Dyvelfræser?
Fra : skod

Dato : 15-11-05 18:16

Hvad er det lige sådan en kan i forhold til en overfræser? Har man brug for
begge?

Mvh TB - altid på udkig efter ting man ikke kan undvære

Fra : Ole Jensen

Dato : 15-11-05 19:09

skod <skodskod@yahoo.com> wrote:

> Hvad er det lige sådan en kan i forhold til en overfræser? Har man brug for
> begge?
>
> Mvh TB - altid på udkig efter ting man ikke kan undvære

Er det en fladdyvelfræser du mener?
Sådan en her:
http://www.billigbyggemarked.dk/shop/default.asp?ProductID=0%20601%20620
%20003

Sådan en har jeg. Man bruger den når man skal samle med "fisk", men det
ved du måske.
Det giver lidt spillerum i forhold til runde dyvler.
Du kan dog købe ekstraudstyr til en almindelig fræser, så du kan det
samme, bare mere besværligt.

Jeg vil ikke undvære min.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : skod

Dato : 15-11-05 19:24

> [...]
> %20003
>
> Sådan en har jeg. Man bruger den når man skal samle med "fisk", men det

joe sådan noget. Blot til 249 i netto Nå men jeg har en god fræser, så
det kan den vel klare i stedet.

Håbede at det var en dims til at lave "snedkersamlinger", men det er det
ikke helt så :-/

Fra : Petersen_Michael

Dato : 15-11-05 20:02

In news:1h630pl.vitc03fcyybaN%newsplus@website.dk,
Ole Jensen <newsplus@website.dk> Typed:

> Sådan en har jeg. Man bruger den når man skal samle med "fisk"

Fisk? Er det det vi andre kalder svalehaler? - en konisk not, hhv. feder?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Ole Jensen

Dato : 15-11-05 20:26

Petersen_Michael <petersen_michael.dengyldnemÂge@mail.tele.dk> wrote:

> Fisk? Er det det vi andre kalder svalehaler? - en konisk not, hhv. feder?

Jeg kender dem kun under navnet fladdyvler eller fisk.

Jeg fandt dem lige under et helt tredie navn: Lameller,
http://www.jyderupdyvelfabrik.dk/hjem/produkter/lameller.aspx

Fra : Per H

Dato : 15-11-05 20:46

On Tue, 15 Nov 2005 20:02:06 +0100, "Petersen_Michael"
<petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev:

>In news:1h630pl.vitc03fcyybaN%newsplus@website.dk,
> Ole Jensen <newsplus@website.dk> Typed:

>Fisk? Er det det vi andre kalder svalehaler? - en konisk not, hhv. feder?

ja de har mange navne mariekiks også. men fisk er vist det mest
brugte ( nordsj)

Vh Per

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 15-11-05 20:57

> ja de har mange navne mariekiks også. men fisk er vist det mest
> brugte ( nordsj)

Nej, en svalehalesamling er en trapezformet udstemning med en modsvarende
tap.
http://cirius.dynamicweb.dk/Default.asp?ID=781&M=News&PID=1&NewsID=317

Fra : Martin

Dato : 15-11-05 21:27

skal vi nu også diskutere dialekt ??

hedder det moin eller hej ?

Martin

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-11-05 17:12

In news:j4ref.123$aN2.15@news.get2net.dk,
Poul Bundgaard <poul_bundgaard@hotmail.com> Typed:

> Nej, en svalehalesamling er en trapezformet udstemning med en
> modsvarende tap.
> http://cirius.dynamicweb.dk/Default.asp?ID=781&M=News&PID=1&NewsID=317

Det ved jeg, Jeg troede fejlagtigt at det var emnet..

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 16-11-05 12:52

"skod" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er det lige sådan en kan i forhold til en overfræser? Har man brug
> for begge?
>
> Mvh TB - altid på udkig efter ting man ikke kan undvære

Den kan groft sagt det samme som en overfræser udstyret med et
skivenotfræserjern.(bosch part no:2 608 628 401)
Altså lave samlinger med fladdyvler (de kalder dem fladdyvler på
www.bosch.dk)
Er man god til at bruge den kan man lave enkelte andre ting, men de fleste
der har en god overfræser kan lave det samme med lidt øvelse. Med en god
overfræser mener jeg ikke Kina maskiner da de ikke er præcise nok efter min
mening, de har for meget slør i lejer osv. Jeg har dog ingen problemer med
de billige kina fræserjern. Men er det en krævende opgave skal man nok ofre
penge på gode kvalitetsjern. Jeg har f.eks. lige underlimet en køkkenvask i
en ædeltræsbordplade og til det formål brugte jeg nogle dyre jern. De
billige ville have mistet skæret inden jeg var færdig. Det ved jeg for det
har jeg prøvet før

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005