NetBSD på en G3 powerbog
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 14-11-05 16:23

Jeg sidder med en G3'er, som jeg ville lægge noget NetBSD på "for sjov".

Installationen kører fint til ende, men jeg får dog en "Invalid signature in
mbr record 0", når jeg partitionerer disken.

Når installationen så er fint færdig, sætter jeg den til at reboote, men som
kommer problemet, når den skal op igen. Den vil ikke boote på harddisken.
Har så prøvet at gå i Open Firmware, og her får jeg "can't find a default
partition", når jeg taster "boot hd:,ofwboot....."

Går ud fra, at det hænger sammen med, at den ikke kan skrive til mbr 0, men
hvorfor kan den ikke det?

På en PC husker jeg, at man på visse modeller kunne gå i BIOS og enable
"ANTI VIRUS" - gjorde man det, kunne man netop ikke skrive til mbr. Tror I,
at det er samme problematik her?

Vh, Lars.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-11-05 21:02

Har du opdateret Powerbogens Firmware?

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 15-11-05 08:44

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har du opdateret Powerbogens Firmware?

Næh... kan jeg gøre det nu hvor der ikke længere er Mac OS på?

Tror nu egentlig mere, at det er noget med Open Firmware 3, der skal
mengeleres med på en måde, men kan ikke helt hitte ud af hvordan.

Vh, Lars.

Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 05-12-05 00:19

On 2005-11-15, Lars Bonnesen <none@invalid> wrote:

> [...]
>
> Tror nu egentlig mere, at det er noget med Open Firmware 3, der skal
> mengeleres med på en måde, men kan ikke helt hitte ud af hvordan.

Hvordan har du partitioneret din disk?
NetBSD skal en have en lille HFS/DOS partiotion for at kunne boote

--
kind regards/mvh
nse