Thailand, 18-month-old boy who was diagnos~
Fra : Steen Johansen

Dato : 12-11-05 18:29

http://channels.netscape.com/news/story.jsp?id=2005111207257000000001&dt=20051112072500&w=AFP&coview=

© Copyright Agence France-Presse. All rights reserved.

11/12/2005 07:25 AFP

"In Thailand, authorities Saturday rushed to investigate the home of an
18-month-old boy who was diagnosed with bird flu, in the first case of the
disease found in the capital Bangkok.

The house where the boy contracted the virus had two chickens and one
fighting cock, which died on October 31 but were only reported to
authorities after the boy fell sick, officials said.

The public health ministry said the boy fell ill on November 1 and went to
hospital on November 3 with a runny nose, fever and coughing.

The boy's 65-year-old grandmother has also shown symptoms of the disease,
but so far has tested negative. Doctors were awaiting the results of further
tests, expected by Sunday.

The boy is the 21st case of bird flu diagnosed in Thailand since the H5N1
virus was first detected in the country in January 2004. Thirteen of those
cases have been fatal.

The events in China and Thailand helped shape the agenda as officials
gathered for annual meetings of the Asia Pacific Economic Cooperation (APEC)
forum in the South Korean city of Busan.

An official involved in Saturday's talks said discussions would focus on how
APEC countries would respond to a pandemic and plans for an APEC-wide mock
exercise simulating a human-to-human outbreak.

At the other end of the Asian continent, the Gulf region was reeling from
its first discovery of bird flu.

One of two birds discovered in the Gulf state of Kuwait that were stricken
with avian flu carried the deadly H5N1 strain, an agriculture official said
Friday.

He said a second bird, a falcon found at Kuwait airport that had been
brought in from an Asian nation, was found to have the milder H5N2 strain.

Scientists fear that the H5N1 strain, which has killed more than 60 people
in Asia since late 2003, could mutate and combine with human flu variants,
possibly creating a global pandemic.

At present, H5N1's lethal stretch to humans is limited. It is picked up by
people who are in close proximity to infected birds, breathing in
virus-laden nasal secretions or pulverized feces."

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-11-05 20:36

Steen Johansen skrev:

>http://channels.netscape.com/news/story.jsp?id=2005111207257000000001&dt=20051112072500&w=AFP&coview=

>© Copyright Agence France-Presse. All rights reserved. [...]

Hej Steen

Tak. Det er fint nok du bringer historien. Den er også meget relevant

news:soc.culture.thai :

Men nok mindre her. Det er nok de færreste der tilbringer deres ferie
i lille lejlighed sammen med to høns og en kamphane. Vel også de
færreste der kommer i nærkontakt med levende fjerkræ. Selv om jeg i
juni boede på et gæstehus, eller en -flåde, i Kan'buri hvor man havde
dværghøns rendede om benene.

Antallet af dødsfald i Thailand er lille - jeg husker ikke det præcise
tal. De har mig bekendt kun ramt folk der arbejder professionelt med
fjerkræ. Antagelig er dengue-feber en større risiko. Den har ganske
vist ingen høj dødelighed, men den rammer langt flere.

I almindelig er Thailand et sikkert rejseland, også hvad angår
risikoen for infektionssygdomme. Men det skader aldrig at tænke sig om
i fremmede omgivelser.
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 13-11-05 10:50

Steen Johansen <steenbelle@galnet.dk> skrev:
> [...]
>fighting cock, which died on October 31 but were only reported
>authorities after the boy fell sick, officials said.

Meget fint, men vil du ikke godt sende en artikkel om aids
dødsfald i afrika, malariamyg som hærger, tsnumanien, jordskælv,
optøjer i Paris.Få mennesker der dør af fugleinfluensa gøres til
en katastofe, og "rigtige" katastrofer er der ellers nok af.
TPB

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 13-11-05 14:31

Steen Johansen wrote:

> At present, H5N1's lethal stretch to humans is limited. It is picked up by
> people who are in close proximity to infected birds, breathing in
> virus-laden nasal secretions or pulverized feces."

Så mangler vi bare lige nyheden om jordskælvet i pakistan, Malaria
dødsfaldende syd for Sahara osv.

Men Steens mangel på sans for proportioner, og hans ensidige jagt på
thailændere og thailand er jo ved at være et tema her i gruppen, så der
kommer sikkert mere fra den kant.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : hansen

Dato : 16-11-05 19:43

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10@fjerndettestofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:43774010$0$41139$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> Men Steens mangel på sans for proportioner, og hans ensidige jagt på
> thailændere og thailand er jo ved at være et tema her i gruppen, så der

ja ham steen en en idiot
Gud ved hvorfor han hader thailand/thailændere

Fra : Steen Johansen

Dato : 16-11-05 20:31

"hansen" <hansen@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

> "Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10@fjerndettestofanet.dk> skrev i en
> meddelelse news:43774010$0$41139$14726298@news.sunsite.dk...

> ja ham steen en en idiot
> Gud ved hvorfor han hader thailand/thailændere

At jeg er en idiot, er jo bare fakta, men jeg hader ikke
thailand/thailændere
Så havde det jo været idiotisk at holde ferie der de sidste 15 år
MvH Steen

Brev fra en ven om Aeroflot og GoSafe/Gouda
Kære alle.

Hermed en lille hilsen fra Thailand. Som I måske kan se på overskriften har
jeg haft et lille uheld undervejs herned, og er blevet den erfaring rigere,
at jeg i alt fald har lagt mine sidste penge i selskaberne Aeroflot (som det
måske er forventeligt med mindre heldig service fra) og GoSafe/Gouda (hvor
jeg blev lidt mere overrasket over servicemanglerne).

Historien er, at jeg i Moskva Lufthavn glemte min telefon i flyet. Jeg blev
imidlertid klar over det minutter efter jeg forlod kabinen, og stadig
befandt mig foran den låste dør ind til selve transithallen. Jeg henvendte
mig straks til en medarbejder og ville tilbage til kabinen og hente den
forlagte tlf. Men nej, det kunne ikke lade sig gøre at få lov at gå de 30 m.
tilbage ad gangen og ind i kabinen og hente telefonen. Jeg måtte ud på den
anden side af døren og henvende mig i informationen, hvor telefonen ville
blive indleveret.
Der kom selvfølgelig aldrig nogen tlf. Da jeg, noget oprørt over
behandlingen, der i mine øjne tangerede røveri, ville anmelde tabet til
politiet (jeg forlangte ikke engang at de derudover foretog sig noget
aktivt) nægtede de at udstede dokumentation for, at jeg havde kontaktet dem
angående tabet.
At servicen på Aeroflot kunne lade noget tilbage ad ønske, var jeg forberedt
på. Men et aktivt samarbejde mellem selskabets personale og de lokale
myndigheder om at lette de rejsende for deres ejendele, går dog ud over min
grænse for, hvad jeg finder acceptabelt.

Stadig fra lufthavnen ringede jeg til mit forsinkringsselskab gennem de
sidste 10 år - Gouda/GoSafe. Her fik jeg at vide, at mobiltelefoner
overhovedet ikke var omfattet af dækningen, heller ikke selvom jeg havde
betalt ekstra præmie for netop at have bagagen dækket.
Denne overraskende meddelelse fik mig til efterfølgende at nærlæse den 22
sider lange police på nettet. Det viste sig, at det meste af det var
undtagelser fra dækninger. At stort set intet af det, jeg medbringer på
rejsen her er dækket af forsikringen. Et kort tjek af andre selskabers
policebetingelser viste, at her ville de fleste af mine ejendele trods alt
være dækket.

Med disse erfaringer i baglommen er jeg klar over, at jeg i alt fald er
færdig med at være kunde hos Gouda.

Enden på historien blev, at jeg i Bangkok købte en ny telefon. Efter en
henvendelse på teleselskabet fik jeg et nyt SIM-kort med mit gamle nummer, -
inklussive de 4.900 bath, jeg havde forudbetalt taletid for. Pris: 100 bath.
Den service kunne såvel Aeroflot som Gouda/GoSafe lære noget af.

Fra : Steen Johansen

Dato : 16-11-05 21:34

"hansen" <hansen@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> ja ham steen en en idiot
> Gud ved hvorfor han hader thailand/thailændere

Kys ikke thailændere!

Ved hjælp af hæftige tungekys har thailandske transvestitter røvet turister.
Afsløringen kommer efter at en Københavnsk forretningsmand blev bedøvet og
røvet af tre transvestitter i Bangkok, melder AP.

Transvestitterne har indrømmet at de havde bedøvet forretningsmanden
"Hansen" fra København og flere andre turister ved at gemme stærke
sovepiller under tungen og spytte dem ned i halsen på de intetanende ofre.
I retten fortalte forretningsmanden at han besvimede efter at have kysset en
af transvestitterne. Først ti timer senere vågnede han op igen, uden
tegnebog og værdisager. - En af de tiltalte har indrømmet at hun gemte en
pille under tungen og spyttede den ned i offerets mund under et hæftigt kys,
siger en talsmand for politiet.

Banden indrømmer at de har brugt samme metode på flere ofre. Politiet har
tidligere advaret turister mod at tage imod mad eller drikke fra ukendte.

For nogen måneder siden indrømmede en bande transvestitter i turistparadiset
Pattaya at de dyppede brystvorterne i sovemedicin for at bedøve deres ofre.

MkH Idioten!

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 17-11-05 10:50

Steen Johansen wrote:

> Kys ikke thailændere!

Men det er jo stadig en voldsom proportionsforvrængning.

Thailændere kysser jo, som du ved ikke nogle overhovedet.

Jeg synes at det er forkasteligt at bedøve andre mennesker og frarøve
dem deres ejendele.

Men når man tungeskysser nogle som er prostituerede og som man derfor
betaler for at kysse på sig eller forventer at skulle betale for at
kysse på sig, før eller siden, er der selvfølglig en enorm risiko for at
det går galt.

Det er der i København Lima Puerto Rico Hvanna og Bangkok eller Sorø for
den sags skyld.
Det skete jo i Tivoli for et par år siden, så vidt jeg husker.

> MkH Idioten!

Jeg kender dig ikke godt nok til at vide om du er idiot eller ej, men
dine kategoriseringer, generaliseringer, og leflen for laveste
fællesnævner kunne jeg sagtens undvære.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Steen Johansen

Dato : 17-11-05 16:14

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10@fjerndettestofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:437c524b$0$41147$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg kender dig ikke godt nok til at vide om du er idiot eller ej, men dine
> kategoriseringer, generaliseringer, og leflen for laveste fællesnævner
> [...]

Laveste fællesnævner. Så kan alle være med. Alt Thai har for mig interesse
MvH Steen
http://www.dansk-thai.dk/news.php

Kære Gæst,
Velkommen til her på Dansk Thai Website.

I de senere år har vi set en enorm interesse omkring Thailand i takt med at
rejsebureauerne har taget Thailand på deres rejseprogrammer og priserne på
en ferie i Thailand er da også kommet ned i et rimmeligt leje. En rejse til
Thailand er en rejse til smilets land og det helt rigtige rejsemål for hele
familien. Dette har naturligvis skabt en stor interesse for Thailand,
thailandsk mad og lignende. I forbindelse med den store interesse, så har
det også betydet at der i de senere år er kommet og stadigvæk kommer mange
thailænder til f.eks. Danmark.

Vi håber at vi med Dansk Thai Website kan give en bedre viden og forståelse
omkring Thailand og at brugerne af Dansk Thai Website vil bruge de
muligheder som Dansk Thai Website tilbyder. Idéen bag Dansk Thai Website er
at have en seriøs website på dansk omkring Thailand for dig som har en
særlig interesse i Thailand eller thailandsk kultur.

Vi håber at du finder siden anvendelig og brugbar og at du vil finde den
information som du søger.

Hvis du endnu ikke er medlem her på siden, så kan vi klart anbefale dig at
du oprette dig som bruger og få adgang til de samme muligheder som alle
vores andre medlemmer har her på siden. Du kan tilmelde dig ved at klikke
her.

Du er selvfølgelig også mere end velkommen til at skrive en lille hilsen i
gæstebogen.
Tak for dit besøg her på Dansk Thai Website og på gensyn.

Med venlig hilsen,
Webmaster