Finde ejer af grund
Fra : Jens Knag Pedersen

Dato : 13-11-05 20:37

Jeg har fundet en grund hvor der ligger et hus som er totalskadet efter en
brand. Huset er ikke beboet mere. Grunden hvorpå huset ligger har en kanon
placeringn i landlige omgivelser. Jeg vil høre om der er nogen der kan
fortælle mig hvordan jeg finder ejeren af grunden, da jeg så vil købe stedet
for at rive det hele ned, og bygge et hus selv.
MVH
jens
Jenskp@vejen-net.dk

Fra : Holst

Dato : 13-11-05 20:56

Jens Knag Pedersen wrote:

> [...]
> fortælle mig hvordan jeg finder ejeren af grunden, da jeg så vil købe stedet
> for at rive det hele ned, og bygge et hus selv.

Det kan det lokale kommunekontor helt sikkert hjælpe dig med.

Fra : Gainsbourg

Dato : 13-11-05 21:49

http://www.netborger.dk se under ejendomsfakta.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Anders Majland

Dato : 14-11-05 09:18

> http://www.netborger.dk se under ejendomsfakta.

Der kan du da ikke se ejeren - på mit eget står der bare "
EjerforholdPrivatpersoner.

begin 666 2_help.gif
M1TE&.#EA"P`+`+/_`/___]S%S\FFM:MVC(4V5X$P46T/-FD),0``````````
M`````````````````````"P`````"P`+`$ $+A" ,(@A(\A@C30@P8'D=XV2
?*78>0%Y;=66IP(8",!@::.XO$PCX(@T`MB(A%P$`.P``
`
end

Fra : Gainsbourg

Dato : 14-11-05 11:31

Har lige søgt på 10 tilfældige adresser - i alle tilfælde stod der da navn
på ejeren, så enten har jeg været heldig eller også har vi kikket 2
forskellige steder...

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 19:50

On Mon, 14 Nov 2005 11:31:17 +0100, "Gainsbourg"
<isl41688@THORSTENimage.dk> wrote:

>Har lige søgt på 10 tilfældige adresser - i alle tilfælde stod der da navn
>på ejeren, så enten har jeg været heldig eller også har vi kikket 2
>forskellige steder...

Hvordan præcis søger du? Netborger indeholder - mig bekendt - ikke
ejeroplysninger og et forsøg med min egen bopæl bekræfter det.

--
Jakob Paikin
E-mail: jakob "snabel-a" paikin "punktum" dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-11-05 20:02

"Jakob Paikin" <jakob (at) paikin (dot) dk> skrev i en meddelelse news:rvmhn15mqc0ot7ugpm2mrkklg6jkpevrhk@4ax.com...

> Hvordan præcis søger du? Netborger indeholder - mig bekendt - ikke
> ejeroplysninger og et forsøg med min egen bopæl bekræfter det.

Prøv igen

www.netborger.dk -> Vælg kommune ->
Indtast adresse -> Vælg vurdering

Der kan man f.eks. se at du ikke er eneejer af dit hus

/Jakob

Fra : Leonard

Dato : 14-11-05 20:18

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote:

>Prøv igen

Prøv selv igen

Det du beskriver kan lade sig gøre på
http://vurdering.netborger.dk/

>www.netborger.dk -> Vælg kommune ->
>Indtast adresse -> Vælg vurdering
>
>Der kan man f.eks. se at du ikke er eneejer af dit hus

--
Leonard
http://rasmusmaler.dk/ - hvis du skal have malet

Fra : Anders Majland

Dato : 14-11-05 20:27

> Prøv selv igen

>http://vurdering.netborger.dk/

Jeg har prøvet igen - og jeg kan altså ikke finde mig selv som ejer af mit
hus

Ved den angrebsvinkel så ejer feltet tomt

Så konklusionen må være at nogle ejere er anført mens andre ikke er. Btw så
købte vi i 2002 hvis det kan have noget at sige.

/A

Fra : Leonard

Dato : 14-11-05 20:36

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Så konklusionen må være at nogle ejere er anført mens andre ikke er. Btw så
>købte vi i 2002 hvis det kan have noget at sige.

Tjah, det ser da ud til at mange af dine naboer er listet med
ejernavn.

Og jeg er listet, købte i 2000, min nabo er listet og de har enten
købt i år eller sidste år.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-11-05 20:59

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så konklusionen må være at nogle ejere er anført mens andre ikke er. Btw så købte vi i 2002 hvis det kan have noget at sige.

Vi købte i 2004 og vi er listet i vurderingen.

/Jakob

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-11-05 20:58

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse news:4mohn1tvb8irfm4ek0rb651ub3hl1u7m96@4ax.com...

> Prøv selv igen
>
> Det du beskriver kan lade sig gøre på
> http://vurdering.netborger.dk/

Øh ja - man ender samme sted.....

/Jakob

Fra : Leonard

Dato : 14-11-05 21:07

>Øh ja - man ender samme sted.....

Det gjorde jeg ikke.
På dit link kan jeg vælge kommune, men så kan jeg ikke indtaste nogen
adresse.
Først efter at have ledt lidt rundt omkring på siden fandt jeg frem
til vurderingssiden.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-11-05 21:10

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse news:egrhn113q5lgqr3kt2u0o17q39qle1m51n@4ax.com...

> [...]
> adresse.
> Først efter at have ledt lidt rundt omkring på siden fandt jeg frem

Doh! - det er fordi jeg havde glemt et punkt i listen.

Der skulle have stået:
www.netborger.dk -> Vælg kommune -> Ejendomsfakta ->
Indtast adresse -> Vælg vurdering

Beklager....

/Jakob

Fra : Leonard

Dato : 14-11-05 21:30

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote:

>Doh! - det er fordi jeg havde glemt et punkt i listen.

> [...]

Ja, du må altså undskylde, men jeg bliver altså nødt til at have et
trin mere for at finde punktet Ejendomsfakta. Jeg kan bruge denne vej:

www.netborger.dk -> -> Bolig - Flytning -> Ejendomsfakta ->
Vælg kommune -> Indtast adresse -> Søg -> Adressen -> Vurdering

men så får jeg også andre gode muligheder, men det er godt nok en lang
vej ind før informationerne er tilgængelige.
Luftfotoet er godt nok fra før 1. juli 2001, så det ligner ikke så
godt længere

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-11-05 22:14

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse news:mashn1l4rkk6mpta1s15or36sdnulev50r@4ax.com...

> [...]
>
> men så får jeg også andre gode muligheder, men det er godt nok en lang
> vej ind før informationerne er tilgængelige.

Det må man sige

Jeg finder det dog som beskrevet tidligere. Kommunen
kan jeg vælge i en drop-down menu lige midt på
forsiden.

/Jakob

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-11-05 12:44

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

> Luftfotoet er godt nok fra før 1. juli 2001, så det ligner ikke så
> godt længere

Kan konstatere, at luftfoto af vores hus sandsynligvis er fra 1999.

--
mvh Uffe

Fra : JS

Dato : 15-11-05 09:42

"Jakob Paikin" <jakob (at) paikin (dot) dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan præcis søger du? Netborger indeholder - mig bekendt - ikke
> ejeroplysninger og et forsøg med min egen bopæl bekræfter det.

Ikke i storkøbenhavn men alle andre steder gør den.

Fra : Anders Majland

Dato : 15-11-05 13:13

> Ikke i storkøbenhavn men alle andre steder gør den.

Nej - se mine tidligere indlæg

Fra : Max

Dato : 13-11-05 22:20

Hej Jens

> fortælle mig hvordan jeg finder ejeren af grunden, da jeg så vil købe
stedet
> for at rive det hele ned, og bygge et hus selv.

Måske en ejendomsmægler kan hjælpe dig.

Mvh Max

Fra : Martin

Dato : 14-11-05 15:34

gør som der er blevet nævnt.... gå ind på www.netborger.dk der står navn og
adresse.... kommunen tror jeg ikke oplyser andet end navn,ligesom netborger
gør og en ejendomsmægler ? skal man så spørge alle 10 i området om de kan
huske hvem der boede der ??

www.netborger.dk der ser du både ejerforhold samt prisen for herligheden....
(det er offentlig vurdering) men hvis huset er brændt ned får du det nok en
del billigere :)

Martin

Fra : Joatmon

Dato : 14-11-05 21:04

On Mon, 14 Nov 2005 15:34:09 +0100, "Martin" <ole@ole.ole> wrote:

>www.netborger.dk der ser du både ejerforhold samt prisen for herligheden....
>(det er offentlig vurdering) men hvis huset er brændt ned får du det nok en
>del billigere :)

Ja, eller...

Jeg hørte engang om et hus der var brændt. Det var så sat til salg.
Men sammen med huset fulgte en check fra forsikringsselskabet som man
skulle købe med. Naturligvis til at bygge et nyt hus for på grunden.

/Henrik

Fra : Max

Dato : 15-11-05 10:33

Hej

> Jeg hørte engang om et hus der var brændt. Det var så sat til salg.
> Men sammen med huset fulgte en check fra forsikringsselskabet som man
> skulle købe med. Naturligvis til at bygge et nyt hus for på grunden.

Det er vidst en klausul der findes i brandforsikringer at erstatningen skal
bruges til at opføre huset på grunden igen, det er jo for at undgå
forsikrings.-
svig, det ville jo være en nem måde at skaffe sig af med en ellers
usælgeligt
hus på.

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 15-11-05 10:35

Hej Martin

> [...]
herligheden....
> (det er offentlig vurdering) men hvis huset er brændt ned får du det nok

Det kan man da ikke regne med, der hvor jeg bor er grunden allene noget
mere værd end den offentlige vurdering med hus og det hele.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 19:48

On Sun, 13 Nov 2005 20:36:32 +0100, "Jens Knag Pedersen"
<jenskp@worldonline.dk> wrote:

>Jeg vil høre om der er nogen der kan
>fortælle mig hvordan jeg finder ejeren af grunden, da jeg så vil købe stedet
>for at rive det hele ned, og bygge et hus selv.

På dommerkontoret for det pågældende område kan du finde oplysningen i
tingbogen. Se på www.domstol.dk for åbningstider for tinglysningen.