forsøger at flashe dvd-drev i X.3.8
Fra : thomas t

Dato : 11-11-05 21:43

Jeg har et DVD-drev, jeg forsøger at opdatere firmwaren på.
Pioneer DVD-RW DVR-109.

Jeg har aldrig prøvet det før, og jeg er meget langt fra at være
velbevandret i OS X. Men jeg har fået at vide, at det for det første ikke er
svært, og for det andet kan jeg næsten ikke komme til at gøre noget så galt,
at det skader drevet. Jeg mener at have fulgt instrukser korrekt, men det
virker ikke:

Startet op i X.3.8 (på en G4).

Jeg har hentet FlashDVR 2.1 fra
http://www.xlr8yourmac.com/archives/jul05/072005.html

Og jeg læste mere om det her:
http://forums.xlr8yourmac.com/action.lasso?-database=faq.fp3&-layout=FaqList
&-response=answer.faq.lasso&-recordID=34189&-search

Desuden har jeg hentet [276689257DVRx09_FW158.exe] fra Pioneer.
Pioneer-tingen er unStuffet: den bliver til tre filer R9100009.158
R9100109.158 og UPGR109.exe

Dvs jeg har fire filer ialt. I følge nedenstående (fra ReadMe-dokumentet i
Flash-folderen) lægger jeg dem i en mappe på desktoppen. Den kalder jeg
DVRFlash.

--------------

[Fra ReadMe: Mac OS X Flashing]
You don't have to install anything special. Just open a Terminal window and
set the directory to your DVRFlash folder. Be sure that your firmware
file(s) are in the same folder.
The simplest way to do this is to place DVRFlash and your firmware file(s)
into a folder called "DVRFlash" on your Desktop. Now enter the following
into a Terminal window:

cd Desktop/DVRFlash

Now run a command like:

./DVRFlash -vf PIONEER R5100004.133 R5100104.133

--------------

Den kommando skal vel så kaldes

./DVRFlash -vf PIONEER R9100009.158 R9100109.158

i mit tilfælde.

Alt det har jeg gjort. Men det virker ikke.

Terminalen skriver:

dyld: ./DVRFlash can't open library:
/usr/lib/libstdc++.6.dylib (No such file or directory, errno = 2) Trace/BPT
trap Thomas-Ts-Computer/Desktop/DVRFlash thomast$

Jeg har ingen anelse. Veed nogen, hvad der sker, eller hvad jeg skal gøre?

Fra : Tommy Obitsø

Dato : 11-11-05 22:42

thomas t wrote:
> [...]
> trap Thomas-Ts-Computer/Desktop/DVRFlash thomast$
>
> Jeg har ingen anelse. Veed nogen, hvad der sker, eller hvad jeg skal gøre?

Du mangler libstdc++ altså standard lib. c++ , den ligger på dvdén til
10.4 mon ikke også den følger med 10.3, den er med i xcode.

Tommy

Fra : thomas t

Dato : 16-11-05 01:28

Tommy Obitsø at tommy.hjorth@gmail.com:

> Du mangler libstdc++ altså standard lib. c++ , den ligger på dvdén til
> 10.4 mon ikke også den følger med 10.3, den er med i xcode.

Nu har jeg installeret xcode. Alt gik efter bogen.

Men: resultatet er nøjagtig som før. Kan det tænkes, at den fil ikke er en
del af xcode alligevel?

Og at der i så fald er noget andet, jeg skal installere?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-11-05 19:39

thomas t <spam.tomcat@pc.dk> wrote:
> [...]

> del af xcode alligevel?

> Og at der i så fald er noget andet, jeg skal installere?

nope, husker du at erhverve dig root rettigheder når du eksekverer
DVRflash? Du kan ikke tilgå hardware direkte under Mac OS X uden.

(hint brug : sudo, eller su)

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : thomas t

Dato : 17-11-05 04:18

Morten Reippuert Knudsen at spam@reippuert.dk:

> nope, husker du at erhverve dig root rettigheder når du eksekverer
> DVRflash? Du kan ikke tilgå hardware direkte under Mac OS X uden.
>
> (hint brug : sudo, eller su)

Jeg ved ikke en skid. Root rettigheder, sudo og su siger mig intet.

Må lige spørge min kammerat, han ved nok, hvad det er, samt hvordan.

Tak.

Fra : thomas t

Dato : 17-11-05 12:32

Morten Reippuert Knudsen at spam@reippuert.dk:

> nope, husker du at erhverve dig root rettigheder når du eksekverer
> DVRflash?

Kammerat forklarede. Så jeg gik i NetInfo Manager
Vælger "Authenticate".

Vælger derefter "Enable Root user".

No probs. Men når jeg så åbner Terminal og kører kommandoerne igen. Så får
jeg nøjagtig samme besked

dyld: ./DVRFlash can't open library:
/usr/lib/libstdc++.6.dylib (No such file or directory, errno = 2) Trace/BPT
trap Thomas-Ts-Computer/Desktop/DVRFlash thomast$

Kammerat sagde i øvrigt, at han heller ikke lige ville have fattet, hvis det
skulle gøre forskel:
At hvis jeg ikke kunne flashe pga manglende root rettighed, så ville den
sige det. Men den siger jo noget andet: At filen ikke eksisterer.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 17-11-05 15:23

> [...]

> /usr/lib/libstdc++.6.dylib (No such file or directory, errno = 2) Trace/BPT
> trap Thomas-Ts-Computer/Desktop/DVRFlash thomast$

I terminalen hos mig får jeg:

Mnementh njk$ ls -l /usr/lib/libstdc++.6.dylib
lrwxr-xr-x 1 root wheel 21 Sep 23 01:27 /usr/lib/libstdc++.6.dylib
-> libstdc++.6.0.3.dylib

Den fil du mangler er et symbolsk link.

Fra : thomas t

Dato : 17-11-05 19:55

Niels Jørgen Kruse at nospam@ab-katrinedal.dk:

> I terminalen hos mig får jeg:
>
> Mnementh njk$ ls -l /usr/lib/libstdc++.6.dylib
> lrwxr-xr-x 1 root wheel 21 Sep 23 01:27 /usr/lib/libstdc++.6.dylib
> -> libstdc++.6.0.3.dylib

Ikke fatte. Betyder alt det krimskrams, at det /lykkedes/ dig at flashe dit
drev?

> Den fil du mangler er et symbolsk link.

Det siger mig ingenting. Hvad mener du?

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 17-11-05 21:40

thomas t <spam.tomcat@pc.dk> wrote:

> Niels Jørgen Kruse at nospam@ab-katrinedal.dk:

> Ikke fatte. Betyder alt det krimskrams, at det /lykkedes/ dig at flashe dit
> drev?

"ls -l /usr/lib/libstdc++.6.dylib" er kommandoen, som jeg udførte i
terminalen. Det efterfølgende er svaret fra kommandoen.

> Det siger mig ingenting. Hvad mener du?

Det er UNIX varianten af en henvisning. Hvis denne fil ikke findes i en
normal Panther installation, så kræver flash-dingenoten at du
installerer Tiger først.

Fra : thomas t

Dato : 18-11-05 16:57

Niels Jørgen Kruse at nospam@ab-katrinedal.dk:

> "ls -l /usr/lib/libstdc++.6.dylib" er kommandoen, som jeg udførte i
> terminalen. Det efterfølgende er svaret fra kommandoen.

Okay. Jeg mener at kunne se, at du har flashet din version 6 så den nu er
6.0.3.

> Det er UNIX varianten af en henvisning. Hvis denne fil ikke findes i en
> normal Panther installation, så kræver flash-dingenoten at du
> installerer Tiger først.

Okay. Ja, så er det jo ikke så super mærkeligt, at det ikke har virket
indtil nu.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 18-11-05 18:57

thomas t <spam.tomcat@pc.dk> wrote:

> Niels Jørgen Kruse at nospam@ab-katrinedal.dk:

> Okay. Jeg mener at kunne se, at du har flashet din version 6 så den nu er
> 6.0.3.

Nej, jeg undersøgte om jeg havde den fil som du manglede. Jeg har ikke
brug for at flashe mit drev.