import af bil
Fra : N & H

Dato : 13-11-05 21:38

Hej NG

jeg har købt en bil i tyskland og vil selv køre den hjem.

skal jeg have grænse plader på fra tyskland til dk

og derefter skifte til dk prøveplader ?

findes der et godt link hvor jeg kan hente info ?

har tidligere købt bil tyskland men det er ved at være 10 år siden.

pft
Nicolai

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-11-05 21:42

N & H wrote:
> Hej NG
>
> jeg har købt en bil i tyskland og vil selv køre den hjem.
>
> skal jeg have grænse plader på fra tyskland til dk

Ja.

> og derefter skifte til dk prøveplader ?

Ja.

> findes der et godt link hvor jeg kan hente info ?

Ja.

Og det er sikkert på vej.

Fra : Mogens

Dato : 13-11-05 21:54

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Ja.

Nej - grænseplader er for folk, der vil emigrere/imigrere.
Exportplader kan være en mulighed, men læs lidt på det link,
der er nævnt....
--
Mvh Mogens
importør :)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-11-05 22:14

Mogens wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in
> message news:4377a524$0$41145$14726298@news.sunsite.dk...

> Nej - grænseplader er for folk, der vil emigrere/imigrere.

Ja, selvfølgelig.

Jeg læste ikkke ordentligt efter. Jeg læste det som der stod prøveplader...
:-|

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-11-05 21:46

"N & H" <nn@dk> skrev :

>findes der et godt link hvor jeg kan hente info ?

Jada :

http://bilimport.tkrath.dk/

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : N & H

Dato : 13-11-05 22:28

hej alle

tak for hjælpen

suk skal jeg virkelig betale 170 euro for
et par eksport plader jeg skal bruge i 5 timer

Hilsen
Nicolai

Fra : HKN

Dato : 13-11-05 22:50

"N & H" <nn@dk> wrote in message
> hej alle
>
> tak for hjælpen
>
> suk skal jeg virkelig betale 170 euro for
> et par eksport plader jeg skal bruge i 5 timer

Nej, det er IKKE korrekt - og jeg følger ikke tråden op med alle de
modsigelser der kommer nu Men jeg er formentlig den i gruppen der sidst
har hentet en bil i tyskland blandt dem der har svaret hidtil (i juni).
Kontakt rigspolitiet - de kan informere dig om den bekendtgørelse der er
kommet, som giver dig mulighed for at køre på de tyske prøveplader (15
dages
røde plader) fra grænsen og til dit hjem. Der er tilknyttet en
ansvarsforsikring der dækker i hele EU - og de koster som du nævner EUR
170,-
Bilen må desuden befinde sig i DK i 72 timer, såfremt den skal videre til
et
andet EU land.

Hvis du vælger de gule prøveplader (5 dages), så må du kun køre i tyskland
med dem, og skal skifte til danske v. grænsen. De er iøvrigt på vej ud ifm
export.

Jeg mener bekendtgørelsen hedder 825 stk. 6 - men det får du at vide hos
rigspolitiet, så du er klædt på, hvis du skulle møde en dansk betjent på
vejen hjem.

God tur

Mvh
Henrik

It has removed 59 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-11-05 17:35

HKN wrote:
> røde plader) fra grænsen og til dit hjem. Der er tilknyttet en
> ansvarsforsikring der dækker i hele EU - og de koster som du nævner
> EUR 170,-

Hm. Jeg betalte forhandleren 100 ?...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-11-05 17:46

> Hm. Jeg betalte forhandleren 100 ?...

Jeg måtte slippe 150Eur. Dvs. jeg betalte dem ikke, fik bare ikke rabat på
bilen så det er vel også en 150Eur o rabat så.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : John Sahl

Dato : 14-11-05 17:47

Morten Fruergaard wrote:
> Hm. Jeg betalte forhandleren 100 ?...

Jeg har oplevet mellem 100-130? dernede.. For 5 dages plader.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : HKN

Dato : 14-11-05 20:45

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Hm. Jeg betalte forhandleren 100 ?...

For 15 dages plader?

-Henrik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-11-05 21:22

HKN wrote:

> For 15 dages plader?

Kan ikke huske (Dét)...

Fra : John Sahl

Dato : 14-11-05 21:27

Morten Fruergaard wrote:

> Kan ikke huske (Dét)...

MEd 99% sikkerhed 5 dages plader.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-11-05 21:36

John Sahl wrote:

> MEd 99% sikkerhed 5 dages plader.

Sikkert. Jeg skulle jo kun bruge dem i 10 timer, så...

Fra : John Sahl

Dato : 13-11-05 22:48

N & H wrote:
> suk skal jeg virkelig betale 170 euro for
> et par eksport plader jeg skal bruge i 5 timer

Nej, du kan nøjes med omkring 130? og jeg vil foreslå dig at du
overtaler tyskeren til at hente dem for dig inden du kører der ned.