Hvor meget ris a la mande?
Fra : MAG

Dato : 15-11-05 10:18

Hejsa!

I weekenden skal vi holde julefrokost, og jeg skal bla. lave ris a la
mande, men hvor meget skal jeg lave?

Vi bliver 18 personer, og vi skal have næsten alt hvad der hører til en god
dansk julefrokost, og til dessert er der udover ris a la mande også ost med
kiks og frugtsalat...

Så hvor mange liter mælk mener i jeg skal lave risengrød af?

Håber at i kan hjælpe (for jeg har ikke lyst at stå med 3 liter ris a la
mande som skal spises dagen derpå

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Torben Madsen

Dato : 15-11-05 17:28

Hej Maria
Hvis du laver det af to liter så passer det.
mvh
torben

Fra : Hauge

Dato : 15-11-05 17:39

Hej
Torben Madsen wrote:
> Hvis du laver det af to liter så passer det.

Hvor meget piskefløde bruger du da, siden at risengrød af 2 liter mælk kan
strækkes til 18 personers forbrug af ris a la mande?

Jeg ville nok sige mindst det dobbelte..

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051115163840@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Torben Madsen

Dato : 16-11-05 14:04

Hej Hauge
Jeg tog udgangspunkt i det der blev spurgt om

"til dessert er der udover ris a la mande også ost med
kiks og frugtsalat..."

Derfor er min vurdering at 2 liter er nok.
Og til dit spørgsmål om hvor meget piskefløde, så vil jeg piske en liter.
mvh
torben

Fra : MAG

Dato : 16-11-05 14:37

Tak for det, det lyder meget rimeligt...så tror jeg da også at der er
nok...nu der er alt det andet...

med venlig hilsen
Maria