En der kan forklare... (afgift v. import)
Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 11-11-05 22:14

Hej
Sidder og kigger lidt på nyere brugte biler på en tysk bilbase. Jeg går
herefter ind på http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=166038&vID=0 og vælger
brugt biler.

Kan det så passe at såfremt jeg vælger at købe en 2-3 år gammel bil der
koster hvad der svarer til 100.000
- så skal der betales 54.142 kr. i afgift? altså at der "kun" skal betales
dette for at få bilen på danske plader?

Vh
Carsten

Fra : John Sahl

Dato : 11-11-05 22:22

Karen Stricker & Carsten Axelsen wrote:
> [...]
> - så skal der betales 54.142 kr. i afgift? altså at der "kun" skal
> betales dette for at få bilen på danske plader?

Nej, du kan ikke bruge den tyske pris til at udregne afgiften i DK.

Afgiften vil være ca 63% af hvad den tilsvarende bil koster i DK

På Skat.dk skal du kigge under tidligere vurderinger.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : L