VOLVO Expert søges !! Nu kan det fa... vær~
Fra : LazyBoy62

Dato : 12-11-05 20:26

Nu har jeg næsten skrevet i samtlige Volvo forum's i hele verden -----
Næsten !
Dvs. Sverige / Tyskland / USA
Uden der er nogen der kan give lidt hjælp !!! Alle fordyber sig mere i at få
tilsluttet
en Ipod til deres anlæg, hvilket også er spændende nok !

Mit Projekt :

At montere en HU-1205 med Navigation (fra Volvo S40 / V40) I min ny
indkøbte Volvo V70 fra 1997!
Ikke engang hos Volvo forhandleren kan man få lidt hjælp.... HJÆÆÆLP...
!!!!

Umiddelbart er det ikke de samme stik typer der sidder på bagside af
radioen....
Derfor søger jeg et diagram der kan vise hvilken ben der bruges til hvad fra
S40 / V40.

Ligeledes skal der "vist" bruges et "hastighed" signal til Navi-delen

Og der må være nogen der har mulighed for at hjælpe med at fremskaffe disse
oplysninger !!

På forhånd tak...
Lasse T. Jørgensen

Fra : BJ

Dato : 12-11-05 20:45

"LazyBoy62" <joerlund_@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> At montere en HU-1205 med Navigation (fra Volvo S40 / V40) I min ny
> indkøbte Volvo V70 fra 1997!

Jeg må tilstå, jeg forstår ikke, du ikke valgte et brugt RTI-system. Der er
jo plads til i "vindueskarmen".

> Ikke engang hos Volvo forhandleren kan man få lidt hjælp.... HJÆÆÆLP...
> !!!!

Så hut jeg visker, er dette anlæg også fabrikeret af Mitsubishi:

http://global.mitsubishielectric.com/bu/automotive/index.html

Prøv og skriv en mail til dem.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : LazyBoy62

Dato : 12-11-05 21:31

Okay.... Ny information !!

Jeg mener også at Alpine er leverandør til nogle modeller... Idet det er
deres CD-Veksler der passer til !

Fra : BJ

Dato : 12-11-05 22:23

"LazyBoy62" <joerlund_@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Okay.... Ny information !!

> Jeg mener også at Alpine er leverandør til nogle modeller... Idet det er
> deres CD-Veksler der passer til !

Jeg tror ikke Alpine har leveret den.

CD-vekslere kan ganske givet anvendes af andet fabrikat (det kan der til min
egen S80 med originalt Volvo-radio og navigationsudstyr (RTI).

Det er kun et spørgsmål om benforbindelser i en boks i bagagerummet.

I kabinen sidder kun radio/cd/veksler/tv/navigation osv.
betjeningspanel/knapper. Alt det rigtige hardware sidder i bagagerummer.

Skal du ikke montere andet end radioen mv. og intet i bagagerummet?

Hvad jeg ikke tror, er BUS-systemet er det samme i S40/V40 og V70/S80.

Jeg får mistanken af, du ikke har samme benforbindelser/stik.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : alexbo

Dato : 12-11-05 22:08

"LazyBoy62" skrev

> Nu har jeg næsten skrevet i samtlige Volvo forum's i hele verden -----
> Næsten !
> Dvs. Sverige / Tyskland / USA
> Uden der er nogen der kan give lidt hjælp !!!

Nej, men du spørger også lige ud i luften.
" jeg skal montere et S40 anlæg i en V70, hjælp."
Du præciserer ikke hvad hjælp du har brug for.
Det kan man ikke bruge til noget.

> Umiddelbart er det ikke de samme stik typer der sidder på bagside af
> radioen....
> Derfor søger jeg et diagram der kan vise hvilken ben der bruges til hvad
> fra S40 / V40.
Hvad der er i en S 40 er ligemeget, det du har brug for at vide er hvilke
ben der er hvad, i bilen og i anlægget.
Bilen er ikke noget problem det er til at se, anlægget burde have et diagram
klistret på, men ellers er de stik standardiserede, en biludstyrbutik bør
kunne hjælpe.
Har du prøvet at købe en mellemledning, kør ind til www.ftz.dk med bil og
anlæg, og se om ikke de har en ledning der lige passer.

> Ligeledes skal der "vist" bruges et "hastighed" signal til Navi-delen
http://www.petri.de/cgi-bin/petri.cgi?kdnr=&val=0&un=00001084609397-2B0DDFE5-00&usepic=../bilder/icon_suchen.gif&url=katalog.html&go=Montagehilfe%2fTachosignale

mvh
Alex Christensen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-11-05 23:18

> Ligeledes skal der "vist" bruges et "hastighed" signal til Navi-delen
>
> Og der må være nogen der har mulighed for at hjælpe med at fremskaffe
> [...]

Jeg har snart tingene klar med alle informationer og mailer dem, der skal
loddes lidt for at få ens stik, men ellers ser det ud til at være lige ud af
landevejen.
Næste gang, spørg først, hvor hjælpen er størst, her i DFB.

Niels

Fra : BJ

Dato : 12-11-05 23:47

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har snart tingene klar med alle informationer og mailer dem, der skal
> loddes lidt for at få ens stik, men ellers ser det ud til at være lige ud
> af landevejen.

Det var også umiddelbart, hvad jeg kunne læse mig frem til.

> Næste gang, spørg først, hvor hjælpen er størst, her i DFB.

Godt gået Niels.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Bengaard

Dato : 13-11-05 00:07

> Det var også umiddelbart, hvad jeg kunne læse mig frem til.

> Godt gået Niels.
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~

Nogle få gange har man da heldigvis lidt nytte af den viden man har samlet
sammen i årevis.
Her kan man hjælpe, da HU-1205 stadig er så simpel i kommunikationen, fordi
den ikke er rodet ind i en masse Can Bus og lignende.

Niels

Fra : BJ

Dato : 13-11-05 00:21

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nogle få gange har man da heldigvis lidt nytte af den viden man har samlet
> sammen i årevis.

Det må man sige..

> Her kan man hjælpe, da HU-1205 stadig er så simpel i kommunikationen,
> fordi den ikke er rodet ind i en masse Can Bus og lignende.

Det var det, jeg frygtede.

Jeg har jo ikke andet..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus G.

Dato : 12-11-05 23:24

> [...]

> tilsluttet
> en Ipod til deres anlæg, hvilket også er spændende nok !

Har du prøvet på bilstereo forums? Der er et godt dansk site som
hedder(taadaaaaaa!) www.bilstereoforum.dk :) Ellers kan du prøve her på
usenet, i gruppen dk.teknik.lyd.bilstereo.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : LazyBoy62

Dato : 13-11-05 01:21

Kanon............

Tak for hurtig indsats, og de allerede mange svar...

Jeg har fået tilsendt en mail fra "Volvo Kongen" ... Niels Bengaard.
Mailen var fyldt med masser af guf !!
Og nu er jeg ikke så bleg, for at gå igang med projektet..

Linket til "Tachosignalet" var også guf, idet det bekræftede min mistanke om
et ensomt
kabel der flød bag min radio ( Gul/sort )
Der har nemlig været monteret et navigations anlæg før jeg købte bilen.. (
Import fra tyskland )

Samtidig har jeg lige fået bekræftiget fra en hollænder at det er muligt at
købe et adapter kabel
til netop dette foremål... ( Ved ikke endnu om det var orig. fra Volvo...
Venter på svar )

På forhånd tak

Og med venlig hilsen
Lasse T. Jørgensen