A Scanner Darkly med Keanu, Woody og Winon~
Fra : Dan

Dato : 13-11-05 17:39

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-11-05 21:33

On Sun, 13 Nov 2005 17:39:24 +0100, "Dan" <no@spam.thankyou.com>
wrote:

>http://www.apple.com/trailers/warner_independent_pictures/a_scanner_darkly.html
>
>Sjov lille trailer!

Bortset fra at træmanden Keanu Reeves er med, ser det jo ganske godt
ud. Det glæder mig, at Robert Downey er med.

Men er det her bare en joke, eller har de tænkt sig at lave hele
filmen som animation? Det ville unægtelig være interessant. Den pose
blev jo åbnet lidt med Polarekspressen.

--
mvh Niels Søndergaard

burn the land and boil the sea
you can't take the sky from me

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-11-05 22:20

Niels Søndergaard wrote:
> Men er det her bare en joke, eller har de tænkt sig at lave hele
> filmen som animation? Det ville unægtelig være interessant. Den pose
> blev jo åbnet lidt med Polarekspressen.

Det er helt samme visuelle "koncept" som Linklaters (et par år gamle)
"Waking Life" - som iøvrigt er en RIGTIG fed film, selvom den visuelle
stil kan virke lidt dominerende i perioder.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-11-05 21:45

Niels Søndergaard wrote:

> Men er det her bare en joke, eller har de tænkt sig at lave hele
> filmen som animation?

Den er god nok - Hele filmen bliver lavet i denne blanding af live
action og animation.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 14-11-05 00:19

On 13 Nov 2005 12:44:44 -0800, "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Den er god nok - Hele filmen bliver lavet i denne blanding af live
>action og animation.

Der er da ikke noget live action i den trailer - medmindre du mener,
at det er optaget som live action og bagefter har været en tur gennem
en avanceret Photoshop. Flot er det i hvert fald. Mon ikke Aha's "Take
on Me"-video var ret banebrydende på dette punkt?

Der sker mange interessante ting på hybridfilmfronten i disse år.
Final Fantasy, Immortel, Sky Captain, Polar Express... Måske bliver
spillefilm au naturel en undergenre, når filmskaberne opdager, hvilke
verdener der åbner sig med disse muligheder.

Det bliver også spændende, når der begynder at komme film med
virtuelle skuespillere (allerede set i Final Fantasy) - og "genbrug"
af kendte skuespillere som Bogart og James Dean, Marilyn Monroe etc.
Vi har allerede set det i reklamefilm (og meget sporadisk med Olivier
i "Sky Captain").

Jeg kan godt nok ærgre mig over, at jeg skal forlade denne verden
inden for en overskuelig årrække og dermed gå glip af fremtidens
mesterværker, både inden for almindelig mainstream og 3D- og følefilm.
Jeg håber virkelig, der er noget om det dér reinkarnationspjank.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 14-11-05 07:39

> [...]
> af kendte skuespillere som Bogart og James Dean, Marilyn Monroe etc.
> Vi har allerede set det i reklamefilm (og meget sporadisk med Olivier

og ikke mindst Marlon Brando - Superman Returns 2006! !!

Mvh. Martin, der nynner Superman temaet alle dage de næste 7måneder og
15dage..

Fra : Jim Andersen

Dato : 14-11-05 08:13

Niels Søndergaard wrote:
> Der sker mange interessante ting på hybridfilmfronten i disse år.
> Final Fantasy, Immortel, Sky Captain, Polar Express...

Og fra en lidt anden synsvinkel...
S1mOne http://www.imdb.com/title/tt0258153/

/jim

Fra : Geir Friestad

Dato : 14-11-05 20:47

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:

| Mon ikke Aha's "Take on Me"-video var ret banebrydende på dette punkt?

Nei, slett ikke. Det er samme teknikk, rotoscoping, men oppfinneren av
teknikken heter Max Fleischer, og han brukte den første gang i 1914, i
OUT OF THE INKWELL-tegnefilmene.

--
geir@portman.org || gfriestad@gmail.com || www.portman.org
"My readers are intelligent: I don't write for stupid people."

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 14-11-05 21:18

On 14 Nov 2005 19:47:21 GMT, Geir Friestad <geir@portman.org> wrote:

>Nei, slett ikke. Det er samme teknikk, rotoscoping, men oppfinneren av
>teknikken heter Max Fleischer, og han brukte den første gang i 1914, i
>OUT OF THE INKWELL-tegnefilmene.

Der kan man bare se. Jeg ved, Bakshi også brugte Rotoscoping på Lord
of The Rings (altså tegnefilmen). Men jeg troede, det her var en anden
teknik, der krævede computere. Det er det vel også rent teknisk, hvis
man går i detaljer.

Fra : Geir Friestad

Dato : 14-11-05 22:01

> [...]
| of The Rings (altså tegnefilmen). Men jeg troede, det her var en anden
| teknik, der krævede computere. Det er det vel også rent teknisk, hvis

Den eneste forskjellen ligger egentlig bare i at man i dag bruker
datamaskinen istedet for pensel og maling til å tegne over live action-
bildene. Arbeidet blir fremdeles gjort for hånd - det er ikke en
automatisert prosess - og det et der kunstferdigheten i denne formen
for animasjon kommer frem.

A SCANNER DARKLY ser veldig lovende ut (og det er også en fin bok).
Jeg gleder meg til den er ferdig...

Fra : Dan

Dato : 15-11-05 10:31

> [...]
> af kendte skuespillere som Bogart og James Dean, Marilyn Monroe etc.
> Vi har allerede set det i reklamefilm (og meget sporadisk med Olivier

Jeg glæder mig til at se en ny Bruce Lee-bølge i 2020.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 14-11-05 07:46

"Dan" <no@spam.thankyou.com> wrote in

> http://www.apple.com/trailers/warner_independent_pictures/a_scanner_dar
> kly.html

Fedt :) Jeg er vild med computerspillet XIII - det her er
samme stil med de cellshadede billeder. Det giver nogle ret
flotte effekter.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-11-05 11:28

Jim Andersen wrote:

> Og fra en lidt anden synsvinkel...
> S1mOne http://www.imdb.com/title/tt0258153/

Jeg tror nu mere Niels snakker om de visuelle elementer - ikke selve
historien.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 14-11-05 11:54

On 14 Nov 2005 02:27:38 -0800, "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Jeg tror nu mere Niels snakker om de visuelle elementer - ikke selve
>historien.

Tja ... Sim One er nu et godt eksempel på brug af virtuelle
skuespillere. Det kommer, hvis vi ikke alle sammen når at dø af
muteret fugleinfluenza inden.

Ja, undskyld... blå mandag, I ved.

Fra : Just Johnny

Dato : 14-11-05 18:56

Niels Søndergaard posted the following:

>Tja ... Sim One er nu et godt eksempel på brug af virtuelle
>skuespillere. Det kommer, hvis vi ikke alle sammen når at dø af
>muteret fugleinfluenza inden.
>
>Ja, undskyld... blå mandag, I ved.

Hvilket minder mig om at tredie og sidste sæson af "Survivors" skulle
udkomme på DVD netop idag.

Serien er jo en gammel SciFi-TV klassiker som følger "De Overlevende"
(som serien hed på dansk TV) efter at en virus har udslettet 99.95% af
menneskeheden. Et herligt nostalgisk tilbageblik, hvis grundlæggende
ideer stadigvæk formår at være skræmmende aktuelle.

Serien er dog næppe den ideelle underholdning hvis man ligger i sengen
med influenza, som mange vist gør for tiden...

--
Webmaster of 'JJJBCW':
Just Johnny's JAMES BOND Comics Website

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-11-05 14:04

Niels Søndergaard wrote:

> Tja ... Sim One er nu et godt eksempel på brug af virtuelle
> skuespillere.

Som historie måske, men S1mOne blev jo netop spillet af en kvinde af
kød og blod: http://www.imdb.com/name/nm1212051/

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann