ASUS V7100 og intet signal
Fra : gathond

Dato : 16-01-01 18:41

davs

Jeg har idag, pr postordre modtaget et ASUS V7100 Tv-out
desværre kommer der ikke noget signal til monitoren når kortet sidder i
maskinen. Maskinen lyder ellers til at starte fint op.. og når det gamel
gfx kort kommer i igen tjekker den disken for fejl.

Jeg har på ASUStek's hjemmeside læst noget med at kortet kunne have
problemer med linære voltage regulators, men har ikke kunnet finde nogen
information om hvad der sidder på mit ASUS p2b bundkort.

Der står også i manualen at man skal "sikre sig at bundkortet kan levere
nok strøm til 3.3V" hvad der ikke ligefrem hjælper når der nu ikke står
andet.

Jeg vil godt høre om der er andre der har haft samme problem evt med
samme bundkort.

min computer:

PII 350
ASUS P2B
224Mb PC100 ram
235W PSU
2 SCSI cdrom drev
1 SCSI HDD
3 IDE HDD

jeg har prøvet at tage alle harddiske pånær 1 ud for at se om det skulle
være PSU'en der havde problemer med at levere nok strøm.

mvh
Gathond

Fra : Santa Xcaze

Dato : 16-01-01 22:41

check
www.geforcefaq.com ud for info....

Fra : oc

Dato : 16-01-01 23:33

gathond skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
>jeg har prøvet at tage alle harddiske pånær 1 ud for at se om det skulle
>være PSU'en der havde problemer med at levere nok strøm.

Kortet er nok ikke sat ordentlig i. Check omhyggeligt om kortets bund er
fuldstændig parrallel med agp porten.

Mvh Ole

Fra : gathond

Dato : 16-01-01 23:41

> Kortet er nok ikke sat ordentlig i. Check omhyggeligt om kortets bund er
> fuldstændig parrallel med agp porten.
>
> Mvh Ole

Har haft kortet inde og ude 4-5 gange.. og det glider meget nemt ned i
slottet og kan ikek komme længere ned. og det sidder så vidt jeg kan se
også så begge enden rammer slottet.
mvh
gathond

Fra : Sven Rønnow

Dato : 21-01-01 12:14

Følgende forslag:
1) Check kortet i en anden PC for at se, om det overhovedet virker.
2) Gå i DOS og slet samtlige driverfiler, som havde noget med dit gamle
grafikkort at gøre.
3) Tag en fladtang og ret tilslutningspladens vinkel ud.
På den måde er du helt sikker på, at kortet kommer helt ned i AGP slottet.
Det kan desværre godt ske, at bundkortet ikke matcher 100% med kabinettets
slots.
Hvis det virker, kan du gøre to ting:
Afmonter bundkortet og sæt skiver på bundpladeskruerne, før du igen sætter
mobo i.
Eller, fastgør ASUS kortet med ståltråd,
Mvh
Sven

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 21-01-01 21:35

"Sven Rønnow" <sven.ronnow@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Følgende forslag:
Klip

> [...]
> Det kan desværre godt ske, at bundkortet ikke matcher 100% med kabinettets

Hmm ville det ikke være end smule smartere, at skrue de to skruer der holder
moterings pladen fast til kortet af, og på den måde fjerne pladen???

Det andet virker meget tåbeligt i mine øjne :))

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen