Kings Quest remake og lidt reklame for Din~
Fra : Kim2000

Dato : 11-11-05 21:40

Sierras klassiker var vidst det første moderne adventure, jeg stiftede
bekendtskab med, tidligere var det område lukket land for mig, for jeg er
god til at læse engelsk, men det kniber med at skrive sproget. KQ var et af
de spil, der virkelig startede genren "graphic adventure game" og de
utallige spil i serien - af mere eller mindre god kvalitet - kom til at
præge halvfemserne.

Det er de anonyme spildesignere i firmaet AGDI, der har lavet en ny moderne
version af det klassiske spil. Det er mærkeligt de har fået lov, men ifølge
hjemmesiden, har de skam hentet alle tilladelser. Når man ser på arbejdet,
er der ikke noget at sige til Sierra har givet dem lov.

Spillet er helt som det gamle i alle puzzles, personer og steder. Der er til
gengæld blevet opdateret væsentlig i grafikafdelingen. Man har tilføjet fuld
tale og en masse ny musik. Hverken musikken og lyden er ikke verdens bedste,
men stemningen er meget velbevaret og grafikken giver virkelig spillet liv
på ny.

Den store ændring er, at interfacet er blevet lavet om til den stil som
Sierra brugte i deres nyere adventures, og det gør det lettere at finde
rundt og styre sin figur.

Historien handler om den unge Sir Graham, der skal hente kongerigets tre
magiske ting hjem igen for at landet kan overleve. KQ1 tager os godt rundt i
eventyr universet, som vi kender og elsker det. Der er dansende gnomer,
trolde under broen og meget mere at hygge sig med. Alt i mens vi skal løse
puzzles, snakke med forskellige karakterer. I det hele taget er der vist
ikke lavet det mindste om på plottet fra originalen.

I disse dage mener man åbenbart at eventyrspil skal være næsten grotesk
lange og at det skal tage os 2 og 3 måneder at løse dem. KQ er set i det lys
meget kort, men fortællingen holder vand, og der er nemt underholdning i 4-5
dages intens spilleri.

Når man sidder og spiller KQ tænker man tilbage på den tid, hvor historien i
et eventyrspil var det afgørende, det er der mange producenter, der burde
overveje.

Du kan finde billeder og karakterene på www.damat.dk, hvor du kan finde DIN
COMPUTER 32, som er det sidste nye nummer af et hobby computerblad. Det er
lige til at printe ud eller til at læse på skærmen.

Med venlig hilsen

Kim

--
Her kan du finde blade, bøger og hæfter, noget skal du betale for, men det
meste er gratis.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 12-11-05 14:14

Kim2000 wrote:

> [...]
> finde DIN COMPUTER 32, som er det sidste nye nummer af et hobby
> computerblad. Det er lige til at printe ud eller til at læse på

Eller du kan downloade det direkte fra http://www.agdinteractive.com/ og
spare dine stakkels øjne for ovenstående.

--
Jacob

Fra : Kim2000

Dato : 12-11-05 20:09

"Jacob Skaaning" <jskaaning@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse

> Eller du kan downloade det direkte fra http://www.agdinteractive.com/ og
> spare dine stakkels øjne for ovenstående.

Tja, jeg er nu ikke synderlig imponeret over dén hjemmeside, men vi er da
hurtigt enige om at KQ remake spillet er langt bedre end både min hjemmeside
og bladet. KQ remake er ikke mindre end fremragende, det er svært at hamle
op med en genistreg

mvh
Kim

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-11-05 20:33

"Kim2000" wrote

> KQ remake er ikke mindre end fremragende, det er svært at hamle op med en
> genistreg

KQ1 er mere end 4 år gammel
http://www.agdinteractive.com/press-01.php

Der er siden kommet KQ2 samt QFG2 fra Anonymous Game Developers Interactive
http://www.agdinteractive.com/QFG2.php

- Peter