Snabbkommando för
Fra : david

Dato : 12-11-05 11:43

Jag tror mig ha läst för några veckor sedan om något snabbkommando för
att komma till inloggningsrutan, det vill säga för Fast User Switching,
cmd-ctrl-L eller något sådan.

Nu kan jag för mitt liv inte hitta detta igen. Någon som vet?

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Morten Lind

Dato : 12-11-05 13:20

david <i97_bedREMOVETHIS@i.kth.se> wrote:

> [...]
> cmd-ctrl-L eller något sådan.
>
> Nu kan jag för mitt liv inte hitta detta igen. Någon som vet?

Systemindstillinger>Konti>Log ind>Slå hurtigt skift af bruger
til.......(?)
M.

Fra : david

Dato : 12-11-05 16:27

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Systemindstillinger>Konti>Log ind>Slå hurtigt skift af bruger
> til.......(?)

Men det är väl inget tangentbordskommando?

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-11-05 19:51

In dk.edb.mac david <messages.from.usenetREMOVETHIS@gmail.com> wrote:

> Men det är väl inget tangentbordskommando?

ævle + skift + Q, så skulle du gerne logge ud af din brugerkonto og
havne i et loginvindue.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : david

Dato : 13-11-05 13:56

> ævle + skift + Q, så skulle du gerne logge ud af din brugerkonto og
> havne i et loginvindue.

Precis, men finns det inget sätt att komma dit utan att logga ut med ett
tangentbordskommando?

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-11-05 20:33

> Precis, men finns det inget sätt att komma dit utan att logga ut med ett
> tangentbordskommando?

nej men du kan jo lave én hvis du har 10.4

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : david

Dato : 13-11-05 22:13

> nej men du kan jo lave én hvis du har 10.4

Vad vinner jag på det? Jag vill alltså uppnå samma effekt man kan få med
en skärmsläckare där man kan klicka på en knapp Switch User eller
liknande och därigenom få upp inloggningsfönstret.

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Kjell Olausson

Dato : 14-11-05 18:26

http://www.macworld.com/2005/03/secrets/mayworkingmac/index.php
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/21625
http://www.yousoftware.com/control/

--
Regards, Kjell O
Alingsås, Sweden

Fra : david

Dato : 14-11-05 19:58

Kjell Olausson <kiomac@gmail.com> wrote:

> http://www.macworld.com/2005/03/secrets/mayworkingmac/index.php
> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/21625
> http://www.yousoftware.com/control/

Mitt problem är att SystemUIServer hänger sig med jämna mellanrum. Ett
besök vid loginfönstret löser detta problem.

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Sverre Johan Tøvik

Dato : 14-11-05 20:04

david <messages.from.usenetREMOVETHIS@gmail.com> wrote:

> Mitt problem är att SystemUIServer hänger sig med jämna mellanrum. Ett
> besök vid loginfönstret löser detta problem.

Da er det like greit å fyre opp Terminal og skrive
killall SystemUIServer
Hvis du lagrer dette i en tekstfil med etternavn .command tror jeg du
kan kjøre kommandoen bare ved å åpne fila.

Sverre

Fra : david

Dato : 14-11-05 21:48

Sverre Johan Tøvik <sjt@drmstu.hibu.no> wrote:

> Da er det like greit å fyre opp Terminal og skrive
> killall SystemUIServer
> Hvis du lagrer dette i en tekstfil med etternavn .command tror jeg du
> kan kjøre kommandoen bare ved å åpne fila.

Det är så konstigt, SystemUIServer startar inte om efter ett kill, den
hänger sig nästan direkt och det är ingen särskilt Menu Extra som hänger
den. Däremot, in/ut till login-fönstret återupplivar den helt
problemfritt.

Inte heller syns det något i system.log eller console.log.

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Sverre Johan Tøvik

Dato : 12-01-06 01:14

> [...]
> hänger sig nästan direkt och det är ingen särskilt Menu Extra som hänger
> den. Däremot, in/ut till login-fönstret återupplivar den helt

Hva med først
killall SystemUIServer
og så
open -a SystemUIServer
?

Sverre

Fra : david

Dato : 11-01-06 23:24

> [...]

> cmd-ctrl-L eller något sådan.
>
> Nu kan jag för mitt liv inte hitta detta igen. Någon som vet?

Hittade kanske svaret själv, WinSwitch erbjuder ett snabbkommando för
att komma direkt till inloggningsrutan. Det är möjligt att det var det
jag tänkte på tidigare. I alla fall, om man har WinSwitch installerat
trycker (standard på en PowerBook) fn-ctrl-alt-bksp.

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?