|
| Genbrug af pakninger Fra : Anders Majland |
Dato : 09-11-05 22:46 |
|
Ja jeg ved at man bør skifte dem, men har man en chance for at gamle
pakninger til at slutte tæt ?
Det drejer sig om pakningen mellem topstykke/cylinder og cylinder/mototblok
på en vandkølet etcylindret....- Aprilia som jeg har skrevet lidt om
herunder ....
/A
| |
Torben Scheel (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 10-11-05 09:45 |
|
Anders Majland wrote:
> Ja jeg ved at man bør skifte dem, men har man en chance for at gamle
> pakninger til at slutte tæt ?
>
> Det drejer sig om pakningen mellem topstykke/cylinder og cylinder/mototblok
> på en vandkølet etcylindret....- Aprilia som jeg har skrevet lidt om
> herunder ....
>
Er toppakning af kobber kan den udglødes (gasbræner - rødglødende - smid
i vand), ellers ville jeg skifte den. Bundpakningen ville jeg ikke være
så nervøs for. Meen er du lidt opmærksom (på vand i olien, manglende
kompression osv.) kan det vel ikke skade at forsøge sig med genbrug. Jeg
går ud fra at det er begrundet i at den lokale puchhandler ikke ligger
inde med dem til en flad 10'er.
--
vh
Torben
| |
Anders Majland (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 10-11-05 10:03 |
|
> Er toppakning af kobber kan den udglødes (gasbræner - rødglødende - smid i
> vand), ellers ville jeg skifte den.
Tror at den er i aluminium.
> Bundpakningen ville jeg ikke være så nervøs for. Meen er du lidt opmærksom
> (på vand i olien, manglende kompression osv.) kan det vel ikke skade at
> forsøge sig med genbrug. Jeg går ud fra at det er begrundet i at den
> lokale puchhandler ikke ligger inde med dem til en flad 10'er.
Ja og at jeg ikke ser nogen grund til at hive cylinderen af stemplet hvis
jeg kan undgå det - Men den gik løs fra blokken da jeg pillede topstykk af.
Topstykke og cylinder sad temmeligt godt sammen.
/A
| |
Jes Vestervang (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 10-11-05 11:43 |
|
"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid>
writes:
> Ja jeg ved at man bør skifte dem, men har man en chance for at gamle
> pakninger til at slutte tæt ?
>
> Det drejer sig om pakningen mellem topstykke/cylinder og
> cylinder/mototblok på en vandkølet etcylindret....- Aprilia som jeg
> har skrevet lidt om herunder ....
Jeg har selv haft held med at rense alu-pakninger (både top og bund på
dt'eren) af for rester af diverse belægning og så give dem et tyndt
lag flydende pakning. Jeg brugte noget Sikasil fra Sanistål, der kan
holde til 300°C. En hel tube beregnet til fugepistol kostede 2-300,-
og så løber man aldrig tør. Jeg nøjedes med at lave hullet med et
tyndt søm, som jeg så også bruger som prop.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Lasse Christensen (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Lasse Christensen |
Dato : 10-11-05 15:40 |
|
Anders Majland wrote:
> Ja jeg ved at man bør skifte dem, men har man en chance for at gamle
> pakninger til at slutte tæt ?
>
> Det drejer sig om pakningen mellem topstykke/cylinder og cylinder/mototblok
> på en vandkølet etcylindret....- Aprilia som jeg har skrevet lidt om
> herunder ....
>
> /A
>
>
Jeg ville nu hellere vente de par dage, og få en ny pakning
--
Kreidler Florett Mustang 5g
Lasse Christensen, Esbjerg
Norton Caféracer, forhåbentlig snart :)
| |
Anders Majland (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 10-11-05 18:01 |
|
> Jeg ville nu hellere vente de par dage, og få en ny pakning
Jeg har idag fået prisen - Ca 350kr men kataloget var et par år gammelt så
forhandleren tog forbehold for at prisen kunne være steget i mellemtiden...
| |
Torben Scheel (11-11-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 11-11-05 09:53 |
|
Anders Majland wrote:
>>Jeg ville nu hellere vente de par dage, og få en ny pakning
>
>
> Jeg har idag fået prisen - Ca 350kr men kataloget var et par år gammelt så
> forhandleren tog forbehold for at prisen kunne være steget i mellemtiden...
>
>
TMP må være i spil hér.. Sikasil på og igang.. eller til metalhandleren
efter en tynd aluplade.
--
vh
Torben
| |
Anders Majland (11-11-2005)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 11-11-05 10:15 |
|
> TMP må være i spil hér
Yep
/A
| |
Anders Majland (11-11-2005)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 11-11-05 10:28 |
|
> Yep
Men jeg har alligevel bestilt dem ...
| |
Anders Majland (17-11-2005)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 17-11-05 12:13 |
|
> Men jeg har alligevel bestilt dem ...
Og nu har jeg fået toppakningen mens bundpakningen er i restordre fra TMP
Nej jeg er egenligt ikke overrasket, men jeg havde jo hørt at de
reservedelssituationen skulle være blevet bedre. Jeg burde måske bare have
købt postordre fra udlandet med det samme. Selv med porto fra tyskland ville
det ikke blive dyrere end at handle lokalt og så havde jeg haft dem begge
nu...
| |
Torben Scheel (17-11-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 17-11-05 12:25 |
|
Anders Majland wrote:
>
> Og nu har jeg fået toppakningen mens bundpakningen er i restordre fra TMP
>
>
> Nej jeg er egenligt ikke overrasket, men jeg havde jo hørt at de
> reservedelssituationen skulle være blevet bedre. Jeg burde måske bare have
> købt postordre fra udlandet med det samme. Selv med porto fra tyskland ville
> det ikke blive dyrere end at handle lokalt og så havde jeg haft dem begge
> nu...
>
>
Eller du kunne måske have squeeeeeze´d dem ned ved siden af øl'ene på
vej hjem fra DE
Hvordan var det med bundpakningen - kan den ikke laves ud af et alm.
pakningsark? Jeg har lige klippet 4 indsugningspakninger ud til XJ'eren
- primært med en hutang til hullerne (doh!).
--
vh
Torben
| |
Anders Majland (17-11-2005)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 17-11-05 12:50 |
|
> Hvordan var det med bundpakningen - kan den ikke laves ud af et alm.
> pakningsark? Jeg har lige klippet 4 indsugningspakninger ud til XJ'eren -
> primært med en hutang til hullerne (doh!).
Sikkert men det er meget arbejde da der jo både er det store hul til
knastkæde og de mindre til vand og olie. I tyskland er prisen 6 euro for den
pakning og så er det ikke besværet værd. Så selvom prisen herhjemme er en
god hund var den pengene værd hvis ellers den kunne leveres ....
| |
Torben Scheel (17-11-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 17-11-05 12:49 |
|
Anders Majland wrote:
>>Hvordan var det med bundpakningen - kan den ikke laves ud af et alm.
>>pakningsark? Jeg har lige klippet 4 indsugningspakninger ud til XJ'eren -
>>primært med en hutang til hullerne (doh!).
>
>
> Sikkert men det er meget arbejde da der jo både er det store hul til
> knastkæde og de mindre til vand og olie. I tyskland er prisen 6 euro for den
> pakning og så er det ikke besværet værd. Så selvom prisen herhjemme er en
> god hund var den pengene værd hvis ellers den kunne leveres ....
>
>
Det var mere sat op imod en restordre på x antal måneder - det tager vel
ikke længere at klippe sådan en end det tager dig at køre til færgen?
--
vh
Torben
| |
Armand (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-11-05 23:10 |
|
Anders Majland wrote:
> Ja jeg ved at man bør skifte dem, men har man en chance for at gamle
> pakninger til at slutte tæt ?
>
> Det drejer sig om pakningen mellem topstykke/cylinder og cylinder/mototblok
Jeg kan godt se problematikken omkring cylinderen, som har løftet sig,
men toppakningen bør skiftes, selv ved alu hhv. kobber -materiale, og så
kan cylinderpakningen ligesåvel købes med.
At det er lettere hvis man kan holde stemplet i cylinderen, er jeg helt
på det rene med; men det står ikke mål med mer-besværet hvis de gamle
pakninger viser sig at lække og man atter skal have skidtet skilt :-|
--
Armand.
| |
|
|