Fornuftigt og overskueligt back-up program~
Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 22:17

Jeg leder efter subjekt. Det er til en Windows XP Pro.

Programmet skal være let at bruge, både til selve back-up'en og til en
reetablering. Windows eget er noget skod.

Jeg har taget en Ghost, men vil gerne have en løs back up derforuden.

Eller skal jeg bare kopiere alle mine vigtige filer til en anden disk ?

Gode råd modtages gladeligt

Mvh
Jan Rysz

Fra : Frank R.

Dato : 14-11-05 22:46

Rysz ( 8900 ) wrote:
> Jeg leder efter subjekt. Det er til en Windows XP Pro.
>
> Programmet skal være let at bruge, både til selve back-up'en og til en
> reetablering. Windows eget er noget skod.

Du kunne jo evt prøve at kikke lidt på Stone's kopikontrol

Har selv brugt en af de ældre versioner og nu er der jo kommet lidt
flere funktioner på. Og det er stadigvæk gratis af hvad jeg kan se.

http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

Hilsen
Frank

Fra : Anders Hansen

Dato : 15-11-05 09:46

Cobian backup virker også fint.

Mvh

Anders Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-05 06:52

> Du kunne jo evt prøve at kikke lidt på Stone's kopikontrol

Hermed gjort.

> Har selv brugt en af de ældre versioner og nu er der jo kommet lidt
> flere funktioner på. Og det er stadigvæk gratis af hvad jeg kan se.

Hmm....jeg kan godt se der er kommet nye features på programmet ifølge
hjemmesiden. Programmøren har så bare fjernet den feature, der hedder start
back-up

Men måske det er med næste gang !

Mvh
Jan Rysz

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-05 06:55

> Men måske det er med næste gang !

Hovsa, my fault. De er med, de dukker bare først op når vinduet maksimeres -
hehe !

Mvh
Jan Rysz

Fra : /-\\ndlo

Dato : 15-11-05 11:44

"Rysz \( 8900 \)" <rysz(snabela)rysz(dot)net> wrote:

> Jeg leder efter subjekt. Det er til en Windows XP Pro.
>
> Programmet skal være let at bruge, både til selve back-up'en og til en
> reetablering. Windows eget er noget skod.

Har WinXP ikke backup program med sig....eller er det kun win2000 og 2003
server der har det?

/Andreas

Fra : Max

Dato : 15-11-05 13:09

Hej Andreas

> Har WinXP ikke backup program med sig....eller er det kun win2000 og 2003
> server der har det?

Prøv at læse spørgsmålet en gang til :)

Mvh Max

Fra : /-\\ndlo

Dato : 15-11-05 13:43

Max wrote:

> Prøv at læse spørgsmålet en gang til :)

Ja, så er det jo bare definitionen af fornuftig og overskuelig der
mangler :)

/Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-05 06:11

> Ja, så er det jo bare definitionen af fornuftig og overskuelig der
> mangler :)

Med fornuftig, mener jeg et program der gør det den skal og så også virker
når maskinen skal reetableres efter et evt. nedbrud.

XP's eget back-up har jeg forsøgt mig med et par gange. Den tager fint
back-up af diverse filer, men når jeg skal bruge den igen, så kan pludselig
ikke bruges sammen med den nyinstallerede XP. Det har jeg prøvet et par
gange, så den vej benytter jeg ikke mere.

Med overskueligt mener jeg et system der er til at finde rundt i. En del
systemer er bygget om omkring 117 flueben der lige skal sættes før skidtet
køre. Det har jeg ikke det store at bruge til. Jeg skal bare have genskabt
de data der mangler på en bestemt placering, siden sidste back-up

Håber det hjalp lidt ?

Mvh
Jan Rysz

Fra : Jesper Hansen

Dato : 15-11-05 12:39

Second Copy er godt og nemt at have med at gøre http://www.centered.com/

--
Venlig hilsen
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-05 09:37

Rysz ( 8900 ) wrote:
> [...]
>
> Jeg har taget en Ghost, men vil gerne have en løs back up derforuden.
>
> Eller skal jeg bare kopiere alle mine vigtige filer til en anden disk ?

Vice Versa 2 (evt. en afnden afart af robocopy eller xxcopy kan også
gøre det) og så en schedule i windows, det er meget overskueligt og
ganske billigt.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...