Nougatdessert søges
Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-11-05 11:44

Hej gruppe

Jeg har lyst til at lave en lækker og nem dessert hvori nougat indgår
som hovedingrediens. Nogen forslag?

På forhånd tak.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Hauge

Dato : 12-11-05 12:00

Hej
Klaus Alexander Seistrup wrote:
> Jeg har lyst til at lave en lækker og nem dessert hvori nougat indgår
> som hovedingrediens. Nogen forslag?

Nougat-kugler?

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051112105937@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-11-05 12:04

Hauge skrev:

> Nougat-kugler?

Måske, selv om det mere lyder som noget man spiser til kaffen.

Jeg burde måske have tilføjet at jeg ønsker en opskrift, ikke blot
et navn.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Margrete Johansen

Dato : 12-11-05 13:42

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> wrote in message
> Hej gruppe
>
> Jeg har lyst til at lave en lækker og nem dessert hvori nougat indgår
> som hovedingrediens. Nogen forslag?

Nougatfromage?
http://www.arla.dk/opskrifter/nougatfromage.html

Margrete

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-11-05 13:52

Margrete Johansen skrev:

> Nougatfromage?
> http://www.arla.dk/opskrifter/nougatfromage.html

Den ser lækker ud, og jeg vil sikkert prøve den en anden gang, men
det er en opskrift med blød nougat jeg efterlyser, og nougatfromagen
er lavet med hård nougat.

Jeg har tænkt på om man kan lave nougatmousse ved simpelthen at
udskifte chokoladen i en chokolademousse med nougat. Eller osse
skulle jeg bare prøve noget så simpelt som denne nougatmouse:

http://home.stubnet.dk/pie/madopskrifter/pdf/desserter/nougatmousse_med_jordbaer.pdf

Det kan da næppe være lettere.

Jeg har osse overvejet chokoladefondant med nougat:

http://www.gastrocorner.dk/kogebogen/visopskriften.asp?opskriftid=751

Jeg er dog ikke helt sikker på om jeg har forstået opskriften rigtigt.
Skal man først lave selve fondanten og sætte den på køl, og så stikke
en nougatbjælke i hver portion inden bagningen? Og skal den så "trække"
i køleskabet eller på køkkenbordet bagefter. Opskriften lyder lækker,
men hvordan mon konsistensen er? Og er den lun eller kold?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-11-05 00:50

Jeg skrev:

> Nogen forslag?

Jeg endte med at lave nougatmousse af 300 g smeltet, afkølet nougat
(Valrhona), først blandet med 4 skummende æggeblommer, dernæst vendt
i flødeskum pisket af 4 dL piskefløde. En middagsdeltager, som til
daglig ikke kan fordrage nougat, udtalte at »den smager fantastisk«,
så jeg ramte åbenbart rigtigt. :)

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark