Mytravels Airbusmodeller udfra flynummer?
Fra : ph

Dato : 12-11-05 19:27

Halløj

Nogen der ved hvilke Airbus-modeller Mytravels DK407 og DK408 til Madeira på
mandag er?

http://www.mytravelairshop.dk/index.asp?url=http%3A//www.mytravelairshop.dk/shop/seating/flytyper.asp

Det kan være Airbus A320, A321, eller A330 - men hvilke maskiner sender de
til Madeira under ovenstående flynummer?

På forhånd tak!

Peter

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 12-11-05 22:14

Hej

"ph" <sneglefartnospamthx@get2net.dk> wrote:

>Nogen der ved hvilke Airbus-modeller Mytravels DK407 og DK408 til Madeira på
>mandag er?

Højst sandsynligt en A321 ! - Iøvrigt mener jeg det står på din billet,
og helt sikkert står det på din ordrebekræftelse hvis du har bestilt
varer hos MTA.

Hvorfor A321 ? - Fordi den type normalt benyttes til mellemlange
flyvninger, som Madeira hører under.

Iøvrigt god tur !
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : ph

Dato : 12-11-05 22:24

Hej Ole

Tak for det!

Det er forældrene der skal af sted så jeg kan ikke lige se det af billetten,
men A321! Tak

mvh Peter

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-11-05 11:02

Ole Rasmussen <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev....

> Højst sandsynligt en A321 !

Højst sandsynligt. Men MyTravel benytter også deres 330'ere på
destinationen, sikkert afhængig af antallet af rejsende.

Jeg arbejder i lufthavnen(og skal tilfældigvis på arbejde lidt
senere idag), og har mulighed for præcist at tjekke op på hvilket fly
der er planlagt til Funchal imorgen.

Fra : ph

Dato : 13-11-05 23:04

Hej Kent!

Lyder spændende - nu var jeg næsten sikker på at det var en A320, men ok de
bruger også 330'eren

Glæder mig til at høre hvad du inder ud af.

mange hilsner Peter

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-11-05 00:51

"ph" <sneglefartnospamthx@get2net.dk> skrev....

> Glæder mig til at høre hvad du inder ud af.

De har planlagt at benytte en 321'er.

Fra : Kim Persson

Dato : 14-11-05 15:05

> [...]
> de bruger også 330'eren
>
> Glæder mig til at høre hvad du inder ud af.

Anyway, hvad forskel gør flytypen? eller er det kun nysggerighed

//Kim

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-11-05 22:07

"Kim Persson" <5th@tiscali.dk> skrev....

> Anyway, hvad forskel gør flytypen?

Der er ofte stor forskel på netop de 2 flytyper. 321'ere er oftest
konfigureret til mellemdistance ruter, mens 330'ere er konfigureret
til longhaul. Det kan have betydning for sædepladsen, tilgængeligt
entertainment udstyr og andet.

Jeg kender ikke specifikt MyTravels udgaver af flyene(slet ikke
330'eren der svjv er ny i København), så hvad der evt er af forskelle
på deres fly kan jeg ikke sige.

En afgørende forskel på netop MyTravels udgaver af flyene er dog at i
321'eren håndlastes bagagen, mens i 330'eren pakkes det i containere.

Det har stor betydning for hvor hurtigt flyet kan tømmes og bagagen
leveres til passageren.

Fra : Kim Persson

Dato : 15-11-05 00:47

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> wrote in message
> [...]
> 321'eren håndlastes bagagen, mens i 330'eren pakkes det i containere.
>
> Det har stor betydning for hvor hurtigt flyet kan tømmes og bagagen

Jojo hehe. men jeg tænkte nu mere på det som passager.
Har selv arbejdet i gategourmet og ja flytypen som groundcrew gør sgu en
forskel

//Kim

Fra : T.

Dato : 15-11-05 18:42

> [...]
> 321'eren håndlastes bagagen, mens i 330'eren pakkes det i containere.
>
> Det har stor betydning for hvor hurtigt flyet kan tømmes og bagagen

Lige for info så er A330 ikke ny i København, var selv oppe i den første
gang for ca.3 år siden, og har været det løbende siden.
Men det er rigtig nok at man ikke ser den så tit i CPH.

Hilsen

Fra : T.

Dato : 13-11-05 21:54

"ph" <sneglefartnospamthx@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det kan være Airbus A320, A321, eller A330 - men hvilke maskiner sender
> de til Madeira under ovenstående flynummer?

Jeg tror det er enten 320/321 den eneste forskel er længden på dem.
A320 i deres vesrsion tager ca.175 Pax og A321 tager ca.205 Pax i deres
version.

Jeg tror ikke de bruger en A330 til denne rute da de primært bliver brugt
til langdistance ruter her i vinterhalvåret, ud af Arlanda og Oslo og
København.
Det kan også være at lufthavne på Maderia er for kort til den, godt nok er
lufthanen dernede blevet forlænget.

Hilsen

Fra : ph

Dato : 13-11-05 23:06

> Jeg tror det er enten 320/321 den eneste forskel er længden på dem.
> A320 i deres vesrsion tager ca.175 Pax og A321 tager ca.205 Pax i deres
> version.

Hvad er det nu Pax betyder - nu bliver jeg lige nysgerrig

> Jeg tror ikke de bruger en A330 til denne rute da de primært bliver brugt
> til langdistance ruter her i vinterhalvåret, ud af Arlanda og Oslo og
> København.

ok

> Det kan også være at lufthavne på Maderia er for kort til den, godt nok er
> lufthanen dernede blevet forlænget.

Har aldrig været der, men kan se i mit scenery fra Madeira på MS
Flysimualtor, at noget af banen står på betonpæle - det er måske den
forlængede del!?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-11-05 00:52

"ph" <sneglefartnospamthx@get2net.dk> skrev....