cbr1000 87 kan i hjælpe
Fra : Martin L H

Dato : 13-11-05 13:16

jeg er ved at købe en cbr 1000 fra 87, er der noget jeg skal være ops på

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 13-11-05 14:09

"Martin L H" <m-l-h@pc.dk> skrev i en meddelelse
> jeg er ved at købe en cbr 1000 fra 87, er der noget jeg skal være ops på

Der må ikke være noget der rasler efter start og ved tomgangskørsel. Så er
knastkædestrammeren tjenlig til udskiftning. Knastkædestrammeren holder
normalt ca. 60000 km.
Hilsen Matthias

Fra : skod

Dato : 13-11-05 18:41

> Der må ikke være noget der rasler efter start og ved tomgangskørsel. Så er
> knastkædestrammeren tjenlig til udskiftning. Knastkædestrammeren holder
> normalt ca. 60000 km.

Og?? Den koster 825 kr i dk og £40 ved DavidSilverspares. Tager mig ca 1½
time at skifte. Bare få det i afslag. Jeg har haft en del CBRer, og mange
af dem har haft lidt raslen. Har de haft meget, så har jeg skiftet kæde +
strammer, men der er hurtigt (ca 15.000km) kommet lidt raslen igen. Sådan
er den model bare

Men : Jeg har haft nogle stykker af dem, og været meget tilfreds med dem.
Kører godt. Rigelig hurtig til dk, samtidig nem at køre fornuftigt på.
Holder godt, masser af brugte dele

Så vær opmærksom på det du altid skal være opmærksom på ved MC. Dæk, Skiver
og kæde. Skift af dette kan koster dig omkring 8.000 og det er TRÆLS!!!

Mvh TB
Pt 2 x CBR1K SC21 og 1 x CBR1K SC24 "på lager". Også en i papkasse, hvis du
skulle mangle nogle stumper

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 14-11-05 01:19

skod wrote:
> [...]
> strammer, men der er hurtigt (ca 15.000km) kommet lidt raslen igen. Sådan

Det er nok meget generelt for de fleste Honda'er med knastkæder, at de
begynder og rasle.

Så længe det ikke er bundkæden, den skal man skilde motorblokken ad for
at udskifte at udskifte :-|

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984

Fra : skod

Dato : 14-11-05 07:09

> Det er nok meget generelt for de fleste Honda'er med knastkæder, at de
> begynder og rasle.
>
> Så længe det ikke er bundkæden, den skal man skilde motorblokken ad for
> at udskifte at udskifte :-|

CBR1K har tandhjul til kobling, så no probs. Den har dog en kæde til
oliepumpen som kan fjerne lidt lyd hvis man skifter den (koster 330kr), men
den kan man komme til med motor i og det tager ca 1 time, men er altså
totalt ligegyldig udover lidt lyd

Fra : skod

Dato : 14-11-05 07:15

> Pt 2 x CBR1K SC21 og 1 x CBR1K SC24 "på lager". Også en i papkasse, hvis
> du skulle mangle nogle stumper

Lige for en ordens skyld (da jeg har fået en del mails Det er en 21'er
jeg har i stumper .-)
24'eren er kun til salg som en helhed...

Fra : Brian Sørup

Dato : 16-11-05 07:50

"skod" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Lige for en ordens skyld (da jeg har fået en del mails Det er en
21'er
> jeg har i stumper .-)
> 24'eren er kun til salg som en helhed...

Har du evt. et sæt gaffelben til SC21 der ikke har huller i cromen ?
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Lars Nielsen

Dato : 14-11-05 22:48

"Martin L H" <m-l-h@pc.dk> skrev i en meddelelse
> jeg er ved at købe en cbr 1000 fra 87, er der noget jeg skal være ops på

- Det du skal passe mest på med sådan en, er nok fartbøder... *SS

Lars / Viborg