Hvilke pleje produkter bruger i til at ved~
Fra : Peter

Dato : 15-11-05 14:19

Nu nærmer vinteren sig, og dyret skal ind og stå.

Hvad skal man bruge til at pudse, vedligeholde mv?

Hvad gør i andre til vinteren?

---------------------
http://www.bornriders.dk/static.php?page=funtech

Fra : Mythos

Dato : 15-11-05 16:28

"Peter" <just@forget.it> skrev i en meddelelse
> Nu nærmer vinteren sig, og dyret skal ind og stå.
>
> Hvad skal man bruge til at pudse, vedligeholde mv?

> [...]

Min kører året rundt, og det eneste der er med til at pleje den, er den olie
jeg bruger
Jeg har altid kørt på min knallert og året rundt, vildt, ja, til tider, især
når sneen er over hjulhøjden, så begynder det at knibe, selv for en Rally

Mythos

Fra : Henrik

Dato : 16-11-05 06:05

Skrue tændrøret ud og strøjt noget WD40 ind i cylinderen og stamp en gang på
kick starteren uden tænding.
strøjt lidt ind i alle nøglehuler og så skulle den være i vinkel. du kan
selvf pudse og polerer som det behager dig.
En ting til. Hos thansen kan du købe en dims der er til at smøre gas/bremse
kabel mm med. Så holder de ihvert også længere

Henrik

Fra : dan

Dato : 16-11-05 13:05

Vask den - lad den tørre - ud med tændrør og hæld en teske fuld motor olie
cyl. Lad stemplet kørre stille op og ned et par gange. Sæt tændrør i igen.
Skift motor olie + filter (der er kondens-vand i) Smør de forkromede dele
m.
WD40, gi' lakken en gang bilvoks. Fyld tanken helt op. Sørg for den ikke
kun
hviler på et hjul. Tag batteriet ud og stil det et lunt sted. Evt. oplad
det
hver måned. Klap den venligt og dæk den til med et silkelagen endeligt
ikke plastik (den skal kunne ånde)
Så er den frisk til næste sommer.

Fra : RpR

Dato : 17-11-05 11:13

> Skift motor olie + filter (der er kondens-vand i)

Ingen scootere har oliefilter, og ikke engang de 6. gearede Aprilia'er eller
Derbi'er har et sådant, så det behøver man ikke lede efter, så kan man lede
længe

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Allan Riise

Dato : 17-11-05 12:49

RpR wrote:

> Ingen scootere har oliefilter, og ikke engang de 6. gearede
> Aprilia'er eller Derbi'er har et sådant, så det behøver man ikke lede
> efter, så kan man lede længe

For dælen da, jeg skulle elers til at gå ud for at lede

P.s. Kunne ske at der mentes benzinfilter, men hvad ved jeg.

--
Allan Riise
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59672

Fra : dan

Dato : 18-11-05 11:14

Sorry ! I min manual er der vist en "si" jeg troede det var et filter.
Glemte jeg kølevandet ? Tjek frysepunktet / alder. Evt. skift.
I min gamle scooter er der olie filter - Men den falder nok udenfor dette
forum, da det er en Burgman
Dan