Refundering fra Ryanair
Fra : Lars Lauridsen

Dato : 15-11-05 17:06

Nogen der har erfaringer med dette? Umiddelbart ser det ikke ud som om jeg
får noget ud af det.

Jeg skulle have været til London omkring nytår, men de to jeg skulle besøge
har ikke kunnet finde arbejde, og tager derfor hjem snarest muligt.
Ærgeligt!

Min SU har ikke plads til at jeg kan tage på hotel.

Billetterne blev først bestilt i onsdags og betalingen gik igennem i dag.
Prisen var 587 for retur

Om ikke andet kunne det være ok, hvis jeg kan ændre billetten udefineret, så
jeg kan tage afsted engang jeg har råd - altså som en art gavekort.

Mvh.
Lars

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 15-11-05 17:10

Lars Lauridsen <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> skrev:
> [...]
>tage på hotel.
>
>Billetterne blev først bestilt i
>onsdags og betalingen gik igennem i dag.

Du har sikkert læst betingelserne da du købte og betalte din
billet, her fremgår det klart hvad du kan, og især ikke kan-
ærgerligt.
TPB

Fra : Søren (7400)

Dato : 15-11-05 17:59

Som ham fra Easy Jet engang udtalte: Hvad er det kunderne ikke forstår
når vi skriver vi ikke refundere/ombytter billeter ?

Desværre tror jeg også du må igennem deres betingelser. Tror endda det
bliver svært for dig at overdrage dem til andre (pga. gebyr forbundet
hermed) - Men du kan da prøve - udbyd dem til salg på en online
auktion (dba.dk el. qxl.dk ?)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-11-05 18:08

"Søren (7400)" <news@wem.dk> skrev....

> Som ham fra Easy Jet engang udtalte: Hvad er det kunderne ikke
> forstår når vi skriver vi ikke refundere/ombytter billeter ?

Folk forstår ikke at det er en af de mange services der er sparet væk
for at opnå den lave billetpris.

Lavprisselskaberne sælger ikke et dårligt produkt, det er kunderne
der har nogle forkerte forventninger til hvad de betaler for.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 15-11-05 22:57

"Kent Oldhøj"

> Folk forstår ikke at det er en af de mange services der er sparet væk
> for at opnå den lave billetpris.

Rolig nu. Jeg forhørte mig bare... Hvis man ikke har noget ordentligt at
svare, så bare lad være.

Kunne være interessant at høre om folk før havde erfaringer med det.

Fra : Holst

Dato : 15-11-05 23:59

Lars Lauridsen wrote:

> Rolig nu. Jeg forhørte mig bare... Hvis man ikke har noget ordentligt at
> svare, så bare lad være.

Du fik da også et ordentligt svar. Du får, hvad du betaler for, og i
dette tilfælde har du valgt at få det så billigt som muligt. Det betyder
typisk, at al fleksibilitet også er borte.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-11-05 00:01

"Lars Lauridsen" <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> skrev....

> Rolig nu. Jeg forhørte mig bare... Hvis man ikke har noget
> ordentligt at svare, så bare lad være.

At du føler dig truffet er helt din egen sag, men jeg sigtede nu
overhovedet ikke i din retning.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 16-11-05 21:46

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse
> "Lars Lauridsen" <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> skrev....

> At du føler dig truffet er helt din egen sag, men jeg sigtede nu
> overhovedet ikke i din retning.

Ok. Beklager så. Det var vist mest skrevet i irritation over at smide 587 kr
ud af vinduet, og det bør selvfølgelig ikke gå ud over dig.

Jeg er all for lavprisselskaber, og er godt klar over at man har måder er
sparet alle steder.

Regnede heller ikke med at jeg kunne få penge tilbage, men ville som sagt
bare forhøre mig.

Venlig hilsen
Lars

Fra : Claus E Beyer

Dato : 20-11-05 13:42

"Lars Lauridsen" <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> skrev i
> "Kent Oldhøj"

> Rolig nu. Jeg forhørte mig bare... Hvis man ikke har noget ordentligt
> at svare, så bare lad være.

> Kunne være interessant at høre om folk før havde erfaringer med det.

Jeg fik en billet refunderet fra Ryanair. Jeg havde købt billet Lübeck -
Stansted t/r med Ryanair i januar 2004. Jeg dukkede op, men Ryanair havde
aflyst flyet, da det ikke kunne lande i Lübeck pga. dårligt vejr.
Flybilletten blev refunderet, men transporten Lolland-Lübeck t/r var
spildte penge (og var forøvrigt dyrere end flybilletten).

Ryanair refunderer kun flybilletten - og kun den - såfremt at flyet aflyses
eller forsinkes mere end et vist antal timer.

Hvis jeg ikke var dukket op og havde checked ind, mon de så også havde
refunderet flybilletten? Min fornemmelse siger mig at de havde de ikke,
selv om flyet var blevet aflyst.

Claus

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 16-11-05 21:55

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> wrote in message
> [...]
>
> Lavprisselskaberne sælger ikke et dårligt produkt, det er kunderne
> der har nogle forkerte forventninger til hvad de betaler for.

Du kan vel ikke få refunderet økonomi-biletter hos de "almindelige"
selskaber.

Så Lars skal vel bare glæde sig over, at han ikke bookede hos SAS eller BA
til en højere pris.

Jesper

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-11-05 22:59

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev....

> Du kan vel ikke få refunderet økonomi-biletter hos de
> "almindelige" selskaber.

Nej, også de almindelige selskaber må jo spare et eller andet sted
for at opnå de lave billetpriser.

Bemærk at jeg på ingen måde har noget imod lavprisselskaber eller
lavprisbilletter. Sålænge man er helt på det rene med hvad man får,
og det svarer til ens forventninger, så er det da rart man kan flyve
billigt.

> Så Lars skal vel bare glæde sig over, at han ikke bookede hos
> SAS eller BA til en højere pris.

Hos SAS eller BA havde han haft muligheden for at vente med at booke
sin billet.

Fra : Holst

Dato : 15-11-05 17:23

Lars Lauridsen wrote:

> Nogen der har erfaringer med dette? Umiddelbart ser det ikke ud som om jeg
> får noget ud af det.

Hvad står der i betingelserne vedrørende sådant?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-11-05 18:03

"Lars Lauridsen" <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> skrev....

> Nogen der har erfaringer med dette? Umiddelbart ser det ikke ud
> som om jeg får noget ud af det.

Som udgangspunkt refunderer de ikke.

Men du kan ændre afgangstidspunkt og -dato.... 20/30£ i gebyr.

Eller ændre navnet på biletten... mod at betale 45/65£.

Gebyrerne er uden/med personlig service.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 15-11-05 22:56

"Kent Oldhøj"

> Som udgangspunkt refunderer de ikke.
>
> Men du kan ændre afgangstidspunkt og -dato.... 20/30£ i gebyr.

Ja, det bliver nok det jeg ender med at gøre..

> Eller ændre navnet på biletten... mod at betale 45/65£.

Jep, og så har billetterne kostet det dobbelte :)

Mvh.
Lars

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 16-11-05 21:48

> "Lars Lauridsen" <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> skrev....

> Som udgangspunkt refunderer de ikke.
>
> Men du kan ændre afgangstidspunkt og -dato.... 20/30£ i gebyr.

Gælder det så både ud- og hjem? Eller skal jeg betale det for hver billet?
(altså 2 x 20/30 ?) I så fald må jeg jo bare ændre den til nogle tilfældige
datoer næste sommer, og så håbe på jeg kan komme afsted (og har råd til at
bo på et hostel eller noget) dér.

Synes ikke deres hjemmeside er særlig anvendelig. Det jeg kunne finde, sagde
bare at det kostede _noget_ :-/

Mvh.
Lars
Tak

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-11-05 23:02

"Lars Lauridsen" <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> skrev....

> Gælder det så både ud- og hjem?

Jeg må blive dig svar skyldig. Min logik siger mig at det er pr.
billet, og RyanAir sælger jo kun enkeltbilletter, så måske er det 2 x
gebyr.

Fra : Per Skjødt

Dato : 15-11-05 20:19

Hej Lars, ærgeligt men man kan ikke få ALT for 587,00 retur!

Mvh. Per

Fra : Henning

Dato : 16-11-05 09:43

>Billetterne blev først bestilt i onsdags og betalingen gik igennem i dag.
>Prisen var 587 for retur

Du kan ikke få billetten refunderet, men de 2*75,- i lufthavnsgebyr
har du krav på.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-11-05 15:31

Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev....

> Du kan ikke få billetten refunderet, men de 2*75,- i lufthavnsgebyr
> har du krav på.

Ryanair tager 200,- kr for at refundere lufthavnsskatter