binær i forte agent
Fra : Per H

Dato : 12-11-05 10:06

Hvad er lige grunden til at jeg har store problemer med at sende jpd
billeder i forte agent.? der kommer mere krims krams end rigtigt
foto

Vh Per

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 12-11-05 14:16

Per H skrev:

> Hvad er lige grunden til at jeg har store problemer med at sende jpd
> billeder i forte agent.? der kommer mere krims krams end rigtigt
> foto

Måske fordi formatet jpd ikke findes :) Du mente
jo nok jpg.

Det er fordi filen (billedet) bliver splittet op i små
sekmenter og for at se billedet, skal disse sekm.
samles igen.

--
Lars Fragstrup
Vindmøllevingevaskemaskine

Fra : Per H

Dato : 12-11-05 14:48

On Sat, 12 Nov 2005 14:15:51 +0100, "Lars Fragstrup" <not@dk.invalid>
skrev:

> [...]
>jo nok jpg.
>
>Det er fordi filen (billedet) bliver splittet op i små
>sekmenter og for at se billedet, skal disse sekm.

ja det siger mig slet ingen ting. det du siger der.

det er forte agent, der skal sættes op til at vise / sende det
korekt.
Jeg er alså ude efter en løsning på problemet, ...

Vh Per

Fra : Erling Simonsen

Dato : 12-11-05 15:11

Per H skrev:

> [...]
> korekt.
> Jeg er alså ude efter en løsning på problemet, ...

Hej.
Prøv at lede med Google efter et program der hedder Power-Poster.
Det er rigtig godt til at sende binære filer med.
Hvis du ikke kan finde det, kan jeg sende det til dig.
mvh
Erling Simonsen
--
ved direkte svar fjern "no" i min mailadresse.

Fra : Per H

Dato : 12-11-05 15:40

On Sat, 12 Nov 2005 15:10:31 +0100, Erling Simonsen
<erling.nos@gmail.com> skrev:

>Prøv at lede med Google efter et program der hedder Power-Poster.
>Det er rigtig godt til at sende binære filer med.
>Hvis du ikke kan finde det, kan jeg sende det til dig.

du må gerne sende det, deres side er vist nede.

http://www.cosmicwolf.com/cosmicwolf/default.asp
Vh Per

Fra : Erling Simonsen

Dato : 12-11-05 16:08

Per H skrev:

> du må gerne sende det, deres side er vist nede.
>
> http://www.cosmicwolf.com/cosmicwolf/default.asp
> Vh Per
Hej.
Har prøvet flere gange at sende filen til dig, både som exe og som
zippet. Det kan ikke lade sig gøre da mit mailprogram ikke tilalder det.
I stedet har jeg uploadet programmet til min hjemmeside, så kan
du hente det derfra:
http://www.oz1eee.dk/download/POWRPOST.EXE
Husk lige at give besked, når du har hentet det, da det ikke skal
ligge der i længere tid.
mvh
Erling Simonsen
--
www.oz1eee.dk

Fra : Per H

Dato : 12-11-05 17:06

er hentet 1k tnx

Vh Per

Fra : Erling Simonsen

Dato : 12-11-05 17:12

Per H skrev:

> er hentet 1k tnx
>

> Vh Per
Ok - er slettet igen.
/Erling

Fra : Grunt

Dato : 12-11-05 15:21

On Sat, 12 Nov 2005 14:48:00 +0100, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:
in dk.edb.internet.software.mail+news

> ja det siger mig slet ingen ting. det du siger der.
>
> det er forte agent, der skal sættes op til at vise / sende det
>korekt.
> Jeg er alså ude efter en løsning på problemet, ...

Hvordan vil du få agent til at vise et billede? Nej, det kan det ikke. Når du
modtager en vedhæftning skal det gemmes og vises i et billedprogram.
Afsendelsen skal være som en vedhæftning af billedet, naturligvis kun til email
eller binære grupper. Og som image/jpeg. Alt efter hvor stort billedet er, og du
bestemmer selv i agent hvor store bidder det skal sendes i, bliver det splittet
op i bidder i den størelse du har bestemt og sendt. Når det kommer frem til
f.eks en binær gruppe vil det komme som een bid eller som x antal bidder.
Hvisd der er mere end een bid skal alle bidder være til stæde i gruppen før det
kan autosamles og gemmes korrekt. Så det kan ikke nytte noget du kikker på de
enkelte bidder, for det er noget miskmask. Så hvad lars sagde, kort og præcist,
og som du ikke forstod, forstår du måske bedre nu.
Du kan fortælle agent at det kun skal samle bidderne hvis de alle er til stede i
gruppen. På den måde ser du ikke bidderne men kun et indlæg med billedet.

En anden metode til at sende billeder, er at zippe dem og lade et program lave
det om til et dokument, meget stort, og paste det ind i brødteksten. Her kan man
støde på et størelsesproblem med div. servere der kun tillader visse størrelser
på filer at komme igennem.

Fra : Per H

Dato : 12-11-05 15:58

On Sat, 12 Nov 2005 15:20:53 +0100, Grunt <gruntsaver@msn.com> skrev:

> [...]
>modtager en vedhæftning skal det gemmes og vises i et billedprogram.

ja det har jeg også.

> [...]
>bestemmer selv i agent hvor store bidder det skal sendes i, bliver det splittet
>op i bidder i den størelse du har bestemt og sendt.

præsis, og det er her kæden falder af, for der dukket 1½ billed op,ud
af 4 og de resterende binær indlæg er kun kode. alså ikke noget foto
der kommer frem. se evt i dk. binær det jeg har sendt idag.

> [...]
>enkelte bidder, for det er noget miskmask. Så hvad lars sagde, kort og præcist,
>og som du ikke forstod, forstår du måske bedre nu.

måske, men hvorfor er det kun nogle af billederne der er kodet, og
hvordan afkoder man dem?

Jeg er overbevist om at det er opsætningen i forte agent der er
forkert sat op.

>Du kan fortælle agent at det kun skal samle bidderne hvis de alle er til stede i
>gruppen. På den måde ser du ikke bidderne men kun et indlæg med billedet.
hmm

Vh Per

Fra : Grunt

Dato : 13-11-05 18:10

On Sat, 12 Nov 2005 15:58:26 +0100, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:
> [...]

>af 4 og de resterende binær indlæg er kun kode. alså ikke noget foto
>der kommer frem. se evt i dk. binær det jeg har sendt idag.

Du snakker om 1½ billed men hvad og hvor meget har du sendt?
Hvis du har sendt 1 billede i 4 filer (bidder) så skal de alle være til stede
før der kommer 1 billede ud af det.

>måske, men hvorfor er det kun nogle af billederne der er kodet, og
>hvordan afkoder man dem?

Alle bidder skal være til stede, ellers er der intet billede.
Er det dit eget billede du kikker efter på din egen isp? det siger ikke noget om
hvorvidt alle bidder er kommer frem på andre servere

>Jeg er overbevist om at det er opsætningen i forte agent der er
>forkert sat op.

>hmm
Så gør du ikke det, er der ikke nok bidder til at agent kan samle billedet
automatisk.

Fra : Per H

Dato : 13-11-05 18:30

On Sun, 13 Nov 2005 18:10:20 +0100, Grunt <gruntsaver@msn.com> skrev:

> [...]
>
>Du snakker om 1½ billed men hvad og hvor meget har du sendt?
>Hvis du har sendt 1 billede i 4 filer (bidder) så skal de alle være til stede

jeg havede sendt 4 billeder

men nu har jeg forsøgt igen i alt. binær .test
og der er der 2 filer der ikke er kommet frem, de står jo i
nummerorden.

>Alle bidder skal være til stede, ellers er der intet billede.
>Er det dit eget billede du kikker efter på din egen isp?
TDC

>det siger ikke noget om
>hvorvidt alle bidder er kommer frem på andre servere

>Så gør du ikke det, er der ikke nok bidder til at agent kan samle billedet
>automatisk.

Men hvordan gør man så det, alså at fortælle forte agent at samle
filene. ? hvor skal de hak lige sættes.?

Vh Per

Fra : Bruno Christensen

Dato : 13-11-05 08:20

On Sat, 12 Nov 2005 14:48:00 +0100, Per H wrote:

> det er forte agent, der skal sættes op til at vise / sende det
> korekt.
> Jeg er alså ude efter en løsning på problemet, ...

Du skal ind i "Default Properties for All Groups" , fanebladet "Send Files".

Der skal "hak" i "Send large messages as multiple messages". I ruden lige
under står der hos mig "630000". Dette tal kan variere ved forskellige ISP,
så prøv dig frem.

Hvis du vil til at poste meget binært, så er Agent ikke ideel. Prøv evt st
kigge her:
http://www.help4newbies.fsnet.co.uk/posting_guide.htm

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Per H

Dato : 13-11-05 09:43

On Sun, 13 Nov 2005 08:20:28 +0100, Bruno Christensen <news@lphund.dk>
skrev:

>Du skal ind i "Default Properties for All Groups" , fanebladet "Send Files".

ok så er der sendt 3 filer til alt.binær.test, men når de kommer frem
er de markeret som kode. skal de splittes eller join,

Vh Per