Mitsubishi Galant '91 GLS Aut. vs Honda A~
Fra : Ukendt

Dato : 11-11-05 09:06

Nå men når man ikke kan røre en sigma med en ildtang, hvad så med en af
topic ?

Er det noget der er noget værd eller skal man ligge lidt ekstra $$ og finde
en 93 model af galanten ?

Hvordan er aut. på mitsubishi/Honda ? er det noget der skifter ordenligt,
eller er det bare noget crap ?

Mvh
Morten **Som leder med lys og lygte efter en aut. bil med lidt godt
udseende..**

Fra : Eg Egemarke

Dato : 11-11-05 10:09

Jeg købte en galant af en kollega fra 1991 GLSI for skaldede 500 Kr. og tro
mig den var sq ikke meget bedre værd (svenske plader) Bilen kørte faktisk
ganske udmærket trods 320 000 Km men...

DE RUSTER som bare F...... jeg kunne ikke løfte bilen nogen steder for at
skifte klodserne bagi uden at den begyndte at knase lystigt, selv da jeg
satte donkraften inde på selve bærearmen lød det ikke godt. Og bilen var
ellers pæn at se på af ydre uden det store rust at se.

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Mikkel Lund

Dato : 11-11-05 12:37

Eg Egemarke wrote:
> [...]
> jeg satte donkraften inde på selve bærearmen lød det ikke godt. Og bilen
> var ellers pæn at se på af ydre uden det store rust at se.

Vil give Eg ret, det ruster som bare fanden, især i skærmen, god er de
tidssvarende Lancere værere. Mange falder for de "mange" funktinaliteter
i kabinen, men kigger ikke på kvaliteten af pastet, som virkerligt skoder.
Kender ikke Hondaen!

Hilsen Mikkel

Fra : Mogens

Dato : 11-11-05 19:55

"Mikkel Lund" <"mmlu03[fjern]"@control.auc.dk> wrote in message

> Vil give Eg ret, det ruster som bare fanden

Jég har ejet en '91 og '93 fra ny - der var på de 2 udgaver markant forskel
på evnen til at ruste. Modellen fra '93 var langt bedre beskyttet end '91...

Fra : alexbo

Dato : 11-11-05 12:53

"Juel" <him> skrev ..
> Nå men når man ikke kan røre en sigma med en ildtang, hvad så med en af
> topic ?

Der er ikke den store forskel på en Sigma, Galant, og Honda,
men det er klart at Galant´s og Honda´s 4 cylinder og ene knastaksel, er
nemmere og billigere at reparere på, end Sigma´s 6 cylindre og 4
knastaksler.

Problemet er nok at du vil have en bil med hele molevitten, men den skal
være lige så simpel som en Golf II.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-05 13:11

> [...]
> men det er klart at Galant´s og Honda´s 4 cylinder og ene knastaksel, er
> nemmere og billigere at reparere på, end Sigma´s 6 cylindre og 4

Hehe jeg tænker på køre egenskaber..

> Problemet er nok at du vil have en bil med hele molevitten, men den skal
> være lige så simpel som en Golf II.

Nej under ingen omstændigheder, hvor skriver jeg det ?
Vil gerne ha en komfortabel bil med aut, og alt i udstyr..
Men det er røv med en sigma at man KUN kan købe originale dele, det er det
der skræmmer mig, det er ikke teknikken overhovedet !

Mvh
Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-11-05 13:11

Juel skriver:

> Vil gerne ha en komfortabel bil med aut, og alt i udstyr..

Jundaj sonata....

> Men det er røv med en sigma at man KUN kan købe originale dele, det er det
> der skræmmer mig,

Hvorfor ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-05 13:25

> Jundaj sonata....

hmm tjjaaa måske..

> Hvorfor ?

Mest pris...

og hurtig anskaffelse...

Mvh
Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-11-05 14:34

Juel skriver:

> Mest pris...

Når du nu ikke rigtigt skal bruge nogle ?

> og hurtig anskaffelse...

Jeg er sikker på at et mitsu værksted er lige så hurtig med
reservedele....

Fra : alexbo

Dato : 11-11-05 13:45

"Juel" skrev

> Hehe jeg tænker på køre egenskaber..

Jamen de kører da glimrende alle sammen.
Jeg går fra at du ønsker en slags flyderegenskaber, når du gik efter
Sigmaén.
Sonataén er nævnt, men en Nissa Maxima, en stor Peugeot eller Citroén kan
også opfylde ønskerne, der er mange store billige biler med hele molevitten.
Mange af dem kan man også købe uoriginale dele til, når nu det er vigtigt.
En Rover var måske noget, usikkerheden om Rovers fremtid presser priserne,
der får man meget bil for pengene.

mvh
Alex Christensen