Buttermilk - og coleslaw
Fra : Heidi

Dato : 12-11-05 09:31

Jeg skal lave coleslaw i aften, og har fundet en opskrift på Top Secret
Recipes hvor der skal bruges buttermilk. Men har vi noget i Danmark der
kan erstatte smagen af dette? (De eneste steder jeg lige kan komme ud og
handle i dag, er enten Rema eller Løvbjerg).

--
Heidi

Fra : Heidi

Dato : 12-11-05 09:32

Heidi wrote:
> [...]
> Danmark der kan erstatte smagen af dette? (De eneste steder jeg lige
> kan komme ud og handle i dag, er enten Rema eller Løvbjerg).

Eller det slår mig lige - er det i virkeligheden bare kærnemælk der er
tale om??

--
Heidi

Fra : Max

Dato : 12-11-05 09:48

Hej Heidi

> Eller det slår mig lige - er det i virkeligheden bare kærnemælk der er
> tale om??

Buttermilk er ihvertfald kærnemælk :)

Mvh Max

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 12-11-05 11:12

Heidi <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev:
> [...]
>kan erstatte smagen af dette? (De
>eneste steder jeg lige kan komme ud og
>handle i dag, er enten Rema eller Løvbjerg).

Piskefløde
TPB

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-11-05 11:42

Thomas Peter Bitsch skrev:

> Piskefløde

Buttermilk er det samme som kærnemælk. Selvfølgelig kan man bruge
et andet mælkeprodukt, men coleslaw-dressing kommer nu engang ikke
til at smage autentisk hvis man benytter piskefløde i stedet for
kærnemælk.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-11-05 19:09

"Thomas Peter Bitsch (slet H1XQ7)" <tpbknorr@H1XQ7post.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:11317905340.488493868605392@dtext.news.tele.dk

> Piskefløde

Du mener vist Becel, ikke?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/06/05)

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-11-05 11:21

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in message
> [...]
> kan erstatte smagen af dette? (De eneste steder jeg lige kan komme ud og
> handle i dag, er enten Rema eller Løvbjerg).

Ifølge Gyldendals røde Engelsk-Dansk ordbog:
Buttermilk: Kærnemælk.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 24-11-05 17:37

[Heidi | Sat, 12 Nov 2005 09:30:57 +0100]

>Jeg skal lave coleslaw i aften, og har fundet en opskrift på Top Secret
>Recipes hvor der skal bruges buttermilk. Men har vi noget i Danmark der
>kan erstatte smagen af dette?

Gammeldags kærnemælk er det samme som buttermilk (i en nødvending kan
almindeligt kærnemælk også bruges, men den gammeldag har en mere særlig
smag).

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk