Søges: opskrift på gryderet
Fra : Helle

Dato : 15-11-05 13:02

Hejsa.

På torsdag står der på min madplan at jeg skal have gryderet/sammenkogt ret
men jeg vil gerne lave en der virkelig smager af noget og gerne med
MASSER af grøntsager i.
Jeg har noget skinkekød i tern som jeg havde tænkt mig at bruge.

Nogen der har en god opskrift? skal have salat og ris til.

Mvh Helle

Fra : jce

Dato : 15-11-05 13:29

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-11-05 16:53

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har noget skinkekød i tern som jeg havde tænkt mig at bruge.
>
> Nogen der har en god opskrift? skal have salat og ris til.

Hej Helle.

Køb en to-kilos nakkekam, to pakker cocktailpølser og to pakker alm. bacon.
Køb de grøntsager du gerne vil have i, f.eks. løg, ærter, gulerødder,
kartofler og lignende.
Du starter med at brune nakkekammen i gryden, derefter hælder du vand ved,
og bringer det hele i kog.
Du kan evt. hakke nogle løg og hælde i, for at give sovsen en god smag.
Når kammen så er færdigkogt, tager du den op af vandet og lader den ligge og
sunde sig på et skærebræt.
Imens kan du meget passende stege de to pakker bacon og de to pakker
cocktailpølser, samt lave en ordentlig portion opbagt brun sovs af
kogevandet.
Husk at sie kogevandet før du laver sovs, så undgår du løg og klumper, og du
kan også lige skumme fedt fra nakkekammen af.
Du kan evt. også sætte dine grøntsager over imens, og lige koge dem i et par
minutter, så er de klar til at blive væltet i sovsen.
Kartoflerne skal selvfølgelig koges som du plejer at koge dem.
Du kan så enten vælte dem med i sovsen, eller vælge at spise dem til som man
plejer.
Når du så har lavet sovsen, skærer du nakkekammen ud i passende stykker og
så vælter du pølser, kam, bacon, baconfedt, grøntsager og hvad du ellers
måtte have lyst til, i sovsen og drejer det hele forsigtigt rundt, til det
er fordelt.
At guffe - mums!
Der er til to grovsultne personer i to dage i sådan en portion, hvilket nok
vil sige at der er til 4 personer, almindeligt beregnet.
Bon appetit!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 15-11-05 17:07

Helle <mail@hellenielsen.dk> skrev:
> [...]
Brun kødet i flydende Becel, tilsæt et brev Knorr paprikaret,
sammen med 3dl. vand og 2 dl. mælk, tilsæt, eller kog for sig
selv de grøntsager du vil bruge, så får du en nem og yders
velsmagende ret.
Velbekomme
TPB

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 15-11-05 17:13

Helle wrote:
> [...]
> Jeg har noget skinkekød i tern som jeg havde tænkt mig at bruge.
>
> Nogen der har en god opskrift? skal have salat og ris til.

Den har prøvede jeg for et par ugen siden. mums.

http://www.elise.com/recipes/archives/000640beef_bourguignon.php

MVH
Kasper Malmberg