Hvordan begrænser jeg en bruger...på Win X~
Fra : Jan F.

Dato : 11-11-05 16:35

Hej

Hvordan begrænser jeg en bruger så han kun kan køre en browser og intet
andet, altså ikke noget med at kunne starte en stifinder eller cmd-prompt
osv......

Findes der bøger der omhandler dette eller måske en god hjemmeside????

mvh Jan

Fra : Alex Holst

Dato : 11-11-05 18:12

Jan F. wrote:
> [...]
> osv......
>
> Findes der bøger der omhandler dette eller måske en god hjemmeside????

De fleste browsere har indbygget support for at lege stifinder, og i
Windows XP er Internet Explorer og Explorer (stifinder) meget tæt bundet
sammen.

"Windows XP Professional Security" af Weber og Bahadur er en nogenlunde
komplet reference over dine muligheder for at implementere sikkerhed i
Windows klienter.

Ønsker du i virkeligheden at opnå noget andet end at brugeren kan køre
tilfældige programmer?

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Jan F.

Dato : 12-11-05 10:22

"Alex Holst" <a@mongers.org> skrev i en meddelelse

> Ønsker du i virkeligheden at opnå noget andet end at brugeren kan køre
> tilfældige programmer?

Tak for svaret! PC'en står i et klublokale og det eneste den skal bruges til
er at gå på nettet og køre et enkelt program. Jeg har tidligere brugt et
program til Win95, det hed vist "WinRunner" eller "NoRun", men tænkte om der
var nogle indbyggede muligheder i WinXP.

mvh Jan

Fra : Alex Holst

Dato : 13-11-05 12:06

Jan F. wrote:
> [...]
> program til Win95, det hed vist "WinRunner" eller "NoRun", men tænkte om der
> var nogle indbyggede muligheder i WinXP.

Kig på Microsofts Shared Computer Toolkit, der gør det let at sætte en
PC op i kiosk-tilstand så den kun kan bruges til en enkelt opgave -
eller to.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk