>launch controll finesse. Prøver man uden anti-spind og starter med at
>>banke pedalen helt i bund, så får man en masse hjulspind.
>
>
> Dæk i 285/40-18 kan godt holde en M5 nede ved de 5.3 sek fra 0-100. Been
> there, done that ;)
Imponerende, men hvorfor kan din erfaring lige passes ind her? Hvordan
startede du? Med speederen i bund sådan som man typisk gør i spil eller?
Og hvad med anti-spind?
Mvh
Bruno
| |
Kenneth Iversen (18-11-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Iversen |
Dato : 18-11-05 12:02 |
|
"Troels P. Olsen" <whybother@skingme.dk> skrev i en meddelelse
news:ue2ff.73$bh4.52@news.get2net.dk...
> Dæk i 285/40-18 kan godt holde en M5 nede ved de 5.3 sek fra 0-100. Been
> there, done that ;) Tyske plader er værd at elske. Det gør det muligt at
> lege med ordentlige biler ;)
Starter du med fuld gas så?
/Kenneth Iversen
| |
Troels P. Olsen (21-11-2005)
| Kommentar Fra : Troels P. Olsen |
Dato : 21-11-05 18:19 |
|
> Starter du med fuld gas så?
Når man kører med rat/pedaler i NFS: MW skal det kunne lade sig gøre.
Det er bare at koble til med et par tusind omdrejninger på, og så snart du
har bilen rullende bare slippe koblingen, og SÅ give gas (dvs. først sørge
for at koblingen er i 100% indgreb) - ellers går det op i røg :)
// Troels
| |
Kenneth Iversen (21-11-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Iversen |
Dato : 21-11-05 21:48 |
|
"Troels P. Olsen" <whybother@skingme.dk> skrev i en meddelelse
news:lkngf.146$fY.26@news.get2net.dk...
> Når man kører med rat/pedaler i NFS: MW skal det kunne lade sig gøre.
>
> Det er bare at koble til med et par tusind omdrejninger på, og så snart du
> har bilen rullende bare slippe koblingen, og SÅ give gas (dvs. først sørge
> for at koblingen er i 100% indgreb) - ellers går det op i røg :)
Ja det er jo lige det jeg ville ind på. Hvis det også er sådan i
NFS MW så er det jo ikke fysikken der fejler noget.
/Kenneth Iversen
| |
Troels P. Olsen (22-11-2005)
| Kommentar Fra : Troels P. Olsen |
Dato : 22-11-05 19:53 |
|
> Ja det er jo lige det jeg ville ind på. Hvis det også er sådan i
> NFS MW så er det jo ikke fysikken der fejler noget.
En start fra standstill med moderat gas op til 20-25 km/t og så fuld gas,
slipper hjulene i NFS: MW, men ikke i en M5 ;)
Den Lexus IS200 der er med i NFS: MW, har std. lige omkring 200 hk. Den er
lige så umulig at få til at stå fast!
// Troels
| |
Kenneth Iversen (23-11-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Iversen |
Dato : 23-11-05 00:10 |
|
"Troels P. Olsen" <whybother@skingme.dk> skrev i en meddelelse
news:qOJgf.2109$nJ.15@news.get2net.dk...
> En start fra standstill med moderat gas op til 20-25 km/t og så fuld gas,
> slipper hjulene i NFS: MW, men ikke i en M5 ;)
> Den Lexus IS200 der er med i NFS: MW, har std. lige omkring 200 hk. Den er
> lige så umulig at få til at stå fast!
Jeg har ikke prøvet Lexus så kan ikke rigtigt sige noget om det.
Jeg syntes ikke at have nogle problemer med Mussen da jeg
prøvede demo´en. Men nej den opførte sig heller ikke som den
rigtige udgave :)
Spillet er også arcade, skal man lige huske på. Ikke en simulator.
/Kenneth Iversen
| |
Thomas Finnerup (15-11-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Finnerup |
Dato : 15-11-05 20:58 |
|
On Tue, 15 Nov 2005 18:43:58 +0100, "Troels P. Olsen"
<whybother@skingme.dk> wrote:
> Er det bare mig der piver, eller hvad synes I andre?
Jeg er enig, men nu har NFS-spillene jo heller aldrig været særligt
realistiske.
Venligst
Thomas
| |
Kenneth Iversen (15-11-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Iversen |
Dato : 15-11-05 22:06 |
|
"Troels P. Olsen" <whybother@skingme.dk> skrev i en meddelelse
news:g7pef.77$lj.67@news.get2net.dk...
> Er det bare mig der piver, eller hvad synes I andre?
Bruger du tastetur?
/Kenneth Iversen
| |
Troels P. Olsen (17-11-2005)
| Kommentar Fra : Troels P. Olsen |
Dato : 17-11-05 17:30 |
|
> Bruger du tastetur?
Ja?
// Troels
| |
Kenneth Iversen (18-11-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Iversen |
Dato : 18-11-05 12:01 |
|
"Troels P. Olsen" <whybother@skingme.dk> skrev i en meddelelse
news:Qd2ff.72$h64.22@news.get2net.dk...
>> Bruger du tastetur?
>
> Ja?
Du ved godt når du bruger tastatur så er det fuld gas når
du trykker, ikke? Ikke at jeg har prøvet med NFS med rat
endnu, men efter min erfaring med andre spil, så vil det
hjælpe en del at starte med mindre.
/Kenneth Iversen
| |
Troels P. Olsen (21-11-2005)
| Kommentar Fra : Troels P. Olsen |
Dato : 21-11-05 18:20 |
|
> Du ved godt når du bruger tastatur så er det fuld gas når
> du trykker, ikke? Ikke at jeg har prøvet med NFS med rat
> endnu, men efter min erfaring med andre spil, så vil det
> hjælpe en del at starte med mindre.
Der er forsinkelse på tastetrykkene i NFS: MW. Det kan indstilles ;)
// Troels
| |
Kenneth Iversen (21-11-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Iversen |
Dato : 21-11-05 21:49 |
|
"Troels P. Olsen" <whybother@skingme.dk> skrev i en meddelelse
news:Gkngf.147$701.48@news.get2net.dk...
> Der er forsinkelse på tastetrykkene i NFS: MW. Det kan indstilles ;)
Ja men det vil altid være bedre med pedaler, uanset hvad
man så kan indstille, når man bruger tasterne.
/Kenneth Iversen
| |
|
|