Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Manfrotto 180+ cm
Fra : John Poulsen

Dato : 12-11-05 19:00

Hejsa.

jeg er ved at kigge på Manfrotto stativer, og hvad er forskellen udover
at de har store minimumshøjder på 055D (8cm) og 055NAT3 (51 cm).
De har begge max højde på 181 cm.

Jeg planlægger at bruge den både til studio og diverse udendørs optagelser.

Hvad foreslåes af jer af stativhovede?

Evt. andre mærker med tilsvarende kvaliteter vil jeg da gerne høre om.

Mvh.

John Poulsen

Fra : Jacob

Dato : 12-11-05 19:23

"John Poulsen" <no@sp.am> skrev i en meddelelse
> [...]
> optagelser.
>
> Hvad foreslåes af jer af stativhovede?
>
> Evt. andre mærker med tilsvarende kvaliteter vil jeg da gerne høre om.

Jeg kan anbefale et 058B stativ. det er lidt højere. det er beregnet til
studiebrug og tungt udstyr.dvs. kæmpe stabilt. det kan fås for 2000kr i en
alm foto butik hvis man trykker dem lidt på maven.
Afhænigt af hvordan du skal vende kameraet når du fotograferer så kan jeg
anbefale et cullmann 50mm kuglehoved. det kan fås forholdsvist billigt.
tager du potrætter så kan jeg bedst lide det traditionelle hoved hvor man
kan lægge kameraet på siden. Jeg har et 141rc hoved liggende til når jeg
skal lege potrætter. det er lækkert.

Jacob

Fra : John Poulsen

Dato : 12-11-05 20:10

> [...]
> kan lægge kameraet på siden. Jeg har et 141rc hoved liggende til når jeg

Tak for tippet. Vil gerne se om der er andre forslag.

John

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-11-05 20:44

John Poulsen wrote:
> [...]
> De har begge max højde på 181 cm.
>
> Jeg planlægger at bruge den både til studio og diverse udendørs optagelser.

Jeg foreslår et hode med quick-release. En lille plade, du skruer fast i
kmaerahodet, og som gør det let/hurtigt at montere det på stativet.

Til mindre kameraer er RC141 fint. Til lidt større og tungere ting
findes der er et hode, der hedder 029

Bo //