E-Mail
webnoob 5265
Outlook Express/Messenger
Fra : Jørn H.

Dato : 11-11-05 08:51

Hej NG.

Jeg har indstillet min Messenger til ikke at starte automatisk. Men jeg kan
konstatere, at når jeg starter Outlook Express, så starter Messenger også
(og logger mig på).

Har kigget i Indstillinger i begge programmer, men kan ikke finde
"koblingen".

Kan nogen give mig forklaringen - og gerne løsningen...

MVH Jørn H.

Fra : John

Dato : 11-11-05 14:46

"Jørn H." skrev i en meddelelse

> Jeg har indstillet min Messenger til ikke at starte automatisk. Men jeg
> kan konstatere, at når jeg starter Outlook Express, så starter Messenger
> også

Hvis du har Ad-Aware SE installeret, så snup et par Lavasoft add-ons:

Messenger-Control samt OE/WMessengerctrl.

Find dem her:

http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/

Mvh John

Fra : Jørn H.

Dato : 11-11-05 15:20

> Hvis du har Ad-Aware SE installeret, så snup et par Lavasoft add-ons:
> Messenger-Control samt OE/WMessengerctrl.
> [...]
Tak. Men jeg bruger MS AntiSpyware, og ikke AdAware.
Andre tips?
MVH Jørn

Fra : John

Dato : 11-11-05 15:53

"Jørn H." skrev i en meddelelse

> Tak.

Velbekomme

> Men jeg bruger ikke AdAware.

Nå...

> Andre tips?

Kun dette:

Kontrolpanel> 'tilføj eller fjern programmer'> 'tilføj/fjern
Windows-komponenter', og fjern flueben i 'Windows messenger'.

Mvh John

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 11-11-05 15:40

Jørn H. skrev:

> [...]
> starter Messenger også (og logger mig på).
>
> Har kigget i Indstillinger i begge programmer, men kan ikke finde

Hent dette script af Doug Knox (måske protesterer din antivirus, men
det er rent). Det afbryder WM i OE.
http://www.dougknox.com/xp/scripts_desc/xp_hide_messenger.htm

eller besøg http://www.dougknox.com/

Genstart efter du har kørt scriptet
thomas

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-11-05 15:41

Jørn H. skrev:

>Har kigget i Indstillinger i begge programmer, men kan ikke finde
>"koblingen".

I Outlook Express - Funktioner - Indstillinger - Faneblad "Generelt" - er
der en indstilling om at logge på messenger (under "Generelt") har du
fjernet det flueben

PS jeg kan ikke selv se hvad indstillingen hedder, da jeg har slettet den
fra min OE

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Jørn H.

Dato : 11-11-05 17:43

> I Outlook Express - Funktioner - Indstillinger - Faneblad "Generelt" - er
> der en indstilling om at logge på messenger (under "Generelt") har du
> fjernet det flueben

Ja, det var det første jeg forsøgte. Og det burde vel være nok...
/Jørn

Fra : Kim

Dato : 20-11-05 09:25

"Jørn H." <jornhnospam@webspeed.dk> skrev
> Kan nogen give mig forklaringen - og gerne løsningen...

http://www.hardware-test.dk/oc/download.asp?mode=show&id=411
syntaks: xp-antispy3E.exe [Indstillingsnummer]
Indstillingsnumre:
0 == Slet Alexa i registreringsdatabasen.
1 == Forlang ikke licenser automatisk
2 == Deaktiver identifikation af Mediaplayer på websteder
3 == Deaktiver automatisk codec download
4 == Deaktiver fejlrapporter
5 == Deaktiver fejlrapporter ved kritiske fejl.
6 == Deaktiver fastlagte opdateringer
7 == Deaktiver automatiske opdateringer
8 == Deaktiver Windows' indbyggede ægthedscheck.
9 == Deaktiver fejlrapport serviceprogrammet
10 == Deaktiver auto-opdaterings serviceprogrammet
11 == Deaktiver timeserver serviceprogrammet
12 == Deaktiver job/planlægnings serviceprogrammet
14 == Deaktiver autostart af Messenger
15 == Fjern Messenger helt
16 == Fjern MS-support bruger
17 == Regwizc.dll - Slår regkontrollen fra
18 == licdll.dll
19 == Explorer: Deaktiver fjernskrivebord
20 == Set RegDone=1 - Forudsætter at aktivering er foretaget.
21 == Synkroniser ikke systemtid med internettid
22 == Vis ingen ballontips
23 == Nulstil pagefil ved nedlukning
24 == Start ikke MS Messenger sammen med Outlook Express
25 == Slå UPNP service fra
26 == Fjern begrænsning på båndbredde
27 == OfficeXP: Send ingen fejlrapporter
28 == Aktiver hurtig nedlukning
29 == Forhøj antallet af maksimale forbindelser til en server til 10
(Standard 4)
30 == Fjern zip funktionalitet i XP
31 == Deaktiver Messageservice
32 == Deaktiver autoforslag af password, brugernavne o. lign.