Outlook 2002 .pst pladsmangel fejl "0c8004~
Fra : Bob

Dato : 15-11-05 06:09

Hej,
håber virkelig der er nogen der kan hjælpe. Er ret desperat efterhånden. Jeg
har fået ovenstående fejl og fundet frem til at det skyldes at jeg er løbet
mod loften hvad angår max fil størrelse af .pst. (mindre end lig med 2 gb).
Jeg vil derfor forsøge at få denne gjort mindre, men problemet er at jeg
ikke kan (grundet jeg allerede er stødt mod loftet) hverken slette eller
flytte mails.
Pt. kan jeg ikke modtage emails da der ikke er plads i pst filen. Og ja vi
kan hurtig blive enige om at jeg ikke burde have haft en så stor fil, men
problemet er at jeg først er blevet klar over dette efter at problemet kom.
Håber der er nogen der kan hjælpe.
mvh
Bo

Fra : Søren Blom

Dato : 15-11-05 10:54

"Bob" <mad@fedt.dk> skrev
> [...]
> kan hurtig blive enige om at jeg ikke burde have haft en så stor fil, men
> problemet er at jeg først er blevet klar over dette efter at problemet

Kan du starte Outlook op?
For kan du det, så prøv at få den til at kompimere PST filen.

Hvis du ikke kan starte Outlook op overhoved, så har jeg ikke lige noget
forslag, men vil lægge hoved i blød.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Bob

Dato : 15-11-05 14:10

Kan godt starte outlook op, men der sker desværre ikke noget når jeg
komprimere pst filen..

En ting jeg tænkte på var hvis jeg på en eller anden måde kunne komme ind i
de enkelte mailis og delete dem sådan jeg kunne fjerne noget plads. Men det
ville betyde jeg nok skulle gøre det fra et andet system end outlook.

Bo

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-11-05 13:25

"Bob" skrev i en meddelelse

Bare et gæt:

Jeg er ikke klar over om det er Outlook eller fordi du kører FAT at du
render ind i problemet ?

Hvis det er FAT's 2 gb grænse, så vil du MÅSKE kunne løse problemet ved at
lægge pst-filen på en NTFS-formatteret harddisk ?

Som nævnt er det bare et gæt

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Bob

Dato : 15-11-05 14:11

Harddisk er NTFS formateret, så desværre.....

Fra : L

Dato : 16-11-05 00:27

On Tue, 15 Nov 2005 06:08:30 +0100, "Bob" <mad@fedt.dk> wrote:

> [...]
>problemet er at jeg først er blevet klar over dette efter at problemet kom.

Hej

Lav backup før du begynder at bruge disse værktøjer!

Du kan prøve at eksportere dine nuværende mails, til en ny pst fil,
som beskreven her:
http://office.microsoft.com/en-us/assistance/HA011166031033.aspx
Forhåbenligt kan du åbne denne fil, og begynde at slette nogen mails.

Der findes værktøjer, der kan hjælpe med at rette lige dette problem
(lave noget fifleri på pst filer + reparere dem).
Du riskerer dog at tabe nogen mails, da det der ligger over 2GB - 25
MB bliver skåren væk.

Men sidst jeg checkede (for ca. 2 år) fandtes nogen af disse værktøjer
kun til den engelske version af Outlook.
Men det er muligt, der er kommet noget til den danske version.

Her nogen links:
http://www.emailaddressmanager.com/outlook/repair.html
http://support.microsoft.com/?kbid=296088
http://www.officerecovery.com/outlook/index.htm#general

Outlook 2003 har ikke længere den begrænsning på 2 GB.
Outlook 2003 overtager .pst filen med gamle format, og dermed 2 GB
grænsen.
Du vil være nød til, at kovertere .pst filen til Outlook 2003
formatet.
http://support.plaxo.com/bin/answer.py?answer=645&topic=52

Her kan du læse, hvordan pst filen kan konverteres:
http://searchexchange.techtarget.com/ateQuestionNResponse/0,289625,sid43_gci947938,00.html

Fremover kan du lave backups af dine pst filer, med dette værktøj:
http://tinyurl.com/bqwz2

Mvh.
Lars