Egypten
Fra : Gitte & Kent

Dato : 13-11-05 23:02

Hejsa.

Konen har fået lyst til en rejse til Egypten marts/april næste år , nærmere
bestemt Hurghada.

Er der nogen der har erfaring med dette sted - er det et udpræget turiststed
eller er der mulighed for at se/opleve noget der ??

Med venlig hilsen
Kent Pedersen

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 14-11-05 08:11

Gitte & Kent <gike@tiscali.dk> wrote:
: Er der nogen der har erfaring med dette sted - er det et udpræget turiststed
: eller er der mulighed for at se/opleve noget der ??

Som på absolutt alle steder i verden finnes det noe å oppleve, for den
som har energi til å bevege seg minst tre kvartaler bort fra stranden.
Det ER et utpreget turiststed, men et turiststed som ligger i andre
omgivelser enn de du er vant til hjemmefra, så det burde lett kunne
bli spennende nok.

Spørr gjerne litt mer spesifikt om hva du er interessert i, eller du kan
se på en bildeserie på http://www.pvv.org/~bct/egypt/ hva jeg rakk på
en toukerstur til Egypt med utgangspunkt nettopp i en charterreise til
Hurghada. (Buss til Egypt, tre overnattinger der, med dagsturer til
Alexandria og Suez, tog langs Nilen til Luxor, tre dager med
utflukter til Kongenes dal, m.m.)

Jeg var i hvert fall godt fornøyd med min reise.

Bjørn
http://www.iposeogsekk.com/

Fra : news@llz.dk

Dato : 23-11-05 21:57

On Mon, 14 Nov 2005 07:11:12 +0000 (UTC), bct@pvv.org (Bjørn Christian
Tørrissen) wrote:

>Spørr gjerne litt mer spesifikt om hva du er interessert i, eller du kan
>se på en bildeserie på http://www.pvv.org/~bct/egypt/ hva jeg rakk på

Flot, flot biledserie vil jeg bare lige sige!

Dejligt, de flyver til Hurghada fra MIN lufthavn
-----
Med venlig hilsen

-henrik

Fra : wolff13@gmail.com

Dato : 14-11-05 10:27

Hej Kent

Selve Hurghada er et udpræget turistmål og jeg husker ikke at det var
det helt vilde at se på i hurgada. Men bevæger du dig ud i vandet med
en maske og en snorkel så kan du opleve et utroligt fasineret
undervandsliv. Når man er i ægypten synes jeg næsten at man skylder
sig selv, mindst en gang, at tage ud at snorkle.

Der udover arrangeres der jo ture til luxor og cairo, hvor de lidt mere
populære turistmål er.

Spørg endelig, hvis du vil vide mere.

M.V.H
Jimmi W.

Fra : Gitte S.

Dato : 14-11-05 18:35

"Gitte & Kent" <gike@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
turiststed
> eller er der mulighed for at se/opleve noget der ??

Jeg var sammen med kæresten og et vennepar i Egypten(Hurghada) i maj måned.
Vi var alle meget tilfredse med Egytpen, og der er meget at se dernede.
Da vi havde 14 dage dernede, bestilte vi 2 dags turen til både Cario og
Luxor, som vi varmt kan anbefale. Det er nogle rigtig gode ture med gode
guider og masser af kulturelle oplevelser.
På hotellet hvor vi boede købt en vi en tur i en ubåd inkl. snokeltur udfra
Hurghadas kyst. Selv ubådsturen var ikke pengene værd, men at snokle skal I
prøve. Vandet dernede og fiskene er helt specielle, og det er absolut ikke
sidste gang jeg har været i egypten for at snorkle, og jeg er ellers ikke
helt vild med dybt vand:)
Ellers købte vi også en Jeep Safari tur i ørknen, hvor vi var ude at besøge
en beduinlejer, dette var også en meget god tur.

Ellers kan jeg kun anfale jer, at søge læge så snart I mærke det midste
problmer med jeres mave. Vi havde på 14 dage besøg af lægen 6 gange, fordi
vi døjede med maven, og vi passede altså på med hvad vi spiste, og havde
taget div. tabeltter med hjemmefra.

Hvis du kunne tænkte dig at købe noget guld dernede kan det også anbefales,
da det er meget billigt. Vi fik lavet en kopi af en geoge jensen ring med 20
diamanter til 1800 kr. Her hjemme vil den hvertfald koste flere 1000 kr, og
den er ægte, den er blevet vurderet herhjemme.

Hvis du har spøgsmål, så skriv igen :)

Med venlig hilsen
Gitte

Fra : Gitte & Kent

Dato : 15-11-05 11:54

Hej

Mange tak for besvarelserne , det lyder til der er nok at opleve - og vi
skal helt sikkert prøve både at snorkle og på safaritur

Mvh.
Gite & Kent

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 15-11-05 17:15

"Gitte & Kent" <gike@tiscali.dk> wrote:

>Mange tak for besvarelserne , det lyder til der er nok at opleve - og vi
>skal helt sikkert prøve både at snorkle og på safaritur

Der er slet ingen der har nævnt solformørkelsen den 29. marts.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>