Bruger Louis.de Postdanmark ?
Fra : Henrik Mahler

Dato : 14-11-05 11:56

Nogle varer er netop afsendt med "DHL(post)" som de
udtrykker det,..... men uden track and trace !!

(hverken til DHL eller Postdanmark)

Ud over at et trace-nummer ville have været smart og
til glæde for for begge parter, skal jeg så forvente
at modtage pakken med Posten eller DHL-systemet som
jo kører sideløbende her i DK ?

MVH Henrik

(DHL og Postdanmark sløser med deres leveringer på hver
sin måde her på adressen, så det vil have være rart at
kunne følge med og gribe ind hvis nødvendigt)

Fra : kc

Dato : 14-11-05 12:41

> skal jeg så forvente
> at modtage pakken med Posten eller DHL-systemet som
> jo kører sideløbende her i DK ?

------------------------

Pakken kommer med posten.

kc

Fra : Snusken

Dato : 14-11-05 15:13

Henrik Mahler wrote:
> Nogle varer er netop afsendt med "DHL(post)" som de
> udtrykker det,..... men uden track and trace !!

Louis bruger DHL ( tidligere Deutsche Post ) til pakker.
På din personlige side i MyLouis via www.louis.de kan du
følge meddelelserne fra DHL. Fra indleveringen i Hamburg
går der 2-3 dage før PostDanmark ringer på døren.
Jeg har "til gode" at opleve udeblevne pakker fra louis.
--
vh, erico
---

Fra : KværnMaster

Dato : 14-11-05 16:47

Hej, se emne længere nede, "hjælp, manglende pakke fra Louis".

Jeg fandt efterfølgende ud af, at du kan få et 12-cifret nummer, som du kan
trace pakken med til grænsen. Derfra overtager Post Danmark, og Louis kan
ikke følge pakken længere (!!).

Det der skete for mig var, at jeg ikke fik en seddel fra Post DK, da de ikke
kunne aflevere pakken - de returnerede den simpelthen til posthuset, hvor
den henlå. Efter en masse diskussion med Louis, fik de sig endelig sporet
ind på dette, og jeg fik pakken den sidste dag før returnering.

Så: hvis den ikke kommer - kontakt dit normale posthus, FØR du ringer til
Louis.

KværnMaster

Fra : Thomas Makro

Dato : 14-11-05 18:47

On 14 Nov 2005 10:56:28 GMT, Henrik Mahler <ng@paradis.dk> wrote:

>Ud over at et trace-nummer ville have været smart og
Glem Post Danmarks track and trace. Det fungerer ikke i praksis.

Jeg har oplevet at bestille en vare, ikke fra Louis men andet steds
fra, som jeg fulgte på track and trace hjemmesiden. Da hjemmesiden en
dag viste at nu var pakken klar til afhentning på mit lokale
postkontor, troppede jeg op der, for at få at vide, at pakken ikke var
der. Det kunne jeg jo ikke forstå, for jeg havde jo fulgt pakken på
WEB'en. Men damen bag skranken kunne så informere mig om, at man altså
ikke kan stole på track and trace. Den viser ofte ukorrekte
oplysninger, sagde hun.

Summa sumarum, at stole på Track and Trace er som at læse Ekstra
Bladet: Det er spændende, men det holder ikke i virkeligheden.

Anyway, DHL er værre. Hvis ikke man er hjemme når de kommer med
pakken, kører de igen, uden at man får besked om at de har været der.
Man finder derfor aldrig ud af, at man lige skal ringe til dem, og
aftale en ekstra udbringning.
Med Post Danmark får man i det mindste besked om at de har været der.
--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Henrik Mahler

Dato : 14-11-05 20:34

Tak for svarene til jer alle, ting sendt fra tyskland med DHL
kan komme både med Postdanmark og dansk DHL, har prøvet begge
dele tidligere, i dette tilfælde er jeg glad for at høre post-
danmark benyttes, for som en sagde er de ikke helt så slemme,

Ja DHL kommer altid når man ikke er hjemme, og der kan ikke
arrangeres en konkret tid, de forsøger så nogle gange, cirke
på samme tid af dagen som de allerede ved man ikke er hjemme,
herefter skal de skrive et brev, men det svigter oftest, hos
dem selv eller grundet postdanmarks høje fejlprocent, desværre
hjælper det heller ikke at ringe til DHL-danmark for som det
blev sagt så skifter de stregkoden på grænsen til danmark

Jeg har haft en meget vigtig pakke som pendulerede mellem DK
og Tyskland adskillige gange uden jeg i det hele taget vidste
det, efter over en måned var den atter endt i Tåstrup, hvor
Jeg straks kørte ud og hentede den, de krævede i øvrigt extra
penge fordi de påstod "de havde sent et brev" men hvad hjælper
det når man ikke får de breve de sender

Med Postdanmark er det samme sket, men her er problemt at
pakke-posten ikke får anmeldt korrekt, og derfor bliver
anmeldelsen heller ikke omdelt, dette sker for mig 4-5 gange
årligt, så er der at man i det mindste kan stikke hovedet ind
på postkontoret og spørge et par gange om ugen, (modsat DHL),

Postkontorets personale kender ALT for godt problemet

På det seneste har jeg været glad for track and track når
der er tale om danske forsendelser, det har i hvertfald
passet med at tingene befandt sig på det lokale posthus når
de påstod det, så printer jeg bare siden ud, og går derhen,
således er jeg ude over at anmeldelserne udebliver

UPS er også idioter både min nabo og mig har det seneste
år oplevet at de gule anmeldelses blanketter lå og flød på
fortovet fordi de af dovenskab havde sat dem løst i døren, så
starter jeg kværnen og henter SELV tingene på deres lager ude
Glostrup, før alt forkludres endu mere

Generelt er der problemer i 4 ud af 10 tilfælde, uanset firma,
det har jeg måttet sande gennem de sidste par år med mange
handler i tyskland, england, og ebay auktioner etc etc

Fra : Søren Ottosen

Dato : 15-11-05 17:46

> [...]
> hjælper det heller ikke at ringe til DHL-danmark for som det
> blev sagt så skifter de stregkoden på grænsen til danmark

Hvad??

Er det ikke Postdanmark der kører med alle DHL's pakker??
Det er det da her på vestsjælland.

Søren Ottosen

Fra : Henrik Mahler

Dato : 15-11-05 18:59

Hvis postdanmark kørte med alle DHL´s pakker hvorfor har
DHL så etableret sig så kraftigt i Danmark ? jeg ser da
tit DHL-biler med både stort og småt gods !!!!

Selv har jeg fået leveret både et 30 kg keyboard, og en
lille pakke med et pc-lydkort, gennem DHL´s danske afd.,
efter bestilling fra tyskland,.... såvidt jeg husker

http://www.dhl.dk/publish/dk/dk.high.html

MVH Henrik

Fra : Søren Ottosen

Dato : 15-11-05 22:11

> Selv har jeg fået leveret både et 30 kg keyboard, og en
> lille pakke med et pc-lydkort, gennem DHL´s danske afd.,
> efter bestilling fra tyskland,.... såvidt jeg husker
Det er sikkert kun her ude på Bøhlandet at det ikke kan betale sig for DHL
at have en bil kørende
For det er da Postdanmark der kommer med DHL-pakker her.

Søren Ottosen

Fra : Moller

Dato : 15-11-05 22:17

Henrik Mahler wrote:
> [...]
> lille pakke med et pc-lydkort, gennem DHL´s danske afd.,
> efter bestilling fra tyskland,.... såvidt jeg husker

   De 5-10 DHL pakker jeg får årligt er leveret af post Danmark incl. den
fra Conrad, hvor de ikke krævede penge for en pr. efterkravs pakke ;)
men det kan vel være de begynder at ha deres egen folk med tiden, f.eks.
efter post Danmarks ide om at man skal betale for at få posten før kl
10. ellers modtage dem som man plejer ;) DOH, hvad tror de selv, de kan
stille her med pakken kl 7 præcis, så er jeg i det mindste hjemme til at
modtage den :) det betaler jeg da gerne lidt håndøre for.

--
VH
Lars Molnit