Conditional comment til margin i IE
Fra : Troels Jensen

Dato : 14-11-05 18:01

Hej gruppe

Jeg er ved at lave en side, som jeg er ved at finjustere. Blandt andet
ser siden anderledes ud i IE pga. bug'en med forkert margin på floatede
div'er.

Jeg vil løse problemet ved at indsætte en conditional comment, men jeg
kan simpelthen ikke få det til at virke.

I kan se siden her:
www.test.simonnielsen.com/bigband/default.asp

Som I kan se, ser den hvide margin helt fint ud i Mozilla, Opera osv.
Men i IE er der noget ekstra fyld i højre side. Men hvis jeg øger margin
på mine div'er i min conditional comment, bliver der ikke plads til
indholdet, som rykker ned på næste linie.

Har I en idé til, hvordan jeg kunne gøre det, så det ser pænt ud?

Og så lige en sidste ting: Kan det på noget måde lade sig gøre at
indsætte conditional comments i sin css-fil, eller skal det gøres i
html?
--
/Troels Jensen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-11-05 19:13

Troels Jensen wrote:

> [...]
>
> Og så lige en sidste ting: Kan det på noget måde lade sig gøre at
> indsætte conditional comments i sin css-fil, eller skal det gøres i

Din conditional comment skal indsættes i html, som et
element i head-delen af siden:

<!--[if IE]>
<![endif]-->

IE's float/margin bug optræder kun på venstre margin på
venstre-float'ede elementer og på højre margin på
højre-floatede elementer.

Det er derfor ikke der problemet ligger, hvorimod der kan
ligge noget i at du tilsyneladende har for mange mål. Det er
altid farligt at sætte en bredde på noget og så sætte både
margin+width+padding+border.

I det hele taget er det lidt svært at se hvor du vil bruge
float - din side kan sagtens laves med position-egenskaben,
der nok er lidt nemmere at styre end float.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Troels Jensen

Dato : 14-11-05 21:41

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Din conditional comment skal indsættes i html, som et
> element i head-delen af siden:

Ok. Tak.

> I det hele taget er det lidt svært at se hvor du vil bruge
> float - din side kan sagtens laves med position-egenskaben,
> der nok er lidt nemmere at styre end float.

Det har du nok ret i. Jeg vil prøve at ændre det.

--
/Troels Jensen