Gode H1 pærer?
Fra : Thomas H.

Dato : 10-11-05 21:34

Ja så skete det, der gik en forlygtepære på Mondeoen, det betyder jo at jeg
skal have kølergitter af og hele lygten ud - genialt hvis man står på en
mørk landevej

Jeg tror jeg skifter alle 4 pærer nu jeg er i gang, er der nogle der
anbefales for tiden?
Det ville jo være rart med nogle der holdt længe, når nu det er så
besværligt at skifte, men så får man vel heller ikke dem der lyser 20-50%
bedre, gør man? Til fjernlyset kunne man måske overveje det, da det ikke
bliver brugt så tit.

Kom med nogle råd, tips, eller links

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-05 21:44

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bedre, gør man? Til fjernlyset kunne man måske overveje det, da det ikke

http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/132263.jpg
http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/132262.jpg

har den bedste levetid. Ellers holder Philips +30 nu også i flere år.
Har man først prøvet at skifte pærer et par gange, så er det slet ikke så
slemt at skrue 5 skruer ud for at skifte pærene.....det kan faktisk godt
laves på en mørk tankstation om natten (hvis man har den rigtige torx
skruetrækker)

--
Tom

Fra : Thomas H.

Dato : 10-11-05 21:58

> http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/132263.jpg
> http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/132262.jpg
>
> har den bedste levetid.

Og det er hvilke??

Ellers holder Philips +30 nu også i flere år.

Ok dem der hedder Premium eller VisionPlus?

...det er stadig ikke smart lavet!

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-05 22:17

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og det er hvilke??

HID

> Ellers holder Philips +30 nu også i flere år.
>
> Ok dem der hedder Premium eller VisionPlus?

Mener det er Premium. Købte dem på den lokale shell pusher

næh

--
Tom

Fra : Thomas H.

Dato : 11-11-05 06:47

> HID

Som er? Jeg spørger om nogen kan anbefale nogle pærer så viser du et
billede, og skriver senere HID, jeg aner ikke hvad det er

> Mener det er Premium. Købte dem på den lokale shell pusher

Ok jeg hopper nok bare på sådan nogle

Fra : John Sahl

Dato : 11-11-05 09:03

Thomas H. wrote:
> Som er? Jeg spørger om nogen kan anbefale nogle pærer så viser du et
> billede, og skriver senere HID, jeg aner ikke hvad det er

HID/Xenon pærer.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Thomas H.

Dato : 11-11-05 09:44

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> HID/Xenon pærer.

Ahh ok, ja dem sætter jeg ikke i
Jeg synes der er rigtig rigtig godt lys på mondeoen i forvejen, jeg tror de
har prøvet at ville bevise noget efter fiaskoen med deres første model
Og sådan nogle eftermonteret Xenon kan godt nok blænde fælt, de burde kaldes
til syn på stedet IMO!

Fra : Anders Majland

Dato : 11-11-05 12:00

> Og sådan nogle eftermonteret Xenon kan godt nok blænde fælt, de burde
> kaldes
> til syn på stedet IMO!

Ja indimellem synes også det er ved at være påtide at politiet laver en
lygtekampagne. Det kan måske have en præverntiv effekt på alle dem der kører
rundt med defekte eller fejlindindstillede lygter

Men det giver nok ikke så meget i kassen som at kun at måle fart. Men måske
de skulle prøve kun at måle på dem med forkert lygteføring en aften. Er det
ikke 500kr for hver defekt eller fejljusteret lampe. Så hvis de kan hive
500-1000 hjem på farten og så lige en lygte eller 2 oveni burde de kunne
holde hyren hjemme. For der er godt nok mange med forkert eller defekt
lygteføring ....

Jeg kørte igen i aftes et par hundre km på regnvåd asfalt og blev lettere
irritabel over alle dem der blændede mig ....

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-11-05 12:22

> [...]
>
> Ja så skete det, der gik en forlygtepære på Mondeoen, det betyder jo at
> jeg skal have kølergitter af og hele lygten ud - genialt hvis man står på

Det mener jeg bestemt ikke jeg skulle have på min Mondeo - men det er måske
fordi det var en 93´er?

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas H.

Dato : 11-11-05 13:46

> Det mener jeg bestemt ikke jeg skulle have på min Mondeo - men det er
måske
> fordi det var en 93´er?

Det står i brugsanvisningen ...hvor må de have undret sig, dem der har
skrevet det, jeg forstiller mig at de har ringet til chefinginiøren:
"Øøh ok, siger du det, og det vil du ha' at jeg skal skrive til kunden, at
han skal tage hele lygten af, og sætte en lille streg på et stykke tape med
en kuglepen, så lygten sidder rigtigt igen når den sættes på?" ..oO( kunne
de ikke bare have lavet bilen 5cm længere så der var plads til lygten)

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-05 16:21

> [...]
> kunne
> de ikke bare have lavet bilen 5cm længere så der var plads til lygten)

Man behøver da ikke sætte streger, man sætter vel lygten HELT tilbage i de 3
skruer og så justerer sit lys efter dette

--
Tom

Fra : Thomas H.

Dato : 11-11-05 22:20

> Man behøver da ikke sætte streger, man sætter vel lygten HELT tilbage i de
> 3 skruer og så justerer sit lys efter dette

Justere sit lys? Man kan da ikke forlange at folk selv kan justere sine
lygter, at skifte pærer burde da være en "operation" folk selv kulle kunne
gøre uden
værktøj, det gælder sgu da sikkerhed.

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-05 22:38

> [...]
> lygter, at skifte pærer burde da være en "operation" folk selv kulle kunne

justering af lygter kan et værksted lave gratis. Men man bør nu efter hvert
pæreskift få dem justeret

--
Tom