Who is
Fra : Dorph

Dato : 12-11-05 08:38

Hej alle

Jeg bor i en lille boligforening med et bolignet
på ca200 brugere, og forleden blev jeg truet
af en person på nettet der sluttede af med at
sige at han vidste hvor jeg boede og derefter
skrev min adresse (bortset fra husnummer).
Jeg finder ud af at en "whois" på vores ip-range
udover info på udbyder også oplyser om navn
og adresse på vores lille boligforening. Jeg er
ikke helt tryg ved at efterlade mine fodspor på
nettet når diverse skumle personer kan
zoome så langt ind på mi adresse ved en
simpel "whois".
Hvad mener i - bør jeg gå til min boligforening
med krav om at få slettet vores adresse fra "whois"

vh / JK

Fra : Martin Schultz

Dato : 12-11-05 11:51

Dorph <b_xxxxxx@xxx.dk> skrev 2005-11-12:
> zoome så langt ind på mi adresse ved en
> simpel "whois".
> Hvad mener i - bør jeg gå til min boligforening
> med krav om at få slettet vores adresse fra "whois"

Tjaa man kan finde min adresse og telefonnumre ved lidt kreativt whois,
det ser jeg ingen problemer i.

Det er nok et temperaments spørgsmål og hvilken aftale i har med jeres
udbyder.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Martin Schultz

Dato : 12-11-05 11:53

Dorph <b_xxxxxx@xxx.dk> skrev 2005-11-12:
> Hvad mener i - bør jeg gå til min boligforening
> med krav om at få slettet vores adresse fra "whois"

I øvrigt, poster du fra den forbindelse nu? Der ligger ikke din adresse
i whois på din IP du er på.

Man kan heller ikke bare få fjernet sin adresse fra whois registeret.
Der skal stå en gyldig adresse.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Dorph

Dato : 12-11-05 13:05

> [...]
> adresse
> i whois på din IP du er på.
>
> Man kan heller ikke bare få fjernet sin adresse fra whois

Nej jeg sender ikke fra mit boligtnet her men fra min cybercity som
bare henviser til cybercity - fint nok.

Men mit bolignet på f.eks 217.116.254.80 henviser ikke blot til Fascom
som er vores udbyder men yderligere til vores boligkomplex med adresse
og det er det, jeg ikke er så glad for da det ikke er et ret stort
boligkomplex.
Jeg mener bare at den kun burde vise Fascom som er vores udbyder.

JK

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-11-05 13:17

"Dorph" <b_xxxxxx@xxx.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> boligkomplex.
> Jeg mener bare at den kun burde vise Fascom som er vores udbyder.

Det kommer jo an på den aftale der er indgået med udbyder. Det kan være
boligforeningen har besluttet at eje et IP-segment som I senere hen kan
flytte over til anden udbyder og dermed bibeholde jeres adresser.

Her skal RIPE jo så henvise til ejeren og det er jo så boligforeningen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Alex Holst

Dato : 13-11-05 12:03

Dorph wrote:
> [...]
> af en person på nettet der sluttede af med at
> sige at han vidste hvor jeg boede og derefter
> skrev min adresse (bortset fra husnummer).

Du har noteret tidspunkt og IP adresse? Trusler og lign. er en sag for
politet.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Mads Petersen

Dato : 18-01-06 13:51

Hvis du gerne vil være relativ anonym på internettet, så kig efter et
program der hedder tor.
http://tor.eff.org/