BF1942 Secretweapons server
Fra : Søren Christensen

Dato : 12-11-05 13:53

Hej Gruppe
Jeg overvejer at sætte min egen server op for at hoste Battlefield demoen
'secret weapons of ww2' med banen 'hellendorn'.
Jeg kan se det samme er tilfældet med quscco serveren i demoen. Men her er
det kun japanere og englændere der må spille og samtidig er den eneste
tilsvarende server, dvs. med op til 60/60 (56/56) spillere, serveren
'Laughingman' blevet lukket, således at quscco serveren er eneste server,
udover servere med max 24 spillere, lag osv.
Kan det lade sig gøre at sætte en sådan server op og hvor stor skal
båndbredden i så fald være (frygter den skal være ret høj 1gbit fiber
måske??). Håber ikke det er offtopic da det ikke kun er dét at sætte
serveren op jeg spørger efter men erfaring fra personer der har kendskab til
bf2 sww2 demoen, og eller demo server-softwaren hvis den findes?
Der er flere der hoster demoen men pingtiden går ofte helt galt ved 5-6
eller flere spillere, så hvis nogle kender til kravet til netværks
forbindelsen og om hvordan jeg laver en 'stand alone server' for demoen.
Håber nogle kan hjælpe.

Mvh Søren

Fra : Morten Birkelund

Dato : 13-11-05 13:46

"Søren Christensen" <webmailo@maildoesntwork.dk> wrote in message
> Kan det lade sig gøre at sætte en sådan server op og hvor stor skal
> båndbredden i så fald være (frygter den skal være ret høj 1gbit fiber
> måske??).

BF2 med 64 spillere bruger noget der ligger omkring 2 Mbit ind og 5 Mbit ud.

Så 1 Gbit er ikke nødvendig 10 Mbit skulle være rigeligt.

Men jeg bliver i tvivl om det er til BF eller BF2 det som du skriver om?

--
Morten Birkelund

Fra : Søren Christensen

Dato : 18-11-05 14:28

"Morten Birkelund" <news@remember.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så 1 Gbit er ikke nødvendig 10 Mbit skulle være rigeligt.
>
> Men jeg bliver i tvivl om det er til BF eller BF2 det som du skriver om?

Det er battlefield 1942 (sww2 demo) jeg mener. 10m/bit lyder overkommeligt.
Mange tak for svaret.

Mvh Søren