k.lundberg@get2net.dk skrev i meddelelsen
<1131752139.777171.88450@o13g2000cwo.googlegroups.com>...
>Tak for rådet... (Poul)
>Jeg har målt modstanden i tændspolen, og fra spolen og til stel,
>hvilket ikke afslørede nogen fejl, herudover har jeg målt CDI-enheden
>og stator spolerne igennem og alle parametre synes at stemme overens
>med værkstedsbogen. Derudover startede jeg sæsonen på et fuldt
>opladt batteri, der virker til at have tabt pusten med samme rate som
>mit problem er eskaleret... Det er med denne baggrund jeg giver selve
>generatoren skylden! Jeg har desuden haft kabunaden skildt ad (flere
>gange
Du mangler at teste forbindelsen fra akkumulator, gennem tændingsnøgle, og
frem til tændspolen, (eller i særlige tilfælde som eksempelvis VTR-F, til
tændingsboksen). Der skal være tilnærmelsesvis samme spænding på dette punkt
som på akkumulatoren.
Fejlen minder om en dårlig forbindelse, der lader sig påvirke af vibrationer
fra højere omdrejningstal :-|
Problemet kan også være overladning, (mere end 14,5 volt), som bringer
tændingssystemet i en termisk overbelastning. Check ladespænding ved tomgang
og det omdrejningstal hvor at Du har problemet.
>Jeg håber på nogen har et bud hvordan jeg løser problemet... kunne
>det evt. skyldes tidl. kørsel med uren olie, der måske kunne sætte
>sig i generatoren...??
Nej
mvh
Orla