? vedr. prisstigning efter aftalt pris.
Fra : Brian Laursen

Dato : 11-11-05 07:16

Hejsa.
Jeg søger lidt hjælp, idet at jeg har købt/bestilt et musikanlæg til 10.000
Ved aftalens indgåelse er der lavet en kvittering på ovennævnte pris, ( som
sælger har) og hvor sælger ved samme lejlighed nævner at producenten hæver
priserne. Jeg har modtaget forstærker, og betalt ca halvdelen af summen for
denne, ved afhentning. Jeg har rykket for højtaleren pr email, efter aftale
med sælger. Sælger har svaret på mailen at jeg kan afhente højtaler nu, men
at producenten nu har hævet prisen med 400 kr.
Hvor ledes skal jeg forholde mig til det

--
Virtually Yours

Brian laursen
http://dfmc.dk/brian_laursen

Fra : Ole C

Dato : 11-11-05 09:54

Brian Laursen skrev blandt andet:

> [...]
> svaret på mailen at jeg kan afhente højtaler nu, men at producenten
> nu har hævet prisen med 400 kr. Hvor ledes skal jeg forholde mig til det

Du burde have sørget for at få en kopi af den "kvittering" du omtaler, men
det lyder som om sælger i den - altså ved aftalens indgåelse - har taget
forbehold for prisstigninger fra producentens side. Så det er vel bare det
der er sket?

--
vh
Ole C

Fra : Brian Laursen

Dato : 11-11-05 16:42

Ole C wrote:

> [...]
> indgåelse - har taget forbehold for prisstigninger fra producentens
> side. Så det er vel bare det der er sket?

Ja det er af h til. Jeg synes bare jeg fik en kvitt. selv, men det gjorde
jeg vidst ikke..?
Ordret spurgte han om jeg var int. hvis han kunne skaffe det til 10 kilo.
Jeg sagde self ja. Derefter nævner han at de vidst hæver priserne, hvorefter
jeg kommentere at " så var de jo godt jeg var hurtigt)
Det er self ikke verdens undergang, og det er stadig billigt, men synes
egentlig bare at det er noget mærklig noget at skrive i en mail, hvis han
har lavet en kvitt. hvor der står en pris.?

--
Virtually Yours

Brian laursen
http://dfmc.dk/brian_laursen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-11-05 19:29

In article <43743711$0$11673$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Brian Laursen wrote:
> [...]
> at producenten nu har hævet prisen med 400 kr.
> Hvor ledes skal jeg forholde mig til det

Du siger til ham den aftale pris var 10k, og tilbyder ham, at han
kan få forstærkeren tilbage hvis han ikke kan levere HT til den
aftalte pris.

Fra : Joke

Dato : 11-11-05 21:02

> Du siger til ham den aftale pris var 10k, og tilbyder ham, at han
> kan få forstærkeren tilbage hvis han ikke kan levere HT til den
> aftalte pris.
kommer vel an på hvad der står i aftalen hvis der står med forbehold for
udefra kommende prisstigninger er der nok ikke meget at sige til det.

Hilsen

Johnny

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-11-05 21:39

In article <4374f945$0$11673$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Joke wrote:
> kommer vel an på hvad der står i aftalen hvis der står med forbehold for
> udefra kommende prisstigninger er der nok ikke meget at sige til det.

Tror den er lidt svær at tørre af på en forbruger der erlægger penge ved
aftalens indgåelse. Det kræver ihvertfald en ret klar aftale.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 11-11-05 22:13

> Tror den er lidt svær at tørre af på en forbruger der erlægger penge ved
> aftalens indgåelse. Det kræver ihvertfald en ret klar aftale.

Ikke at forglemme at leveringen osse er påbegyndt. Jeg har selv grublet lidt
over den.

Fra : Brian Laursen

Dato : 11-11-05 23:42

Joke wrote:
> kommer vel an på hvad der står i aftalen hvis der står med forbehold
> for udefra kommende prisstigninger er der nok ikke meget at sige til
> [...]

Ja det er vel måden at gøre det på. Der står ikke noget om forbehold for
prisstigninger. kvitt. er bare en dags dato, hvor der står hvad prisen er
for de 2 genstande.

--
Virtually Yours

Brian laursen