Hvad siger I?
Fra : nusle nuslesen

Dato : 12-11-05 10:55

Hej,

news:437046e1$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk

Er det sjovt?

Er hun for naiv?

Giver hendes naivitet ham ret til at udstille hende sådan?

Er han et "dumt svin"?

Er man en idiot, hvis man medvirker til udbredelsen af noget sådant?

Skal forældre begrænse/spærre for de unges adgang til disse
kommunikationsveje?

Skal forældre oplyse og informere i stedet?

Burde der lovgives på området? I stil med at det bliver ulovligt at
videreformidle billeder af andre mennesker, uden deres skriftlige samtykke
f.eks.? Der er jo også gang i en masse pga. mobil-kameraer mv.

Hvad siger I?

mange hilsner

Fra : GLS

Dato : 12-11-05 11:23

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad siger I?
>
> mange hilsner
>
> Nu er det jo ulovligt at lægge billeder af mennesker på nettet uden
vedkommendes tilladelse.

Næ det er faktisk ikke sjovt, da jeg så det billede på siden første gang fik
jeg en grim smag i munden.

Næ han er ikke dum, han er utilgivelig stupid, hmm betyder vist det samme.

Forældre kan gøre hvad de vil for at begrænse den slags , men det hjælper
ikke hvis de unge er så enfoldige, hvad den pige absolut må være.

Jeg mener kort og godt at mennesker der udbreder den slags er det nærmeste
man kommer hjernedød, men omvendt, så er pigen utilgivelig dum at vise sig
frem på msn på den måde, selv en småliderlig ungmø må kunne se risikoen ved
den opførsel, men det berettiger ikke til at offentliggøre billedet og hvis
hun vil stå frem kan han blive straffet, forudsat at man kan finde frem til
ham.

Der er afsagt flere domme over folk som har gjort noget lignende og de er
blevet straffet med hæfte eller fængsel, det ER forbudt.

Fra : Brokrøv

Dato : 12-11-05 12:47

nusle nuslesen skrev:
> [...]

Har du et bedre link, jeg kan nemlig slet ikke følge dit ovenstående link?

Fra : Nicolai

Dato : 12-11-05 13:03

On Sat, 12 Nov 2005 12:47:11 +0100, Brokrøv <no@mail.please> wrote:

>Har du et bedre link, jeg kan nemlig slet ikke følge dit ovenstående link?

On Tue, 8 Nov 2005 07:34:09 +0100, "Spangkuk"
<qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> wrote in dk.snak.vittigheder:

>http://www.fjolletobak.com/detail.php?type=1&sort=date&page=9&content=12799
>
>...og da jeg ikke kender manden, er det vel ok
>
>Spang

Mvh
"Babylai"

--
http://babylai.dk
http://infantilism.org

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 12-11-05 13:15

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse
> Hej,

Hej Nusle

> Er det sjovt?

Tja... lidt.

> Er hun for naiv?

Ja, meget.

> Giver hendes naivitet ham ret til at udstille hende sådan?

Nej ikke rigtig, men hvad kan man forvente.

> Er han et "dumt svin"?

Ja delvis, men ikke så dum som hun er naiv.

> Er man en idiot, hvis man medvirker til udbredelsen af noget sådant?

Hmm... er du så også en idiot, du har jo i hvert fald udbredt det til mig,
og en del andre.

> Skal forældre begrænse/spærre for de unges adgang til disse
> kommunikationsveje?

Det nytter alligevel ikke noget. Jeg vil heller forklare og advare om det,
end at lave forbud for mine tre døtre.

> Skal forældre oplyse og informere i stedet?

Ja helt sikkert.

> Burde der lovgives på området? I stil med at det bliver ulovligt at
> videreformidle billeder af andre mennesker, uden deres skriftlige samtykke
> f.eks.? Der er jo også gang i en masse pga. mobil-kameraer mv.

Har vi ikke nok regler og love?

Lars

Fra : ThomasB

Dato : 12-11-05 15:26

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Er det sjovt?

Meget.

> Er hun for naiv?

Nej, jeg tror hun er eksibitionist, hvilket jeg synes er godt med den lækre
krop hun render rundt med

> Giver hendes naivitet ham ret til at udstille hende sådan?

Ret? Nej, hendes naivitet giver ham ikke mere "ret", end hvis hun ikke var
naiv.

> Er han et "dumt svin"?

Nej, det kan man ikke konkludere.
Er du sikker du på at hun har givet ham et billede af sig selv? Er hun ikke
et dumt svin, hvis det slet ikke er hende?

> Er man en idiot, hvis man medvirker til udbredelsen af noget sådant?

Folk der lader sig fotografere nøgen, kender vel risikoen for at blive
udstillet offentligt

> Skal forældre begrænse/spærre for de unges adgang til disse
> kommunikationsveje?

Det tror jeg bliver meget svært. Hvad er der i øvrigt galt i at unge sender
nøgenbilleder af sig selv?

> Skal forældre oplyse og informere i stedet?

Om hvad?

"Når du sender nøgenbilleder af dig selv, skal du være opmærksom på at
billederne kan offentliggøres"?

> Burde der lovgives på området? I stil med at det bliver ulovligt at
> videreformidle billeder af andre mennesker, uden deres skriftlige samtykke
> f.eks.? Der er jo også gang i en masse pga. mobil-kameraer mv.

Nej, selvfølgelig skal der ikke lovgives på området.
Det ville da være synd for de piger, som spiller "du får et billede af mig,
men du må ikke sende det videre, selvom jeg godt kunne tænke mig det".

> Hvad siger I?

Et nøgenbillede er vel ikke anderledes end alle mulige andre billeder. Men
hvis du fortælle dine børn det modsatte, så vil de også blive stødt over
sådan noget her.

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 12-11-05 17:18

nusle nuslesen wrote:
> Er det sjovt?

Jep, ingen grund til at tro at det er andet end en (mandlig) teen der
har klippet lidt sammen derudefra ..

Der er andre derude, fx denne virker dog mere ægte:
http://www.fjolletobak.com/detail.php?type=1&content=12883&cf=
(måske pga. manglende sprogkundskab hos betragteren?)

> Giver hendes naivitet ham ret til at udstille hende sådan?

Man kunne spørge et produktionsselskab om det samme ang. deres
udnyttelse af deltagerne i de reality shows der kører .. hvem kan se til
enden af det, selv om der i disse tilfælde er kontrakt på, og det
tilsyneladende er et stort ønske at "være på" for de deltagende.

> Skal forældre begrænse/spærre for de unges adgang til disse
> kommunikationsveje?

Nej, lad dem endelig blive kloge af lidt privat "mini-bigbrother" før
den store skade sker .. selv i "American Pie" overlever de fleste vist

Hilton bruger det bevidst, og nogle unge vil bevidst _vælge_ det samme -
og andre vil "tage skade" og fortryde den udviste tillid. Men i det
mindste at gøre de unge klar over at der altid er et valg man aktivt kan
tage, har ikke skadet endnu (eller har det?).

// Steffen

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-11-05 17:32

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Er det sjovt?

Nej.

> Er hun for naiv?

Aner det ikke. Kender hende ikke. Men med hendes køn in mente, er hun nok
alt andet end naiv.

> Giver hendes naivitet ham ret til at udstille hende sådan?

Du kender hende altså?

> Er han et "dumt svin"?

Kender ham ikke.

> Er man en idiot, hvis man medvirker til udbredelsen af noget sådant?

Er du? Du medvirker i hvert fald til udbredelsen af noget sådan.

> Skal forældre begrænse/spærre for de unges adgang til disse
> kommunikationsveje?

Hvilke veje er det?

> [...]

> videreformidle billeder af andre mennesker, uden deres skriftlige
> samtykke f.eks.? Der er jo også gang i en masse pga. mobil-kameraer

Jada, vi trænger til mere lovgivning. Dette samfund er ved at udvikle sig
til et lovløst samfund, hvor intet bliver reguleret af statsmagten.

> Hvad siger I?

Til hvad? Hvad siger du?

--
-Jens B.

Fra : Brokrøv

Dato : 12-11-05 17:38

nusle nuslesen skrev:

> Er det sjovt?

Takket været et nyt link, harselv jegf kunnet følge med.
Nej, det er ikke sjov - det eneste påfaldende er pigens himmelråbende
naivitet, men det giver jo egentligt ikke ret til udnyttelse.
Manden er nok ikke et dumt svin...jo, måske er han det lidt henad vejen,
men "manden" er nok i lige så høj grad en idiot der ikke er blevet
voksen oven i hovedet endnu.

Faktisk er der vel love der bliver overtrådt, i forbindelse med at
udstille andre på den måde, men op der kan følges op på det, afhænger
vel i høj grad af de implicerede, og om der kan bevises noget...

Der findes båtnakker alle steder.

Fra : HC

Dato : 12-11-05 18:43

det er fup.

Fra : Peter Juhl

Dato : 12-11-05 18:31

nusle nuslesen wrote:

> Hvad siger I?

Hej,

Jeg er enig i alt!

Ned med hende (og ham!)

Fra : preben nielsen

Dato : 12-11-05 18:40

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse
> Hej,

> Er det sjovt?
>
> Er hun for naiv?

Hvad får dig til at tro at det er ægte ?? Enhver kan da lave sådan
et fake billede på no time.

Og hvis det er ægte, ja, så er hun naiv...... men fandens flot :D

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : HC

Dato : 12-11-05 18:45

Hov glemte link.

det er fup.
http://respect.dk/wilm/

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 13-11-05 13:30

> det er fup.
> http://respect.dk/wilm/

LOL - før var det bare sjovt, men nu blev det da mega griner!

--
Mvh.
Peter Bak