Hvad hedder filmen?
Fra : anders

Dato : 13-11-05 16:42

Hej

Filmen belv vist i danske biografer inden for det sidste år eller to (Er jeg
næsten hel sikker på).
Handler om en forældreløs dreng, der bor hos sin bror eller onkel eller
noget i den stil. Han er dygtig til at tegne og bliver på et tidspunkt hyret
af en gammel dame til at tegne hendes portræt. Damen bor i et faldefærdigt
gammel stort hus sammen med hendes barnebarn (evt. hendes datter) og drengen
forelsker sig i hende. Drengen kommer i huset i mange år frem i tiden indtil
pigen flytter fra huset. Derefter får drengen - der efterhånden er blevet
voksen - mulighed for at flytte til byen, for at gå efter sin drøm om at
blive en stor kunsner. Denne mulighed for han fordi en anonym person vil
hjælpe ham frem i livet med bl.a. at donere penge til ham.
Kan ikke huske hvem der spiller med. Desværre, for ellers havde det jo været
en let sag at finde titlen på imdb.

Håber der er noge, der genkender noget af det jeg har skrevet og kan huske
titlen.

Mvh
Anders

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-11-05 17:07

Hej!

anders wrote:

> Filmen belv vist i danske biografer inden for det sidste år eller to (Er jeg
> næsten hel sikker på).

Great Expectations?

http://www.imdb.com/title/tt0119223/

Skulle jeg mene :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : anders

Dato : 13-11-05 17:32

"Kim Voss Schrader" skrev :
> Hej!

> Great Expectations?
>
> http://www.imdb.com/title/tt0119223/
>
> Skulle jeg mene :)

Lige præcis!!! Troede godt nok den var yngre, men tak for hjælpen

Anders

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-11-05 18:15

"anders" <junk@xotminusdette.dk> wrote in message

> Lige præcis!!! Troede godt nok den var yngre, men tak for hjælpen

Det handlingsreferat lyder som noget, Dickens' advokater burde se nærmere
på!

Per V.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 13-11-05 20:41

On Sun, 13 Nov 2005 17:32:20 +0100, "anders" <junk@xotminusdette.dk>
wrote:

>Lige præcis!!! Troede godt nok den var yngre, men tak for hjælpen

Jeg så den på DVD i Fona til kr. 50 forleden.

Peter

Fra : lhs

Dato : 13-11-05 17:10

Hej

Først mente jeg det var shakespeare men det er dickens..:

http://www.imdb.com/title/tt0119223/

Lars Hs

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-11-05 18:17

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> wrote in message
> Hej
>
> Først mente jeg det var shakespeare men det er dickens..:
>
> http://www.imdb.com/title/tt0119223/

Det har aldrig været Dickens. Man har blot stjålet titlen og et par
overfladiske handlingselementer.

Per V.