CIV4 problemer (ustabilt)
Fra : Thomas

Dato : 14-11-05 15:07

Hej

Er der nogen andre der også har problemer med dette spil ?

Jeg sidder med en AMD XP64 3200+, 1024 dual DDRram og et Radeon9800pro 128mb
kort (seneste driver)

Computeren er 100% stabil i alt hvad jeg normal bruger, men lige i Civ4 er
der store problemer

Jeg kan måske spille 20-40 min. og pludseligt uden varsel lukker spillet og
går tilbage til skrivebordet (winxp sp2) uden varsel ?! Er der nogen der
har ide om hvad denne konflikt kan skyldes ?

På forhånd tak

Mvh. Thomas

Fra : Casper Bang

Dato : 14-11-05 15:27

> Jeg kan måske spille 20-40 min. og pludseligt uden varsel lukker spillet
> og går tilbage til skrivebordet (winxp sp2) uden varsel ?! Er der nogen
> der har ide om hvad denne konflikt kan skyldes ?

Kan du spille andre 3D spil uden problemer?
Har du overclocket din computer på nogen måde?

Spillet virker perfekt for mig.

Fra : Thomas

Dato : 14-11-05 15:51

Har ingen problemer med andre 3D spil og har ikke OC'et computeren.

Jeg har søgt lidt på nettet og kan vist se at jeg ikke er eneste med det
problem -> http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=134592

Mvh. Thomas

Fra : Jens G

Dato : 14-11-05 16:11

On Mon, 14 Nov 2005 15:06:39 +0100, "Thomas"
<Bowers@fjerndette-medit.dk> wrote:

>Hej
>
>Er der nogen andre der også har problemer med dette spil ?

Ja

>Jeg sidder med en AMD XP64 3200+, 1024 dual DDRram og et Radeon9800pro 128mb
>kort (seneste driver)

Athlon64 3500+, 1024 dual DDRram, GF 6600GT 128MB her.
Win XP eng Home.

>Computeren er 100% stabil i alt hvad jeg normal bruger, men lige i Civ4 er
>der store problemer

Samme her.

>Jeg kan måske spille 20-40 min. og pludseligt uden varsel lukker spillet og
>går tilbage til skrivebordet (winxp sp2) uden varsel ?! Er der nogen der
>har ide om hvad denne konflikt kan skyldes ?

Der er aldrig problemer i starten, men efterhånden som spillet
udvikler sig, bliver det ustabilt, med mere og mere HD aktivitet.

Sommetider bliver grafikken forkert, andre gange lukker spillet bare.

Jeg kan spille IL-2 PF i timevis uden problemer.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Thomas

Dato : 14-11-05 16:31

Ja, det ser ud til at det er samme issue .....ved nærmere læsning på nettet,
virker det som om at spillet sluger mere og mere hukommelse efterhånden som
man spiller => ender med et crash :-/

Bare underligt at det åbenbart langt fra er alle, der har dette problem !?

Jeg har skrevet til support for at spørge om en løsning eller om de er ved
at udgive en patch

Mhv. Thomas

Fra : Casper Bang

Dato : 14-11-05 16:40

> [...]
> efterhånden som man spiller => ender med et crash :-/
>
> Bare underligt at det åbenbart langt fra er alle, der har dette problem !?

Jeg har 2 gigabyte ram, så det er måske derfor jeg ikke får problemer med at
den snupper en masse memory.
Har overhovedet ingen problemer med stabiliteten.
Men det er da belastende at der er memory leaks... håber de får det fixet,
så der kommer flere spillere online.

Fra : Jens G

Dato : 17-11-05 21:57

On Mon, 14 Nov 2005 16:31:10 +0100, "Thomas"
<Bowers@fjerndette-medit.dk> wrote:

>Jeg har skrevet til support for at spørge om en løsning eller om de er ved
>at udgive en patch

Det ser ud til at der er en patch på vej:
http://www.2kgames.com/civ4/firaxis_note_01.htm

Så håber jeg problemet er løst.

Jeg er igang med et spil hvor jeg er oppe på over 100mill indbyggere,
og det kører efterhånden ikke mere end 10-20 minutter før det lukker
sig selv ned. Det er for irriterende.

Fra : Morten Birkelund

Dato : 14-11-05 18:38

"Thomas" <Bowers@fjerndette-medit.dk> wrote in message

> Er der nogen andre der også har problemer med dette spil ?
>
> Jeg sidder med en AMD XP64 3200+, 1024 dual DDRram og et Radeon9800pro
> 128mb kort (seneste driver)

Følgende et taget fra en post som er et par dage gammel, og gælder folk med
ATI grafikkort.

-START-
Hej gamere.

Blot et tip, hvis i er afhængige af Civ spillene som jeg:

Det nye CIV 4 har en rigtig irriterende bug, der resulterer i en fejl ved
opstart. Den lyder således:

" Caught unhandled exception creating XML parser object -
Current XML file is: "

Buggen forhindre opstart og er temmelig enerverende. Men her er løsningen
fra Firaxis leveret på apolyton.net:

http://apolyton.net/forums/showthread.php?s=&threadid=140859

Det er en lille fil der skal downloades, unzippes og afvikles. Herefter er
det bare at flytte en enkelt fil ud af en mappe og alt er beskrevet så det
er lige til. Herefter kører spillet som det skal.

I øvrigt drejer det sig om en enkelt fil, som Firaxis har glemt at definere
i programmeringen, således at det ikke pakkes ud ved installation.

Håber i kan bruge det og at det har sparet jer for flere timers/dages
frustration over ikke at kunne afvikle spillet.

Vh Cifly
-SLUT-

--
Morten Birkelund

Fra : Thomas

Dato : 14-11-05 21:30

Takker, men mit problem ligger desværre ikke i opstart ....jeg kan nemlig
sagtens spille spillet i op til 20-45 min uden problemer og derefter crasher
den.

Kunne være man dog lige skulle prøve alligevel

Hilsen Thomas

Fra : Thomas

Dato : 15-11-05 13:11

Har nu testet med den løsning og ændre desværre intet .-(

Hilsen Thomas

Fra : HHH

Dato : 15-11-05 18:50

Har en Pentium 2,26 Ghz, 512 mb ram og Geforce Ti-4600 samt XP - spillert
kører uden problemer, spillede forleden aften 4 timer ud i et uden problemer
overhovedet. Jeg noterer, at adskillige indlæg bruger AMD processorer - kan
det have indflydelse?

Mvh
hh

Fra : Jens G

Dato : 15-11-05 22:26

On Tue, 15 Nov 2005 18:50:02 +0100, "HHH" <hh.husen@it.dk> wrote:

> [...]
>overhovedet. Jeg noterer, at adskillige indlæg bruger AMD processorer - kan

Hvis man læser indlæggene i

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=134592

er der også mange Pentium brugere der oplever problemet.

Jeg oplever det først når der er ved at være mange byer og enheder.

Fra : Torben Nielsen

Dato : 17-11-05 21:14

Thomas wrote:
> [...]
> går tilbage til skrivebordet (winxp sp2) uden varsel ?! Er der nogen der
> har ide om hvad denne konflikt kan skyldes ?

Hej,

Har haft nær alle de problemer der nævnes på Apolytons fora.
Prøvede også alle rådene. Jeg fandt dog efterhånden ud af at det
oftest var ved filmene at det kiksede. Så jeg omdøbte mappen med
film og oprettede en ny mappe med tomme filer, og navngav mappe
og filer som den oprindelige mappe og filerne deri. Nu går jeg
godtnok glip af filmene, men spillet kører i timevis.

Sjovt nok kører spillet meget hurtigere (og med film), på min
bærbare med et ATI-grafikkort. Det selvom den bærbare kun har det
halve i RAM, og grafikkortet er svagere end det i den stationære.
Det er første gang jeg har oplevet min bærbare være hurtigere end
min stationære..

Mvh.
Torben

Fra : Frandsen

Dato : 21-11-05 10:44

> [...]
> går tilbage til skrivebordet (winxp sp2) uden varsel ?! Er der nogen der
> har ide om hvad denne konflikt kan skyldes ?

Hej Thomas

Jeg har også haft en masse problemer med CIV4 (deluxe Ed.). Jeg begyndte
også at undersøge diverse forums, og jeg fandt ud af, at folk med
forskellige slags hardware og konfigurationer havde de samme problemer, så
det behøver ikke nødvendigvis at være et problem, der er knyttet til en
bestemt CPU eller GPU.

Jeg opgav et løse problemet. Jeg er typen, som godt kan lide at overclocke
sin computer, og den var faktisk presset til det yderste - på nær min RAM.
Da jeg købte og samlede min computer i sin tid, var der ikke rigtig råd til
mærkevare-ram, så det måtte vente til senere, og så måtte jeg lade være med
at tune på ram'em i mellemtiden. Tiden gik, og jeg skulle have ny ram. Det
skulle være ram, der kunne klare at få nogle ekstra Hz, og så skulle de også
kunne køre CAS 2-2-2.

Af en eller anden grund, som jeg ikke kan huske længere, var jeg inde i BIOS
endnu engang (og dette er inden jeg køber ny ram), og så kigger jeg på mine
ram-settings, som bare er default, da jeg jo ikke har villet tune på mine
ram, og what the f*** - CAS'en står på 2-2-2!?! De billige ram burde ikke
kunne køre med sådan en setting, så jeg ændrede dem til noget mindre hårdt.
Det var lige godt satans, tænkte jeg, og var lidt stolt over, at de kunne
klare det, for det kan virkelig give nogle problemer. Hey, vent lige lidt!
Jeg startede CIV4 op, og jeg spillede lidt, lidt mere, lidt mere og lidt
mere. Yes! No problemos. Mine nedbrud skyldtes en for hård timing på ram'en.

Jeg har i øvrigt aldrig oplevet et spil eller program i det hele taget, som
tæsker ram'ene så hårdt som CIV4. Ram-problemer kan give alle mulige slags
problemer, så måske dine ram får for mange Hz, for stram timing, for få
eller for mange volt, eller de bliver for varme, eller de har en fejl, der
kun viser sig, når de bliver presset til det yderste.

Jeg kan kun sige, at jeg havde et "ram-problem".

Fra : Thomas

Dato : 23-11-05 13:17

Interessant læsning .....vil jeg lige prøve at teste.

Takker for bidraget

Mvh. Thomas

P.S Der skulle vist være en patch på trapperne ifølge rygterne !