Er dette grafikkort godt nok!
Fra : carsten.laursen@faf.~

Dato : 14-11-05 22:56

Hej gruppe
Jeg overvejer at købe en erhvervs PC, da jeg bedre kan lide
kabinettet.
Jeg surfer kun ser fotobilleder og ser nogle gange Ekstra Blads video
filer.
Er dette grafikkort godt nok: Intel Media Accelerator 950 grafik med op
til 256 MB VRAM (delt).
Selve maskinen har ialt 512 - 1.024 MB ram, afhængig af valg.

Spil gør jeg på Xbox.

Hilsen
Carsten.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 14-11-05 23:03

> [...]
> filer.
> Er dette grafikkort godt nok: Intel Media Accelerator 950 grafik med

Det er rigeligt fint. Du kan garanteret ikke finde noget moderne grafikkort
der ikke kan klare den opgave tilfredsstillende..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : spam@datacentral.dk

Dato : 14-11-05 23:12

Tak for hjælpen

Carsten

Fra : spam@datacentral.dk

Dato : 14-11-05 23:14

Tak for hjælpen

Carsten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-11-05 15:30

carsten.laursen@faf.kk.dk wrote:
> Er dette grafikkort godt nok: Intel Media Accelerator 950 grafik med
> op til 256 MB VRAM (delt).
> Selve maskinen har ialt 512 - 1.024 MB ram, afhængig af valg.

Ja - til det formål er det OK

Men vær opmærksom på, at det bruger rammen fra PC'en, så hvis du kun har 512
mb og bruger 256 mb til grafik, så er der kun 256 mb til andre ting - og det
er i underkanten til f.x. Windows XP.

Men til de formål, som du beskriver, så er 64 mb også rigeligt at afsætte
til grafik - det kan normalt konfigureres i bios..

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Ulrik Løye

Dato : 15-11-05 22:22

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Men til de formål, som du beskriver, så er 64 mb også rigeligt at afsætte
> til grafik - det kan normalt konfigureres i bios..

Delt ram er reserveret men ikke nødvendigvis i brug af grafikken. Da han nok
primært kører 2D opgaver vil det være minimalt hvad der anvendes. Om han
vælger at dele 32mb eller 256mb vil næppe kunne mærkes på hverken grafik
eller programmer i praksis.

/u

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 14:14

Jan Vestergaard wrote:

> Men vær opmærksom på, at det bruger rammen fra PC'en, så hvis du kun har 512
> mb og bruger 256 mb til grafik, så er der kun 256 mb til andre ting - og det
> er i underkanten til f.x. Windows XP.

Der er tale om en dynamisk deling så det er ikke et problem.