hold indholdet i indholds diven.
Fra : Christoffer

Dato : 14-11-05 22:25

Hej, jeg har lagt en testside ud med mit problem:
http://buur.info/christoffer/nag/index.php?mode=php
Problemet er som i kan se i IE, at indholdet spreder sig ud inder de 2
menubarer jeg har stående i hver side... det skulle de helst ikke.
Problemet opstår kun i IE så vidt jeg kan se, hvordan løser jeg det?

--
Christoffer

Fra : Benny Nissen

Dato : 14-11-05 22:59

Christoffer wrote:
> [...]
> menubarer jeg har stående i hver side... det skulle de helst ikke.
> Problemet opstår kun i IE så vidt jeg kan se, hvordan løser jeg det?

Prøv at flytte indhold's div'en op over højre og venster i koden og tilføj:
margin:0 175px;
til #indhold i din css.

.... utestet.

--
Benny Nissen

Fra : Christoffer

Dato : 15-11-05 17:45

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at flytte indhold's div'en op over højre og venster i koden og
> tilføj:
> margin:0 175px;
> til #indhold i din css.
Opdatering:
Jeg forsøgte mig med din ide, men når jeg rykkede indholdsdiven op, skubbede
jeg samtidig mene menuer ned, så valgt at lade koden stå som den gjorde og
tilføjede margin:0 175px; i min css.
Det hjælper i IE, men har skabt et problem i FF. Jeg kan ikke selv se hvad
problemet er, men ved at det opstod efter min css tilføjelse..
Jeg er så småt begyndt at tænke i conditional-comment, men vil så gerne have
at min side validerer og ikke behøver at bruge hacks.

Christoffer

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-11-05 22:56

Christoffer wrote:

> Jeg forsøgte mig med din ide, men når jeg rykkede indholdsdiven op,
> skubbede jeg samtidig mene menuer ned, så valgt at lade koden stå som
> den gjorde og tilføjede margin:0 175px; i min css.

Disse ændringer i din css vil bringe tingene på plads:

#hoejre {
position: absolute;
top: 190px;
right: 0;
margin-right: 5px;
padding: 0px;
width: 175px;
background: none;
}

#venstre {
position: absolute;
top: 190px;
left: 0;
margin-left: 5px;
padding: 0px;
width: 175px;
height: 100%;
background: none;
}

#indhold {
padding: 5px;
margin:0 185px;
text-align: left;
overflow: auto;
}

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Christoffer

Dato : 17-11-05 16:18

> Disse ændringer i din css vil bringe tingene på plads:
>[en masse kode]
Ja, det gjorde det... Havde glemt alt om at at bruge position istedet for
float.
Tak for hjælpen!

--
Christoffer