sp:
Fra : jens jensen

Dato : 14-11-05 11:13

hej i gruppen
vi er så heldige at vi skal til hurghada den 22-11.
så er det lige at jeg har et par spørgsmål ang snorkling
der står i kataloget at badesko? vil være en fordel, er der klipper helt ind
til stranden? vil skal bo på triton empire beach resort. vi har planlagt en
tur til giftun island, på snorkle tur. er der evt nogen i gruppen som har
nogle billeder dernede fra?
mvh jens

Fra : Henrik Manley

Dato : 14-11-05 11:32

Der er koraller og søpindsvin.... Og hvis du er rigtigt heldig en stenfisk

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : jens jensen

Dato : 14-11-05 19:54

vil du dermed mene at det er dårligere at snorkle i hurghada end i sharm el
sheik
mvh jens

Fra : KC

Dato : 14-11-05 20:10

Ihvertfald er revene meget tættere på badestrandene i Sharm....

Fra : Jan Peterson

Dato : 14-11-05 20:20

"jens jensen" <jeise@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> vil du dermed mene at det er dårligere at snorkle i hurghada end i sharm
> el sheik

Det er det nok. Kommer helt an på, hvor du skal bo. Hurghada er et vidt
begreb. Fra byen og sydover ned gennem hotelområderne er der mere end 20 km.
Du skal være meget heldig hvis der er god snorkling lige ved dit hotel (som
jeg iøvrigt ikke kender). Regn ikke med at der er ret meget strandnær
koralrev (og dermed god snorkling) ved Hurghada. Du vil sandsynligvis skulle
ud at sejle med et dykkercenter, som også gerne tager snorklere med, ud til
de spændende rev. Eller også skal du hyre en taxa til at køre dig sydpå,
hvor de strandnære koralrev begynder at dukke op. Og her kan du godt få brug
for sko indtil du kommer ud hvor du kan tage finnerne på. Jeg bruger af
samme grund altid sko eller støvler og hælremsfinner.
--
Hilsen Jan

Fra : Ole Kristensen

Dato : 15-11-05 08:26

Fandt lidt billeder på denne Link

http://users.cybercity.dk/~cft7141/egyptfras.htm

Go`tur

Ole

Fra : Ole Bro

Dato : 15-11-05 14:27

Var på hotellet i sommers. Der er ikke meget at se på husrevet. Det
hele er meget slidt og mishandlet. Det er ikke alle, der er lige flinke
ved korallerne.

Vær opmærksom på, at der godt kan være lidt olierester i
sandkanten, så du ikke kommer til at ødelægge de nye Prada
badebukser ...

Vi var på en snorkletur med Soliman's. Det er en ældre fyr der
arrangerer snorkle ture til en ø han kalder Paradise Island og som
ligger ca 1,5 times sejlads syd for havnen.
Det var ikke så dyrt. 100kr pr snude så vid jeg husker. Og så var
der frokost ombord.

Der ligger en bar 3-400meter fra hotellet, der serverer en god steak,
nogle kolde Heinekens og spiller god musik. Der kan du søge hen, når
du bliver træt at det lokale mad. Det er vist en englænder der ejer
baren og du kan kende stedet ved at der altid er et ledigt bord på
loftet.

God fornøjelse.

Husk nogle mave tabletter. Dirare er bogstavelig talt noget lort.