Ford Sierra ballade med visker & baglys
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 10-11-05 22:42

Hey...

Jeg har en reservebil, Ford sierra 2,0 DOCH fra 1990 som nu begynder at lave
lidt ballade.

Pludselig har jeg:

mistet strøm til visker (for/bag) og sprinkler
alm. lys bag, stoplys virker fint.
Elrude virker ikke.
Blæseranlæg virker ikke.

Kan alt dette være bare en sikring der er røget isvinget ? og i givet fald,
nogle der evt. med en Haynes ved hånden kan lure hvilken, og endelig, hvor
dælen finder jeg sikringerne ?

Nu opdagede jeg det her til aften, så jeg havde ikke lige lys og lejlighed
til den store efterforskning´,

På forhånd tak.

Mvh.

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-05 22:50

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> endelig, hvor dælen finder jeg sikringerne ?
>
> Nu opdagede jeg det her til aften, så jeg havde ikke lige lys og lejlighed

Hvis der pludselig er flere ting der ikke virker som kører på forskellige
sikringer. Så tror jeg at det er en stelforbindelse der er blevet dårlig. Da
jeg ikke lige ved hvor den er samlet, vile JEG bare prøve at trække en ny
stelledning (+ lige måle om det er rigtigt at det er stel der er
dårlig.....+12V på det hele så er det stel der mangler)

--
Tom

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 10-11-05 22:57

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> ny stelledning (+ lige måle om det er rigtigt at det er stel der er
> dårlig.....+12V på det hele så er det stel der mangler)

Manglede måske lige at nævne niveauet af teknik-mht-til-biler
fatsvagheden.... *S* Bare spørg Jan.

Hvis jeg skal trække en ny stel, hvorfra og til skal dette så gøres ?

Og lyder det logisk det blot kan være en sikring der driver disse ting ?

Jeg har fint lys foran, blink & brems, samt kabine,

Mvh.

Kim

Fra : alexbo

Dato : 10-11-05 23:41

"Kim Jørgensen" skrev

> Jeg har fint lys foran,

Du skal passe på du ikke bliver snydt af kørelyset, positionslys foran
hænger normalt sammen med baglys.
Jeg synes det er en mærkelig blanding af forskellige ting, der ikke hører
sammen du mangler.
Tom har foreslået stel, det kan sagtens tænkes, på den anden side har
baglys, stop, og blink den samme stel, det taler lidt imod.

Jeg ville starte ved batteriet, tag fat i ledningerne følg dem så langt du
kan, nogle af dem spredes ud fra starteren, hiv lidt i dem, du kan have
mistet
en hovedledningsforbindelse.

Tag ur og ring af, en kortsluttet ring bliver rødglødende øjeblikkelig.

mvh
Alex Christensen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-11-05 22:35

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> skrev :

>Manglede måske lige at nævne niveauet af teknik-mht-til-biler
>fatsvagheden.... *S* Bare spørg Jan.

Åehhh - det vil jeg da ikke tvære i - det gik da meget hygsomt at
strikke centrallåse i æsken. Men ... øehhh hvorfor er den blevet
degraderet til "reservebil" ?

Nogle af de røde kabler der sidder ude ved batteriet, er såkaldte
sikringsledninger, de kan lave det fis du oplever - det gjorde min
Sierra (der btw. er vendt tilbage til mig ;)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !