2 takter i problemer
Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 11-11-05 19:17

Min bette racer brokker sig som bare fanden.

Symptomerne er som følger :

Når jeg starter den op går den normalt, og rent de første 400meter,
hvorefter den begynder at hakke når jeg giver den gas ud af svingene. Kører
jeg den forsigtigt op i gassen, hakker den mindre, og på toppen går den
stadig rent.

Jeg har skiftet tændrør, renset karburatoren og hoveddysen. Jeg har ikke
rørt ved opsætningen af karburatoren eller tændingen i øvrigt. Samtidig har
jeg fyldt nyt benzin på, og prøvet med tanken fra en anden racer, som ikke
havde problemer.

Er der nogen bud på hvad der er galt?
Det er en 40cc Polini racer

Thomas
RF600R
SKR172
Polini 911 Brutalis

Fra : Kim Olsen

Dato : 12-11-05 11:42

stoppet udstødning (koks)??

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-05 13:24

"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> wrote in

> [...]
> ikke rørt ved opsætningen af karburatoren eller tændingen i øvrigt.
> Samtidig har jeg fyldt nyt benzin på, og prøvet med tanken fra en

uha, nu skal du nok indstille dig på at høre en del brokkeri, over at
have postet omkring noget under 50 cc, det er jo en knallert, og ifølge
nogles mening, absolut denne gruppe uvedkommende......hehe

hmm det er jo blevet koldere, prøv evt med en gang kaburatorsprit. om
ikke andet, så kan vand i tanken udelukkes.

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 12-11-05 20:53

"Rasmus RS50" <bumbum> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> hmm det er jo blevet koldere, prøv evt med en gang kaburatorsprit. om
> ikke andet, så kan vand i tanken udelukkes.

Jah en knallert er det nu ikke. Det er en racer lavet af Polini, udelukkende
til roadracing.
Da det er indendørs træning har temperaturen ikke så meget at sige..

Mvh Thomas
RF 600R

Fra : Hans Aa Henriksen

Dato : 12-11-05 21:08

den har dog 2 hjul. hvis jeg bruger kaburatorsprit/ kaburatorrens, skal jeg
så bruge det hele året !maxim hans
mvx 250f
700s maxim

Fra : Lasse Christensen

Dato : 12-11-05 21:41

Du skal droppe og tænke i numre når det angår indstilling af karburator.

Man skal handle efter hvilke symptomer motoren giver.

Jeg ville dyse den op, selv om det måske lyder sært.

Er det noget der pludselig er kommet, eller hvordan?

Eventuelt et tændingsproblem du kan have.

--
Kreidler Florett Mustang 5g
Lasse Christensen, Esbjerg

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 13-11-05 10:38

"Lasse Christensen" <nugiz@nospamcompuclub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det noget der pludselig er kommet, eller hvordan?
>
> Eventuelt et tændingsproblem du kan have.

Det kom efter en halv times træning for 2 uger siden.
Jeg skiftede så tændrør, benzin og rensede karburatoren igennem.

Den går fint de første 400 meter, og så begynder den at brokke sig.
Jeg kom til at tænke på om det måske er chokeren der hænger lidt -
det giver jo anledning til at den hakker og prutter som bare fanden når
den bliver varm.

Thomas