noget med flæskefars
Fra : Kim Schulz

Dato : 15-11-05 17:13

hejsa nogen der har en god opskrift med flæskefars og som ikke bare er
endnu en frikadelle afart ?

MVH
Kim

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 15-11-05 18:23

Kim Schulz <kim@schulz.dk> skrev:
>hejsa nogen der har en god
>opskrift med flæskefars og som
>ikke bare er
>endnu en frikadelle afart ?
>
>MVH
>Kim
Vi fik i går Knorr orientalsk risret, og den var god, der blev
serveret chutney til, samt madmuffins bagt med soltørrede
tomater. Så skal det gå lidt hurtig, og være velsmagende, var
dette måske en ide?
velbekomme
TPB

Fra : LM

Dato : 15-11-05 18:26

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
hejsa nogen der har en god opskrift med flæskefars og som ikke bare er
endnu en frikadelle afart ?

MVH
Kim

Lav en frikadellefars uden løg. Læg halvdelen i en (franskbrøds)form. Fordel
2 løg og 2 æbler i skiver/tern hen over farsen. Fordel den andeln halvdel af
farsen herover. Læg bacon over. 1 time i ovnen ved ca. 200 grader. Brug
væsken til sovs.

LM

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-11-05 18:51

On 15 Nov 2005 17:23:07 GMT
Thomas Peter Bitsch <tpbknorr@ZCR9Kpost.tele.dk> (slet ZCR9K) wrote:
> [...]
> serveret chutney til, samt madmuffins bagt med soltørrede
> tomater. Så skal det gå lidt hurtig, og være velsmagende, var

kunne man få en opskrift på de mad muffins?

Fra : Kim Jensen

Dato : 15-11-05 22:08

Kim Schulz wrote:
> hejsa nogen der har en god opskrift med flæskefars og som ikke bare er
> endnu en frikadelle afart ?

Jeg har ikke prøvet denne endnu, men den røg da i mine bookmarks da den
IMHO lød ret spændende

http://www.svinegodt.dk/smcms/Svinegodt/Opskrifter/opskriftsdatabasen/G/grillede_thaiburgere/Index.htm?ID=2261

Der er i øvrigt mange andre god forslag på samme site.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Ralph

Dato : 15-11-05 22:55

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
hejsa nogen der har en god opskrift med flæskefars og som ikke bare er
endnu en frikadelle afart ?

Tærtedej

400 g. hakket kød, gerne blandet, men flæske er fint
1 løg
1 peber eller to
buillon
basilikum og salt og peber

2 æg, lidt mælk eller fløde og 75-100 gram friskrevet parmasan

bland en tærtedej og læg den i tærteformen, ikøleskab mindst 1 time, gerne
et døgn

Svits kød, tilsæt hakket løg og ditto peber
tilsæt et par dl. buillon og krydderier
koges ind 10-15 minutter

bland ægge/osteblanding

kød i tærteform, æggemasse over, i ovn ved et par hundrede grader i 2-3
kvarter

LÆKKERT

server evt. en tomatsalat til.

--
venligst
Ralph

Fra : Gainsbourg

Dato : 16-11-05 01:14

Jeg foreslår en god paté...

Med venlig hilsen

Gainsbourg

Provance Paté

500 g hakket kalv og flæsk eller bare flæsk (10% fedt)

100 g. kalvelever i små tern

200 g. champignoner hakket i små tern

200 g. kaffefløde

ca. 1 dl. rasp

1 stort løg i bittesmå tern

1 stort fed hvidløg i bittesmå tern

olivenolie

smør

sydesalt

groftkværnet peber

2 spsk kapers

en håndfuld hakket timian

en håndfuld hakket persille

2 æg

Svits løg i olie til de er klare, tilsæt salt, peber og hakket champignon.
Bland kød, champignon, løg, kapers, timian, æg, salt og peber i en skål og
tilsæt fløde lidt af gangen. Bland op med rasp til den rette konsistens er
nået. Pensl en form med smør og drys med rasp. Læg blandingen i formen (sørg
for at der ikke er luftlommer). Hæld over med smeltet smør og drys med rasp.
Bag i ovn ved 175-200 grader i 1½ time.