Tisseventil
Fra : TH

Dato : 10-11-05 14:59

Erfaringer og info.om tisseventiler søges.

Venligst
TH

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 10-11-05 15:20

TH skrev:

> Erfaringer og info.om tisseventiler søges.

Hvad er det mere specifikt du gerne vil vide?

mvh
Jonas

Fra : TH

Dato : 10-11-05 15:25

Hvad er godt ,hvad er skidt
balanceret eller ikke ?

Th

Fra : Johnny Christensen

Dato : 10-11-05 17:40

> Hvad er godt ,hvad er skidt
> balanceret eller ikke ?
>
> Th

Jeg bruger ubalanceret, færre ting der kan gå galt.
Har haft en balanceret Halcyon sag, den blev utæt i balancerings ventilen.

Så længe du husker at lukke en sjat vand (så tester du også lige vand
temp...) ind i den ubalancerede i overfladen / under nedstigning. Så er de
nøjagtigt lige gode at bruge.

Bare husk at få en med tilstrækkelig stor invendig slangediameter. Hvis du
får en med for lille, så kan der kun sjatpisses. DET får man ondt i
mellemgulvet af.

mvh
JZC

Fra : TH

Dato : 10-11-05 19:29

Hvilken diameter kan du anbefale ?
Og hvilken model ?
TH

Fra : Henning

Dato : 10-11-05 19:44

On Thu, 10 Nov 2005 19:29:19 +0100, "TH" <dsl126360@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Hvilken diameter kan du anbefale ?
>Og hvilken model ?

Det afhænger vel lidt af din "fysiske formåen"

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : TH

Dato : 10-11-05 21:24

ja ja alt kan misforstås diameter på SLANGEN

Fra : Johnny Christensen

Dato : 11-11-05 01:55

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Det afhænger vel lidt af din "fysiske formåen"

Halcyon ubalanceret, den er med ca 2-3mm større boring end O'Three ventilen.
Når man bliver småkold, kan de fleste lade vandet som en hest. Det er den
"fysiske formåen" som du bør have i tankerne.

mvh
JZC

Fra : Allan Jensen

Dato : 11-11-05 10:48

.....tisseventil? hvor mange timer er i i vandet ad gangen?

mvh. Allan J.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 11-11-05 11:10

Op til 3½ time. Jeg bruger den på alle dyk imellem 1- 1½. Har før haft bends
pga dehydrering, meget interessant oplevelse, men ikke noget jeg gider at
gentage.
--
www.johnnychristensen.com
Inspiration til nordisk dykning

Fra : Allan Jensen

Dato : 11-11-05 11:33

....nå det var længe, nu er jeg jo kun en almindelig hobbydykker og dykker
kun på luft. Jeg dykker kun til 50-55 meter og derfor når jeg aldrig at være
i vandet, i mere end 60-80 minutter inkl. deko. Det er nok derfor jeg har
lidt svært ved at se behovet.

mvh. Allan J.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 11-11-05 11:46

Som sagt bruger jeg den allerede fra 1 times dyk og opefter. Den har sparet
mig for en del overvejelser om oversprunget deko pga tisse pause på
overfladen
Der hvor det også er rart, er hvis vejret er absolut møg og man kommer op
efter et hyggedyk på en time. Så behøver du jo ikke skulle ud af den varme
(og forhåbentlige tørre...) dragt lige med det samme.
Ja, jeg er et luksusdyr

Men på 50-55m smutter der jo hurtigt en time og så skal man på deko. Jeg
dykker heller ikke specielt dybt på 99% af mine dyk, jeg tusser bare roligt
rundt dernede. Det giver lidt deko.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 11-11-05 12:08

> Som sagt bruger jeg den allerede fra 1 times dyk og opefter.

Jeg må nok indrømme at jeg er begyndt at bruge den på alle mine dyk uanset
hvor lange de er, det er bare så rart at kunne tisse når man føler trang til
det.

mvh
Jonas

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 11-11-05 11:50

Hej Allan,

> [...]
være
> i vandet, i mere end 60-80 minutter inkl. deko. Det er nok derfor jeg har

Det er min erfaring at nogen har mere akutte behov end andre, der er nogen
der stormer op og skal tisse voldsomt efter kun 20 minutters dyk. Især hvis
de drikker kaffe i forbindelse med dykning.

Fordelen som jeg ser det er at jeg ikke skal tænke over om jeg drikker en
masse vand lige før et dyk, jeg laver ikke specielt lange dyk oftest omkring
45 - 60 minutter men så snart jeg ikke har tisseventilen monteret så skal
jeg til at tænke over hvornår jeg drikker og det er jo ikke specielt smart
synes jeg!

mvh
Jonas

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-05 17:49

Allan Jensen wrote:
> ....tisseventil? hvor mange timer er i i vandet ad gangen?

du syntes ikke du mangler den fordi du ikke har prøvet at have den !!!!!

det er sjælden at jeg er i vandet mere end 30 min og alle mine dyk er på
mindre end 30meter
og før jeg fik ventil var jeg ikke den typpe der bare skulle tisse hele
tiden, jeg tissede af inde et dyk og så tissede jeg når vi var færdig med
dyk også selv om der var 2 dyk med et par timers pause imellem. MEN det
skyldes, kan jeg nu se, at jeg ubevist undlod at drikke ret meget, aften før
dyk, om morgen og under dykket, og det ved vi jo ikke er så sundt.

Nu hvor jeg har en ventil, balanceret DIR-zone. så drikker jeg mere på en
dykke dag end jeg gør på en normal dag, og jeg tisser nok 3-4 gnge på en
dykker dag plus inden dyk og efter dyk, og det er bare fedt at kunne det
det, uden at skulle gå og tænke over det, jeg kan altid bare tisse når jeg
har lyst og trang.

mvh Morten

Fra : KC

Dato : 11-11-05 21:26

Du beskriver det så smukt og malerisk Leth, at man næsten kan høre lyden af
vandfald og fuglesang.. jeg fik næsten tårer i øjnene (måske bare fordi jeg
skal pi....)

KC

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-05 23:34

KC wrote:
> Du beskriver det så smukt og malerisk Leth, at man næsten kan høre
> lyden af vandfald og fuglesang.. jeg fik næsten tårer i øjnene (måske
> bare fordi jeg skal pi....)

jeg takker for de varme ord.

MD Leth

Fra : Allan Jensen

Dato : 14-11-05 10:49

.....jeg er i hvert fald glad for, at jeg ikke har disse problemer.

I går sad jeg i dragten i 6 timer (2 dyk på 30 meter), jeg drak en sodavand
og tre øl, men ok, jeg ku´ da også sagtens tisse da vi kom ind

mvh. Allan J.

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 16:40

Allan Jensen wrote:
> ....jeg er i hvert fald glad for, at jeg ikke har disse problemer.

som sagt, jeg syntes ikke jeg manglet den får jeg prøvede den, og derfor
mener jeg heller ikke at folk der ikke har en kan udtale sig om
nøvendigheden af at have den.

> I går sad jeg i dragten i 6 timer (2 dyk på 30 meter), jeg drak en
> sodavand og tre øl, men ok, jeg ku´ da også sagtens tisse da vi kom
> ind

3 øl under en dykker tur, er det sådanne du fordriver tiden som stand by
dykker ;-?
ellers godt signal at sende

mvh Morten

Fra : Allan Jensen

Dato : 15-11-05 10:00

.....hvem siger jeg var standby dykker ?

Fra : Johnny Christensen

Dato : 15-11-05 12:32

"Allan Jensen" <alj@vrag.dk> skrev i en meddelelse
> ....hvem siger jeg var standby dykker ?

Ja, det tænkte jeg også. Har alle, altid ansvaret for andre ? Eller er der
tidspunkter man kan holde fri ?

JZC

Fra : Carina &Tonny

Dato : 15-11-05 15:15

"Allan Jensen" <alj@vrag.dk> skrev i en meddelelse
> ....hvem siger jeg var standby dykker ?

Når jeg er på dykkertur er det da min opfattelse, at alle mere eller mindre
er standby hvis der opstår en situation hvor der skal en dykker i vandet.
Sidder en af kammerater fast dernede eller ikke er kommet op til tiden+/-
og har brug for hjælp skal jeg da love for, at der ikke går ret mange
sekunder før vi har en mand i suppen. Herefter klare de andre resten. Dem
jeg dykker med, har da alle kompetancer til at håndtere en nødsituation og
specielt en situation hvor eks. en dykker ikke kan finde ud af et vrag.(Har
selv prøvet ikke at kunne finde ud af et vrag, hvor en kammerat så kom til
undsætning. I behøver ikke at komme med jeres kommentare om at anskaffe mig
et linehjul. Jeg har prøvet at være viklet ind i andres liner på Östmark
elle lige pludselig blevet torpoderet af et hold dykkere som hver havde
deres eget linehjul....jeg var sku nær aldrig komme fri.)
Rolig nu de'herre, jeg var ikke ude på at dreje tråden over i et andet emne.

> "Morten Dall Darmer" <mrnews (a) tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Allan har sku da aldrig en promille i blodet på under 3 genstande )

Spøg, men når man taler om grundskole og nybegyndere, er jeg helt enig i at
det som grundregl ikke er godt at blande alkohol og dykning. Men mon ikke
hver enkel selv bedst kan bedømme om hvorvidt vedkommende kan dykke eller ej
på 3 øller. Læg også venligst mærke til, at Allan drak 3 øl OG 1 SODAVAND på
hele turen, hvilket jeg syntes er forholdsvis lidt når vi taler om
Allan..........................)) Kom bare Allan........skal vi iøvrigt
ikke snart ud på vandet. Jeg tror snart det er et halvt år siden jeg har
været i vandet for sjov.

Tonny Hansen

Fra : Allan Jensen

Dato : 15-11-05 15:34

....ja, ja den er god med dig Tonny, jeg har nu aldrig været bange for ikke
at finde UD af et vrag, jeg er sgu´ mere bange for ikke at ku finde IND -
til godterne , så jeg bliver ikke sur, hvis min standbydykker tager et
tår over tørsten, mens jeg er i suppen.

Det er bare utroligt, at jeg kan drikke øl uden at skulle tisse, når øl nu
er vanddrivende. Imens andre skal gå og strinte i en slange hver halve time,
selvom de kun drikker urtete.

Goderne er sku´ ulige fordelt

Jeg tror at tisseventiler er lidt "smarte" i teckkredse, der er sådan lidt
rumteknologi over det (men jeg kan selvfølgelig godt se det smarte, hvis man
er i vandet i 3 timer).

mvh. Allan J.

Fra : Henrik Manley

Dato : 15-11-05 16:20

> Det er bare utroligt, at jeg kan drikke øl uden at skulle tisse, når øl nu
> er vanddrivende. Imens andre skal gå og strinte i en slange hver halve
> time,
> selvom de kun drikker urtete.

Det er jo det der er det smarte ved øl, man drikker bare en masse dagen før
man skal ud og dykke. Så får man pisset af i løbet af aften/natten og næste
dag kan man drikke en masse uden at skulle tisse.

Næsten alt er vanddrivende. Det bedste råd er jo at drikke når man er
tørstig, så får man det man har brug for og ikke så meget så man har behov
at pisse i sin dragt.

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : Carina &Tonny

Dato : 15-11-05 16:56

> [...]
> rumteknologi over det (men jeg kan selvfølgelig godt se det smarte, hvis

Ja, jeg er meget enig med dig Allan. Når jeg høre hvor "hellige", ekstrem
dygtige, bedrevidende osv osv osv osv. nogle dykkere er herinde, så er jeg
lige ved at brække mig. Se nu bare lidt længere nede af tråden; jeg kopier
lige:

> [...]

>Hvis det er for sjov så må du meget undskylde og ellers tror jeg nok det er
>noget af det dummeste der er blevet skrevet her i lang tid.

Til Jonas
Du har fuldstændig ret, alkohol og dykning høre ikke sammen, det var dumt af
mig at skrive det, så andre evt. kunne få den opfattelse, at man godt måtte
drikke sig plørefuld mellem dykkene.

Ka du se hvad jeg mener Allan.
Og iøvrigt, da jeg gik på dykkerskole og skulle lære at dykke ...ja, ja, jeg
ved godt at jeg ikke helt har lært det, men indtil vi lige havde lært
hvordan rumlen kørte, startede vi med at pisse i dragten, hvorefter vi til
sidst fandt ud at lægge et håndklæde i underbukserne hos de af eleverne der
ikke kunne holde sig.

Jeg tror vi en dag skal lave et dykkertræf, hvor vi skal komme med det
ældste udstyr vi har......rolig nu, du kan godt lade hjælmen blive hjemme.
Men så tror jeg virkelig at der en eller to udstyrstosser der ville glo
måbende

Tonny

Fra : Allan Jensen

Dato : 15-11-05 17:19

......ja verden er af lave Tonny, jeg savner også gamle dage :)

Nej ved du hvad Tonny, det er os der er nogle gamle tosser og grunden til at
vi lever endnu, er udelukkende held

Nej når man er ung så ved man, at man bare har brug for en masse regler og
fint udstyr. Der er ingen grænser hvor meget erfaring man får på et 5 dages
kursus, til 10.000,- bare det er en udlænding (helst amerikaner) der
underviser og kan han svømme baglæns også, så ser man virkeligt lyset

(dette er stærkt ironisk, men dækker meget godt min mening).

Erfaring er noget møg, det tager for lang tid og man kan ikke købe det for
penge. Det passer heller ikke ind i systemer.

Alt dette er ikke noget forsvar for at drikke alkohol inden man dykker, jeg
drak mine tre øl EFTER jeg havde dykket. Men den mulighed er der flere der
slet ikke kan få øje på, specielt de som ellers regner sig selv for rene
genier her på NG, som kan alle manualerne i hovedet.

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-05 20:58

nå når nu tråden er ved at ændre kurs så lad den da .-)

Allan Jensen wrote:

> [...]
>
> Erfaring er noget møg, det tager for lang tid og man kan ikke købe
> det for penge. Det passer heller ikke ind i systemer.

hvor tager du bar fejl når du generalisere os "unge" du sidder der hjemme og
er så selv fed, og sytens vi er nogle pop hoveder der bare prøver at købe os
til alt det du har fået gennem MANGE MANGE MANGE sår dykning.
du tror ikke at der er en eneste af os "unge" der kan se og anakender din
erfaring og dine færdigheder og samtidig kan du ikke få øje på et eneste
pungt hvor vi udmæker os eller bare er på rette spor.

(dette er sikkert stærkt ironisk, men dækker hvist meget godt det man kan
læse mellem linjene i dine indlæg).

men du tager fejl, JEG ved godt hvad erfaring betyder, jeg har lært at dykke
for ca 18 år siden, af min onkel som startede med at dykke for ca 35 - 40 år
siden, når jeg snakker med han og fortæller at os DIR dykkere ikke dyker til
over 30m på luft, fniser han lidt og viser mig sin log bog med dyk på luft
til 100m, når jeg snakker med ham eller dykker med ham er jeg ikke i tvivel
om at han har en masse erfaringe, jeg det ved jeg også at du har, og jeg ved
også at man ikke kan købe sig til erfaring, MEN man kan jo også have
erfaringer i at gøre det forkert
det tror jeg bestemdt ikke du har, for du er jo overlevet i mange år og det
holdt op imod hvilke typpe dyk du laver og hvilke resultater du har opnået
(bedømt ud fra din hjemme side) så må man jo sige at noget gør du sku nok
rigtig.
Nu er det jo langt fra alle klubber der har sådanne nogle profiler som dig i
klubben, så hvad skal vi så gøre, for at få erfaringen ?
tja der er to muligheder
1. tage nogle kurser hvor man får nogle grund ting på plads og så ellers
komme ud og få erfaring med det system (den mulighed kan jeg jo lige som
læse at du ned gør, og henskriver som folk der prøver at købe sig til
erfaring)
2. kast sig ud i det og bare begynde at dykke løs og finde på sit egen
system efter hånden som man får brug for det.

personlig mener jeg jo at 2'eren vil være meget længere tid omat nå det
samme, som 1'eren.

lad os snakke bil i stedet for dykning.
hvis vi tager 2 helt ens mænd der aldri har kørt bil. den ene giver vi en
uge intensiv træning med en køre lære, glat bane og det hele, sætter ham i
en bil og beder ham køre dagligt. Den anden sætter vi i en bil og beder ham
køre dagligt.
hvem tror du køre best bil efter et år ???
måsk er 2'eren kommet op på at køre bil lige så godt som 1'eren ved daglig
kørelse, men hvem klare sig så best når det er sne glat og trafik uhel osv.
jeg giver ikke 2'eren mange chancer, MEN er de så heldige at de bekke
overlever 20 år bag rettet, så er der sikker ikke nogle forskeld på de to
bilister.

efter min mening er det det samme med dykning, jeg kan tage 100 kurser, men
hvis jeg ikke dykker så bliver jeg aldrig så god som dig, men hvis jeg har
tænkt mig at dykke regel medsigt, så kommer jeg hurtigere op på siden af dig
hvis jeg tager et eller 2 kurser i stedet for at skulle ud og opfinde den
dube talarken igen og på min egen måde.

> [...]
> er der flere der slet ikke kan få øje på, specielt de som ellers
> regner sig selv for rene genier her på NG, som kan alle manualerne i

ikke fordi jeg har nogle manualer i hovet eller er genie, men jeg var næste
sikker på at du havede drukket dem efter dyk, MEN det ændre bare ikke på min
holdning, og så kan du godt sige at det er til at brække sig over "os
hellige"
men efter min mening høre alkohold ikke til dykning; heller ikke en gammel
dansk til rundstykket på vej ud søndag morgen i kutteren. hvad så bagefter
dykke, tja de fleste skal jo køre fra havnen og hjem i deres bil og biler og
øl passer jo heller ikke sammen så hvis man ikke kan gå en dag uden at
skulle have øl ja så mener jeg at det skal være en aften bajer hjemme i
sofaen, når dagen er slut, og der er der sikker mange andre end dig der også
vil brække sig over, men det må jeg jo så leve med, det er bare min holdning
til det.

mvh Morten.

Fra : Allan Jensen

Dato : 17-11-05 11:14

.....rigtigt Morten, jeg synes du er et pop-hoved

mvh. Allan Jensen

Fra : Heine J Melgaard

Dato : 17-11-05 17:26

Det er fandme underholdende, det her....

Heine Melgaard

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 15-11-05 16:26

Fra : Jan Kisak Rasmussen

Dato : 16-11-05 00:04

> [...]
er
> noget af det dummeste der er blevet skrevet her i lang tid.

Set i et andet lys er det måske ikke det dummeste.
Alle er sikkert meget bevidste om hvor dybt de kan dykke uden at få alt for
megen dybderus.
Så kan man vurdere mængden af acceptabel dybderus, kan men vel principielt
også vurdere en alkoholrus (i de små størrelser).
Gad egentlig vide hvilken dybde 3 øl svarer til?

Jan

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 16-11-05 09:16

"Jan Kisak Rasmussen" <kisakSLET@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Alle er sikkert meget bevidste om hvor dybt de kan dykke uden at få alt
for
> megen dybderus.

aha, ligesom man bedst selv ved om man kan køre bil når man har fået 3 øl?..

Fra : Henrik Manley

Dato : 16-11-05 11:55

> aha, ligesom man bedst selv ved om man kan køre bil når man har fået 3
> øl?..

Ja det er nok det samme.... Og?

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 16-11-05 16:37

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er nok det samme.... Og?

Jeg kunne godt argumentere for hvorfor jeg ikke mener at nogen burde drikke
3 øl og køre bil, men jeg fornemmer at indsatsen ville være spildt.

mvh
Jonas

Fra : Jan Kisak Rasmussen

Dato : 17-11-05 00:36

> [...]
drikke
> 3 øl og køre bil, men jeg fornemmer at indsatsen ville være spildt.

Det tror jeg også!

Denne formel er sakset fra
http://www.uge40.dk/pdf/Faa_mere_viden_om_%20alkohol.pdf
Mænd: Promille = (12 * antal genstande)/(0,68 * vægt i kg)

Hvis du vejer 106kg eller derover kan du altså lovligt føre bil med en
promille lige under 0,5 efter 3 øl.
Og så har jeg ikke regnet leverens forbrænding med, som for en person på
100kg er mellem 48 og 72 minutter
Så hvis der går 2 timer fra den første øl kan en person på 70kg. gøre det
samme.
Det er da en tabel der er værd at kunne uden ad.

Jeg siger ikke at folk skal drikke 3 øl inden et dyk, men skal da gerne
indrømme at jeg af og til tager en øl til frokosten efter første dyk, og
gerne et par stykker efter sidste dyk. Jeg skal som regel heller ikke køre,
da vi oftest er afsted med kutteren i min. 2-3 dage.

MVH
Jan

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 17-11-05 11:43

> Hvis du vejer 106kg eller derover kan du altså lovligt føre bil med en
> promille lige under 0,5 efter 3 øl.

Ja det er lovligt, men bør man gøre det? Er du lige så skarp til at tænke
efter 3 øl?

Er der andre faktorer i.frb. med dykning end hvor stiv du er?

mvh
Jonas

Fra : Henrik Manley

Dato : 17-11-05 11:55

> Ja det er lovligt, men bør man gøre det? Er du lige så skarp til at tænke
> efter 3 øl?

Sikkert ikke, sprøgsmålet skal jo også være "er du skarp nok". Ellers skal
man jo til at sortere dem fra med for lav IQ da de jo ikke er lige så skarpe
til at tænke som andre.....

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 17-11-05 12:05

> Sikkert ikke, sprøgsmålet skal jo også være "er du skarp nok".

Jamen hvornår er du skarp nok? Hvis du skal lave undvige manøvrer osv. kan
du så acceptere at du er mindre end fuldkommen klar i hovedet? Så kan det da
godt være at politiet ikke knalder dig for spritkørsel når du ligger i
grøften men det er ikke rigtig målet for mig.

mvh
Jonas

Fra : Henrik Manley

Dato : 17-11-05 14:23

> [...]
> godt være at politiet ikke knalder dig for spritkørsel når du ligger i
> grøften men det er ikke rigtig målet for mig.

Det ved man bedst selv.

Det kan da også være at alkohol virker anderledes på dig og du ikke
funktionere godt nok når du har fået et par øl. Det er da OK og rigtigt godt
at kende sine grænser. Men du ved jo ikke hvordan det virker på andre og kan
derfor ikke tillade dig at sætte grænser for andre med dine normer.

Den uheldige sammenblanding er jo hvis folk ikke kender deres grænser og
prøver noget de ikke er i stand til.

Da jeg kender mig selv godt nok til at vide havde jeg kan og jeg måske ikke
kan er der ingen der skal fortælle mig at jeg ikke kan tåle at drikke en øl
eller inden eller efter jeg dykker. Samtidigt vil jeg da heller på nogle
måde presse folk til at drikke alkohol det er op til dem selv.

Det vi snakker om er jo ikke at dykke når man er fuld men når man har fået
sig en frokostøl/hyggeøl. Praktiserne alkoholikere skal vi ikke have med ud
og dykke.

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 17-11-05 17:46

> Det kan da også være at alkohol virker anderledes på dig og du ikke
> funktionere godt nok når du har fået et par øl.

Du har måske så meget erfaring med at drikke øl og køre bil at du ved
hvornår du er stand til at håndtere bilen i en ulykkes situation og hvornår
du ikke er?.. vær opmærksom på at jeg ikke siger at du ikke er i stand til
at køre lige i en kæmpe brandert det er de fleste, det er når man skal tænke
hurtigt og reagere hurtigt problemerne opstår.

mvh
Jonas

Fra : Henrik Manley

Dato : 17-11-05 17:59

> [...]
> tænke
> hurtigt og reagere hurtigt problemerne opstår.

Det jeg skrev var at jeg kendte mine grænser ikke at jeg kørte beruset i
bil.Var det ikke dykning det drejede sig om? Ved bil kørsel og uheld gælder
det jo om at reagere hurtigt, ved dykning gælder det mere om at tænke før du
gør noget.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : anders

Dato : 17-11-05 17:53

For min skyld må du da gerne "handikappe" dig selv. Bare din makker
(hvis du har en) mener det samme...

mvh
anders

Fra : Henrik Manley

Dato : 17-11-05 18:02

>For min skyld må du da gerne "handikappe" dig selv. Bare din makker
>(hvis du har en) mener det samme...

Lige præsis....

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 10-11-05 16:09

TH skrev:

> balanceret eller ikke ?

Jeg har en balanceret.

Fra : Nicholas

Dato : 14-11-05 10:09

"TH" <dsl126360@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Erfaringer og info.om tisseventiler søges.
>

> Venligst
> TH

Jeg bruger en ubalanceret fra O3... (monteret af fabrikken ved levering af
dragten).

Jeg vil helt klart anbefale tisseventil... - når man lige har vænnet sig til
at tisse "i dragten" er det rigtig fedt... - Jeg bruger den på næsten alle
mine dyk, - og på dem hvor jeg ikke bruger den savner jeg den

Når man bliver kold om hovedet (det nederste) ved man at man har glemt at
lukke ventilen efter brug .

Sørg for at være omhyggelig med at lægge spidsen på uridomet og slangen
ordentligt... - det er smertefuldt at skulle vride dråberne ud igennem en
snoet slange (forestil dig en ballon hvor vandet løber meget langsomt ud
af... - og den ballon er tilfældigvis monteret på sjoveren, - med noget lim
der heldigvis ikke vil slippe .

Som en sidste ting skal du huske at være ny barberet - det før omtalte
klister mener det med ikke at slippe... - dette er selvfølgelig kun et
problem den første smertefulde gang... - så har man fået sin intime voks
behandling

Nick

Fra : anders

Dato : 15-11-05 18:43

Allan Jensen skrev:

> [...]
>
> Erfaring er noget møg, det tager for lang tid og man kan ikke købe det for
> penge. Det passer heller ikke ind i systemer.

Du mener måske at erfaring og uddannelse udelukker hinanden?

Jeg håber da ikke at du er et af de der bedrevidende individer der
umuligt kan lære på noget så underlødigt som et kursus... ;)

mvh
anders

Fra : anders

Dato : 16-11-05 00:48

Uha, den er sgu svær!
Det kommer vel an på flere ting, f.eks. om du er "god på luft" eller
en "trimix-weenie", om du er et stort brød eller en lille splejs, mand
eller kvinde? Snakker vi luksusøl med gashåndtag eller bare
Carlsbergs standard rævepis?

mvh
anders

Fra : Jan Kisak Rasmussen

Dato : 17-11-05 00:43

"anders" <anbope@ruc.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Man kunne jo lave et forsøg.

Først kunne man jo lave en prøve (regne opgave, møtriksamling eller lign) på
dybden (f.eks. 30m).
Derefter sætter man sig om aftenen i hyggeligt lag og laver samme øvelse
efter hver øl, indtil man får et tilsvarende resultat.
Jeg tror at der skal noget mere end 3 øl til.

MVH
Jan

Fra : anders

Dato : 16-11-05 15:42

Don't drink and drive?

mvh
anders

Fra : anders

Dato : 17-11-05 17:51

Det der forsøg tror jeg bare jeg vil lade dig om...

mvh
anders